Strana 1 z 2

E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 10:35
od dasto
Cavte, hladal som temu, ale neuspesne, nic co by malo rovnake priznaky ako ja som nenasiel. Z vyfuku mi ide para, ale nie jemna, na volnobehu pari, decentne, to chapem, ale po pridani a rozbiehani sa parim ako lokomotiva, za mnou ostava uplna hmla-para, co je ale zaujimave, vodu nestracam, auto ide normalne, ci je benzin, alebo lpg pari stale rovnako. Parenie sa zacalo ukazovat pri poklese vonkajsej teploty pod 10°C a pari iba pri teplom motore, studene starty su uplne normalne, bez pary a akehokolvek ineho prejavu. Myslel som si, ze treba prejst vacsiu vzdialenost, ze vo vyfuku je nazbierany kondenzat, ale ani po prejdeni a najazdeni vacsej vzdialenosti parenie neubuda. Voda v oleji a ani olej vo vode nieje. Po kupe auta som menil sviecky a kolena na sani, boli uplne roztrhane a sviecky, tie boli na mieste kde trcia do hlavy akoby zahrdzavene, mal som ich problem vybrat von. Moze toto parenie sposobovat nejaka netesnost v sani? Napr prasknuta hadicka a nasavanie falosneho vzduchu, alebo podobne? Diegnostika neukazala nic, motor a vsetko okolo neho je v poriadku, ziadne chyby...

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 10:40
od kosti123
Je to uplne normalne. Vyfukove potrubie ma velky priemer, poriadne sa najhreje a drzi si teplotu a je pomerne dlhe. Tym padom sa tam stale nieco kondenzuje. Fabie htp a kadejake ine harsburdy maju oproti tomu potrubie drobnucke a vela vody sa v nom neudrzi, rychlo je suche. V nasich vyfukoch sa jej udrzi nemalo a auto ti bude v zime parit vkuse... Keby si ale dal fakt dlhu vzdialenost, 200-300km, bolo by to lepsie, ale stale nie ideal. Skratka je to normalnh jav, netreba riesit.

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 10:52
od dasto
kosti123 napísal:
Je to uplne normalne. Vyfukove potrubie ma velky priemer, poriadne sa najhreje a drzi si teplotu a je pomerne dlhe. Tym padom sa tam stale nieco kondenzuje. Fabie htp a kadejake ine harsburdy maju oproti tomu potrubie drobnucke a vela vody sa v nom neudrzi, rychlo je suche. V nasich vyfukoch sa jej udrzi nemalo a auto ti bude v zime parit vkuse... Keby si ale dal fakt dlhu vzdialenost, 200-300km, bolo by to lepsie, ale stale nie ideal. Skratka je to normalnh jav, netreba riesit.


Ked sledujem ine Bawa na cestach, tak neparia, mozno na volnobehu trochu, ale pri rozbiehani sa to hned strati. U mna je to brutal, normalne niekedy ked odpichnem a som dalej od auta za mnou, ani ho nevidno, tolko pary. hned sa ale rozplinie. Zajtra idem do DE, bude dlha trasa, tak som fakt zvedavy, ci sa to zlepsi, alebo bude problem pretrvavat. Teraz zial nemam priestor na to, aby som mohol poprezerat cele sanie a hadice, ci nieco nieje derave, preto zhanam informacie tymto smerom, ci parenie moze sposobovat nasavanie falosneho vzduchu, lebo viem ze niekde ho nasava, len sa mi neda identifikovat kde, v lete bude musiet ist dolu sanie...

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 11:12
od kosti123
Para je, ako napoved aj jej pomenovanie, para. To znamena voda. Jediny sposob ako moze auto parit je bud ked je voda v palive alebo voda v vyfuku. Nema to nic spolocne s falosnym vzduchom ci podobnymi vecami. Ide aj o to, na ake bawa pozeras, ci je to 4 ci 6 ci 8 valec, lebo od toho zavisi aj ake ma potrubie. Druha vec je, ako na nom clovek chodi. Kolko ludi vytaca auto nad 4 000? Najma teraz v zime...teda hovorim o beznom soferovi bmw ktoreho vidis na ceste. Sestvalce a vyssie objemy maju tendenciu kondenzovat vo vyfuku vela vody a paria. Hotovo. Ja parim rovnako ako tu, pri rozjazde na pny kotol mam za sebo clonu. Ale viem ze autu nic nie je, motoricky je tip top, skratks nic.

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 16:40
od Le Gend
kosti123 napísal:
Jediny sposob ako moze auto parit je bud ked je voda v palive alebo voda v vyfuku.
K tvojim jedinym dvom moznostiam pridam este treti: Pri horeni uhlovodikov vznika vodna para. Pri horeni benzinu, ktory ma v molekulach pekne kvantum vodikovych atomov, vznika poriadne mnozstvo vodnych molekul. Bezne tu paru nevidime, lebo z vyfuku vychadzaju teple plyny, ktore sa najprv rozptylia a az potom sa ochladia, takze para je priliz riedka. Pripadne opacne - plyny sa ochladia uz v rure, voda sa vyzraza tam a vonku vychadzaju plyny uz "vysusene".

Ale v specialnom pripade, ked je vyfuk na urcitej teplote a vonku vlhkost a rosny bod je tiez priaznivo nakloneny, sa moze stat, ze vodna para sa zraza hned po opusteni vyfuku a to vyraba pekny biely efekt. Nevravim, ze je to dastov pripad, no moze byt (ak ma napr. iny vyfuk nez ostatni).

