Strana 1 z 5

automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 11:53
od thebeno
zdravim
chcel by som sa skusenejsich opytat ako riesit statie s automatickou prevodovkou
mam cca 5 moznosti:

1/ zaradene D + brzda
2/ zaradene D + rucna brzda
3/ preradenie do P (tu sa zevraj dava nejaka zavlacka)
4/ preradenie do N (tu som cital ze sa nepremazava prevodovka - cim sa opotrebovava)
5/ vypnut motor (kedze na to motor nie je stavany tak caste vypinanie ho dost opotrebovava a ma aj vplyv na spotrebu)

na kratke cas. useky pouzivam moznost 1 alebo 2 (ak ma boli noha :) ale na dlhsie davam P-cko
co je podla vas najspravnejsi postup pri dlhsom stani (>1 min) pripadne (>5 min)?
v podstate mi ide o to ci pouzivat P-cko alebo N-ko
podotykam ze sa jedna o statie na rovine

ak to tu uz bolo rozoberane dajte mi pls link - hladal som ale nenasiel som to

predpokladam ze davat N pocas jazdy je uz zvrhlost - co sa ale moze stat?

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 12:01
od johnyfly1
bol som v korei kde malo kazde auto automat a korejci ked zastavili tak davali do N alebo P uz som si poriadne nevsimol resp uz si nepamatam...ale viem ze stale radili ked zastavili :roll:
ale nemam automat tak neviem ako to ma byt :D

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 12:26
od Jannci
ja ked stojim na svetelnej, tak stojim na brzde, rucnu nepouzivam vobev. ked mam stat dlhsie, napr. na niekoho cakam, tak tam dam P, a mam istotu, ze sa ani auto nepohne, ked nahodou vystupim, alebo neviem co...

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 12:47
od kosti123
N a P je to iste len s/bez kolika proti pohybu.

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 16:40
od csuka530d
ked sedis v aute sca 5 minut tak je najbezpečnejsie to N ko + ručná pretože stat na svetelnej s P ckom s vysunutým kolikom je ako hra so zapalovacom pri štyroch 500 stovkach

hoc kto ta zozadu tukne a prevodovku možes dat opravovať \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 18:29
od Igmaus
Pouzivaj D a stoj na brzde alebo pouzi rucnu brzdu je to to iste ak budes preradovat do N alebo P tak vtedy sa prevodovka opotrebovava nedavno som tu o tom cital temu

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 20:37
od stevo699
Statie na semafore D a stojim mna brzde, dlhsie statie P. N nepouzivam vobec (resp. pouzivam iba ked sa robi nieco na aute).

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 09:59
od voMacK
je tu o tom jedna tema, kde je to dopodrobna rozobrate...pohladaj ju. Najdes tam odpoved na vsetko.
Ja vyradujem do P, len ked ma caka dlhsie statie..N prakticky nepouzivam. Ak som v kolone, tak si zapnem AUTO HOLD [s tym prisli az Fxx modely] a nemusim ani stat na brzde...iba ked sa chcem rozbehnut jemne tuknem do plynu....

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 13:47
od tomas20
vomack: F3x to nema 8-[

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 14:05
od Mi_t_is
na semaforoch nechat D + brzda

pri dlhšom státi dať N, ručnú, uvoľniť brzdu nech sa auto zastaví na ručnej brzde, nie je dobré dať P a potom uvoľniť brzdu, lebo auto stojí potom na tom kolíku.

1.na semafore stáť na Dčku na brzde
2. pri dlhšom stati dať N a ručnú
3.vyradovanie N na križovatke je zbytočné lebo čím viac pohybov paky tym viac sa opotrebovava prevodovka
4. nikdy za jazdy nevyradovať do N a spať dávať do D. Dčko sa smie dať len ked je auto na 0km/h, vyradovanie do N počas jazdy je povolené ale nie je žiaden dôvod to zbytočne robiť a opotrebovavať viac prevodovku, avšak spať do D ako som hore písal len ked auto stojí.
5 a 6 rada nižšie.

Najlepšie aj pri zastaveni auta, dať najskôr do N, ručná, uvoľniť brzdu, nechať zastaviť na ručnej brzde, potom dať z N do P a vypnúť motor.

Tak isto pri nastupeni do auta, držať brzdu, zapnúť motor, dať radiacu páku z P do D, dôležité je urobiť to jedným švihom a nečakať v jednotlivych stupnoch, stale držať brzdu, dať dole ručnú brzdu, uvoľniť obyčajnú brzdu a vyraziť.


Hádam som nič nezabudol, ohľadom automatov a ich používania. Ešte meniť olej po 60tis km/ 6 rokov. Spolu s filtrom a tesnením.

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 14:57
od PetoK
Presne tak, ako pise Mitis... :thumbup:

Vomack: Nemas pravdu, Auto hold mala uz aj E65... sam to mam v aute. Celkom dobra vec.

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 18:23
od DrakulaVladimir
Mi_t_is napísal:

[u]Najlepšie aj pri zastaveni auta, dať najskôr do N, ručná, uvoľniť brzdu, nechať zastaviť na ručnej brzde, potom dať z N do P a vypnúť motor.


a az potom ked vypnem motor (paka je uz v P) odbrzdim rucnu ?

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 19:07
od kosti123
rucnu nechaj ako je, povolis ju az ked pojdes zas startovat. rucna brzda pomaha nezatazovat kolik v prevodovke.

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 19:17
od DrakulaVladimir
hej ale v tycho mrazoch nechavat rucnu cez noc ?

Re: automaticka prevodovka - kontra statie

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 19:31
od kosti123
jake mrazy? ved sa brodime bahnom ...