Strana 1 z 3

kdo sa tu vyzná v automatoch a vie vymenit olej vBA??

Napísané: Piatok, 16. Mája 2008, 18:41
od Maco bawo
čaute, malá otázka, kto je tu odborník na výmenu oleja v automate?? e36 coupé, 96, 323a??? 8) 8)

Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 11:38
od Martin46
sa mi zda ze v senci su dobri na automaty. Urcite men olej, predstavi si ake ma vlastnosti novy olej a nejaky 8 rocny. To ze olej v prevodovke ma byt celozivotny je sprostost. Takze robis dobre ze menis

olej

Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 12:41
od TT-SIMIK
JJ......pravda...treba ho menit každych 40000km a zaručiš si dlhšiu životnost automatu.....ja mam jedneho kamarato čo to robí v modre....boli prvy na zapadnom sk čo robili automaty.....su precízny!!!ak chceš tak ss a dam ti kontakt ak cheš.... 8)

Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 14:16
od Maco bawo
ok,dakujem, pošlite prosím kontakty cez ss 8) 8) 8)

.. ako som si všimol sú 2 tábory - jedni tvrdia, že olej sa meniť nemusí, druhí, že áno, tiež si myslím, že by sa mal, 12 ročný olej, nebude bohviečo a určite nie v automate :D :D :D

Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 14:39
od popo
a ešte aj fiter sa musí vymeniť.Podľa mňa celoživitná náplň neexistuje.Je to kkotina

Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 15:29
od Maco bawo
... dobre vraviš..... :P

Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 18:58
od sooky
olej sa MUSI menit vsade, aj v automate aj v kavomate. Mal som jednu 525tds s odjebanou spiatockou prave kvoli nevymenenemu oleju.

nic "celozivotne" neexistuje, jedine ze si pod celozivotnym predstavis 130000km - tak potom to sedi.

a aj keby tieto plky neboli spravne, mas to v trubke. Proste ten olej nechaj vymenit, stoji to niekolko stokorun a za ten klud v dusi... mimochodom pri vymene oleja v automate NIKDY nevymenis celu napln.


dalsie plky: http://www.fordscorpio.cz/?page=rady-a-tipy-007 [hmmmm to je z ineho tabora ale nevadi]

Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 19:28
od Peped
sooky napísal:
olej sa MUSI menit vsade, aj v automate aj v kavomate. Mal som jednu 525tds s odjebanou spiatockou prave kvoli nevymenenemu oleju.

nic "celozivotne" neexistuje, jedine ze si pod celozivotnym predstavis 130000km - tak potom to sedi.

a aj keby tieto plky neboli spravne, mas to v trubke. Proste ten olej nechaj vymenit, stoji to niekolko stokorun a za ten klud v dusi... mimochodom pri vymene oleja v automate NIKDY nevymenis celu napln.


dalsie plky: http://www.fordscorpio.cz/?page=rady-a-tipy-007 [hmmmm to je z ineho tabora ale nevadi]



Dá sa!

Odpoja sa trubky od chladica, predlžia a jeden koniec dás do prázdnej nadoby a druhý do plnej noveho oleja, nastartujes a cerpadlo co je v automate sa už o vsetko postara len treba davat pozor kedy už pojde pekný nový olej.

Olej

Napísané: Pondelok, 19. Mája 2008, 11:26
od TT-SIMIK
Menit olej v prevodovke nieje až taka ľahká vec ako vymenit dietatu plienku..,aj ked občas aj to nieje lahke..hehe..:-))Veľmi záleži kto to robí,automat je citlive ustrojenstvo,ide hlavne o to,že treba menit aj filter, a ešte jedna doležita vec,je, že sa musi preplachnut aj chladič a potrubie, pretože ako každa spojkova lamele sa obrusuje, a v automate je ich o dost viac ako pri klasickej spojke, tak vznikaju piliny,ktore možu časom sposobit nesprávnu funkciu piestikou,ktore vytláčaju lamely pri preradovaní, a potom sa može stat,že automat pri preradovani bude trhat aj ked len jemno,ale časom na to doplati cela prevodovka......takže nejake fámy o doživotnych náplnach su somariny!!!!A posledná hlavná vec,je kvalitny olej....je rozdiel či daš castrol za 500sk liter,alebo nejaku sračku za 100sk liter...!!!Moj postreh je toto, mna stal repas prevodovky 70000,takže viem o čom hovorim,kedže nemčuri jazdili na takzvany doživotny olej!!! Diagnozá prepáleny olej, hydromenič kaput, zhorete lamely, piesty popraskane a atd!!!! 8) 8) 8) 8) 8)

Napísané: Pondelok, 19. Mája 2008, 21:11
od Maco bawo
no to ste ma vážne "potešili" :? :? :? . No olej aj filter meniť budem, to som už rozhodnutý, len ešte vybrať toho "správneho" mechanika, aby mi neod...al prevodovku :evil: :evil: , lebo o takých "úžasných" mechanikoch, pre ktorých nie je nič problém, všade boli, všetko robili.. a všetko drbali..som už počul, priam chýry :x :x . .a automat nie je taká jednoduchá záležitosť, ako by sa na prvý pohľad zdalo... :shock: :shock:

Napísané: Pondelok, 19. Mája 2008, 21:35
od modriblesk
ja som sa dopocul,
ze inzinieri v zetore chceli okopirovat automat s traktora john deer, rozobrali ju, a uz ju nedokazali zlozit.
sice neviem ci je to pravda, ale ked som videl nakres automatu s bmw tak som sa uistil, ze ho nikdy neskusim rozobrat.
mam to auto rad, tak mu nebudem ublizovat.