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 16:56
od kosti123
To je jasne, ja som myslel pripad ked vyfuk pari viac ako bezne... ;)

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 19:02
od dasto
hej, ale mne to pari hned ako sa ochladi a motor sa zohreje, ak je vonku vlhko, prsi, alebo hmla, tak pari este viac. Na starom bawe mi parilo, ale bol rozpasdnuty kat, tu by mal byt v poriadku, jedine co mi prichadza na um, je ten falosny vzduch, alebo dierka vo vyfuku, auto nieje tiche uplne, takze predpoklad na to je...

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 19:36
od fafa111
Cau, aj ja mam ten problem s "parou" z vyfuku.

bmw3-e36/e36-m52b20-para-z-vyfuku-t68578.html?hilit=e36 para

teraz mi to parí stále aj ked je auto nahriate. Viem si predstavit ako to vyzerá, ked to parí ako lokomotíva. Na prvý pohlad aj laik vie, že je niečo v neporiadku. Nieje to len taka para čo sa stratí za sekundu, proste to je riadny záhul na komunikácii.

Moje postrehy: vymenil som sviečky, prve tri boli čierne, dalsie tri ciste. Mal som pokoj asi 3-4 dni, zamnou ostaval číry pohlad. Teraz zamnou zase ostava hustá stena, hlavne pri pomalsej jazde :D

myslím, že to zle spaluje, mam podozrenie na lambdu. Pojdem na diagnostiku, potom dam vediet.

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 20:31
od dasto
fafa111 napísal:
Cau, aj ja mam ten problem s "parou" z vyfuku.

bmw3-e36/e36-m52b20-para-z-vyfuku-t68578.html?hilit=e36 para

teraz mi to parí stále aj ked je auto nahriate. Viem si predstavit ako to vyzerá, ked to parí ako lokomotíva. Na prvý pohlad aj laik vie, že je niečo v neporiadku. Nieje to len taka para čo sa stratí za sekundu, proste to je riadny záhul na komunikácii.

Moje postrehy: vymenil som sviečky, prve tri boli čierne, dalsie tri ciste. Mal som pokoj asi 3-4 dni, zamnou ostaval číry pohlad. Teraz zamnou zase ostava hustá stena, hlavne pri pomalsej jazde :D

myslím, že to zle spaluje, mam podozrenie na lambdu. Pojdem na diagnostiku, potom dam vediet.

no len mne diagnostika neukazala nic, ziedne chyby neboli, dokonca som bol prekvapeny, ze absolutne nic.
Taketo zavady nemam rad, nic ich nevypise, niesu viditelne priciny, iba dosledky, a clovek vie, ze je niekde chyba a nedokaze ju odstranit.

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 21:00
od fafa111
Dasto, ak nato prides, co to sposobuje, daj prosim vediet, tak isto dam vediet aj ja ked to odhalim.

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 21:11
od dasto
Daco som teraz cital a vraj bohata zmes sposobuje nadmerne parenie z vyfuku, tzn niekde bude netesnost, takze ziadne prejdenie vacsej vzdialenosti nepomoze, nakolko parenie sposobuje vela zmesi ktoru motor musi spalovat. Vysledkom je nizsi vykon ako by mal realne byt, vyssia spotreba o nieco a parenie z vyfuku. Ako si na tom ty? Vykon, spotreba?

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 21:25
od fafa111
dasto napísal:
Daco som teraz cital a vraj bohata zmes sposobuje nadmerne parenie z vyfuku, tzn niekde bude netesnost, takze ziadne prejdenie vacsej vzdialenosti nepomoze, nakolko parenie sposobuje vela zmesi ktoru motor musi spalovat. Vysledkom je nizsi vykon ako by mal realne byt, vyssia spotreba o nieco a parenie z vyfuku. Ako si na tom ty? Vykon, spotreba?


no, myslim ze spotreba je trochu vyssia, asi o liter, ked som dal nove sviečky, išlo auto lahsie, pri startovani hned chytilo. Ale nejak necitim, zeby to bolo napriklad o polovicu slabsie, motor ide normalne, ziadne výkyvy otacok. Ked nebudem pozerat do zrkadla, co to ostava zamnou, tak ani neviem ze je niečo zle.

Ak by bola niekde netesnost, tak by to malo falosný vzduch a to by sa prejavilo na otáčkach nie? Ja som videl problem len na tých prvých troch sviečkach. Pozeral si aj ty na sviečky?

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2012, 22:35
od dasto
fafa111 napísal:

no, myslim ze spotreba je trochu vyssia, asi o liter, ked som dal nove sviečky, išlo auto lahsie, pri startovani hned chytilo. Ale nejak necitim, zeby to bolo napriklad o polovicu slabsie, motor ide normalne, ziadne výkyvy otacok. Ked nebudem pozerat do zrkadla, co to ostava zamnou, tak ani neviem ze je niečo zle.

Ak by bola niekde netesnost, tak by to malo falosný vzduch a to by sa prejavilo na otáčkach nie? Ja som videl problem len na tých prvých troch sviečkach. Pozeral si aj ty na sviečky?

sviecky som daval nove, stare boli vsetky rovnake, na prd, uz mali vela za sebou. No a ta spotreba sa moze kludne podpisat pod netesnost. Ono ani ja necitim pokles vykonu, popravde, to ci ma auto o nejaky ten konik menej ani clovek nepociti. Vyssia spotreba moze znamenat nejaku netesnost, tak ako aj u mna, je to este sprevadzane parou. Nebol si na emisnej? v pripade ak by namerali vysoke hodnoty hned by si vedel na com si.

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Utorok, 25. Decembra 2012, 08:26
od fafa111
emistnu som robil v lete, vtedy bolo vsetko ok.

Re: E39 523i para z vyfuku-hmla

Napísané: Utorok, 25. Decembra 2012, 09:48
od dasto
Mas tam M52? alebo M50? Separator oleja si niekedy menil? Moj je zda sa KO, okolo neho mam vsetko zaolejovane, takze niekde pusta nejake tesnenie