Strana 1 z 1
Posledný R6 bez turba
Napísané: Pondelok, 1. Októbra 2012, 13:37
od NiktO
Ahojte,
Nerád sa opakujem ale túto info som tu naozaj nevedel nájsť. Aký motor je posledným od BMW, kde sa nedáva turbo. Mám namysli 6 valec. predpokladám, že to je N52B30 teda 3,0l 190kW ale chcel by som si túto info potvrdiť. Ten sa vyrábal ak správne viem do roku 2007? Novšie N53 a N54 boli všetky s turbom?
Naozaj neviem nájsť na nete rozdelenie prepĺňaných a atmosférických motorov od BMW.
Ďakujem za pomoc
Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Pondelok, 1. Októbra 2012, 14:13
od ptz
The N54 is a direct injection twin-turbocharged straight-6 automobile engine from BMW.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N54cize posledny bol N53, ktory sa vyrabal 2007-2011
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N53tu je zoznam vsetkych motorov:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_engines
Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Pondelok, 1. Októbra 2012, 16:09
od NiktO
Ďakujem,
škoda len, že to nikde nič podobné nie je ako článok, len tieto tabuľky.
Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Pondelok, 1. Októbra 2012, 16:17
od voMacK
N52 sa vyraba este stale a je to atmo
Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Pondelok, 1. Októbra 2012, 19:16
od ptz
podla wikipedie sa N52 tiez vyrabal iba do 2011, respektive v jednom modely - X3 E83 3.0 si sa montuje doteraz, cize asi je posledny N52, aj ked je N53 nastupca
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52a rozdiel medzi N52 a N53 je v tom, ze N53 ma priame vtrekovanie paliva
Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Pondelok, 1. Októbra 2012, 19:29
od SmartBastard
Ak ťa to zaujima zo zberatelskeho pohladu tak pozri ktore Mko bolo posledné bez turba :)
Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Pondelok, 1. Októbra 2012, 19:44
od Avenger
SmartBastard napísal:Ak ťa to zaujima zo zberatelskeho pohladu tak pozri ktore Mko bolo posledné bez turba :)
Tvoje

Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Utorok, 2. Októbra 2012, 08:09
od voMacK
mate recht..N53 je priamym nastupcom N52
a posledne M bez turba su E92/E93...az skonci ich vyroba, tak uz budu secky Mka oturbene
Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Utorok, 2. Októbra 2012, 09:33
od GtheRacer
moje zberatelske tuzby by mal zakratko uspokojit najmensi R6, aky sa kedy vyrabal

Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Utorok, 2. Októbra 2012, 13:19
od SmartBastard
voMacK napísal:mate recht..N53 je priamym nastupcom N52
a posledne M bez turba su E92/E93...az skonci ich vyroba, tak uz budu secky Mka oturbene
Aaaaa, dostal si ma. Chcel som napísať I6 bez turba

Avenger napísal:Tvoje


Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Štvrtok, 4. Októbra 2012, 23:54
od Arestanec
Trocha technickych detailov:
Pokial viem N52B30 sa este vyraba, ma ho X3 28i - nenasiel som to oficialne nikde, ale kompresny pomer tomu napoveda, 190kW/6600 ot. (kompresny pomer 10,7:1), jeho posledna evolucia N53B30 s HPI (kompresny pomer 12:1) sa este dodava v F10 530i, 200kW/6100 ot. (v E90 2007-2011 ako tu bolo spomenute 200kW/6700 ot.) cize pre kazdy model/pouzitie ma trochu ine naladenie, rozlozenie krutiaceho momentu a vykonu. Rozmyslal som vsak koli comu pouziva X3 este N52, pravdepodobne lepsie zvlada kratsie trasy-mesto, ktorych X3 asi absolvuje viac ako 5er - ta castejsie asi dlhsie trasy-dialnica, ako motor N53, ktory musi mat specialny NO katalyzator kedze v nizsich otackach spaluje ochudobnenu zmes a produkuje nejake oxidy dusika, ktore musia byt rozlozene a vyzaduje regeneraciu obdobne ako DPF u dieslov. Niektore auta mali s tymto katom problemy, hlavne ked sa jazdilo vela v nizkych otackach a obcas sa tomu poriadne nenalozilo/nejazdilo dlhsie a vo vyssich rychlostiach kedy sa kat regeneruje. Kat tiez zabijaju usadeniny z vyfukovych plynov pri spalovani nekvalitneho sirnateho benzinu - N53 s HPI trocha aj cmudi v nizkych otackach. To je ale iba moje vysvetlenie...
Cize N53 je posledna evolucia atmosferickeho R6, aj ked nema tak pekny zvuk ako N52, stale ma gule, funguje vyborne len ho treba pouzivat na co bol stavany a tie kone obcas prevetrat

Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 06:51
od ptz
podla mna ta X3 pouziva N52 prave kvoli tomu, ze zvlada lepsie "nekvalitny" benzin, ktory sa predava v USA, kde je hlavny trh pre X modely
a kedze N53 ma uz priamy vstrek, je citlivejsi na pouzivanie kvalitneho benzinu
Re: Posledný R6 bez turba
Napísané: Utorok, 9. Októbra 2012, 16:27
od Arestanec
Mas pravdu, X3 sa vyraba v USA, to som si neuvedomil, dovod nebude tak prespekulovany ako som pisal.