Napísané: Pondelok, 19. Mája 2008, 22:45
od Peped
Ja som si olej vymenil sám a vôbec to nieje také ťažke ako každý kto sa v tom hovno vyzná hovorí!

Aj som ho rozobral a ani za milion by som ho nezložil spät, je to brutal a tie veci čo su tam, nechápem ako to niekto vedel navrhnut nieto este vyrobit a aby to este aj fungovalo #-o

Ide len o to aby ho tam nebolo vela ale ani málo a na to tam más ten kontrolný šrob.

Olej

Napísané: Utorok, 20. Mája 2008, 12:57
od TT-SIMIK
Peped napísal:
Ja som si olej vymenil sám a vôbec to nieje také ťažke ako každý kto sa v tom hovno vyzná hovorí!

Aj som ho rozobral a ani za milion by som ho nezložil spät, je to brutal a tie veci čo su tam, nechápem ako to niekto vedel navrhnut nieto este vyrobit a aby to este aj fungovalo #-o

Ide len o to aby ho tam nebolo vela ale ani málo a na to tam más ten kontrolný šrob.





Snad si to nemyslel na niekoho osobne, lebo ja som človke taký, že nemam problem z ničím si opravit,alebo vymenit,ale do čoho sa nevyznam do toho sa nejebe..........m!! Tu nejde o samostatnu vymenu.......ale ten človek čo ti meni ten olej a je dobry,tak ti skontroluje hned aj lamely,či nieje moc pilin v oleji,ako velmi je zadrbany filter a v poslednom rade sa na tom odvezie, či správne radí, a či pomaly neodchádza nejaka lamela na určitom stupni,lebo ak by človek jazdil zo spálenou lamelou,tak ti to zajebká olej, a aj ostatne veci.(počitam že tieto dve veci si neskontroluje nijaky z nas ktory z prevodovkama nerobí,a asi chlapci čo napríklad poznam ja nechodia na školenia do ameriky a do irska,len tak pre srandu králikov) ....ALe ako hovorim ja....sto ludi sto chuti.....takže každy si uvaži sam čo chce a čo nie...!!!! 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Re: Olej

Napísané: Utorok, 20. Mája 2008, 13:08
od Peped
zhmp napísal:
Snad si to nemyslel na niekoho osobne, lebo ja som človke taký, že nemam problem z ničím si opravit,alebo vymenit,ale do čoho sa nevyznam do toho sa nejebe..........m!! Tu nejde o samostatnu vymenu....... ale ten človek čo ti meni ten olej a je dobry,tak ti skontroluje hned aj lamely , či nieje moc pilin v oleji,ako velmi je zadrbany filter a v poslednom rade sa na tom odvezie, či správne radí, a či pomaly neodchádza nejaka lamela na určitom stupni,lebo ak by človek jazdil zo spálenou lamelou,tak ti to zajebká olej, a aj ostatne veci.(počitam že tieto dve veci si neskontroluje nijaky z nas ktory z prevodovkama nerobí,a asi chlapci čo napríklad poznam ja nechodia na školenia do ameriky a do irska,len tak pre srandu králikov) ....ALe ako hovorim ja....sto ludi sto chuti.....takže každy si uvaži sam čo chce a čo nie...!!!! 8) 8) 8) 8) 8) 8)



Pochybujem že pri výmene oleja ti rozoberie prevodovku a pozrie sa či nie su zodrane lmely :roll: :roll: :roll:

A to že ti to skontroluje to neznamená nič, len vies že ci to vydržý este alebo nie, to je vsetko. Ci niesu piliny v oleji zbadáš aj sám, potom vidis ako su zasrane magnety a filter tiež.

Podla mna za banalitu ist do servisu sa mi nezdá 2x rozumne, ja mám kde minuť prachy, ale ako vraviš ,,každý uváži sám,, :wink:

Napísané: Utorok, 20. Mája 2008, 18:17
od Maco bawo
.. nóóó určite by som s tým nešiel do AWT :lol: :lol: :lol: ,

ale tiež mám názor, že keď sa v tom až tak nevyznám, tak to nechám na tých, ktorí sa vyznajú 8) 8) .. každý najlepšie robí to, čo je naučený, vučený, vyškolený, vyštudovaný.... :roll: :roll: :roll: , no jedine, že by nie :shock: :shock: