Strana 1 z 1

Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Streda, 4. Júla 2012, 16:23
od michaltt
Dnes v sprche som dostal napad. Urcite niesom jediny, kto striehne teplotu motora, hlavne po tom, co si prezil zlu skusenost bud s prehriatim, poskodenou vodnou pumpou alebo chladiacim systemom.
V tychto horucich dnoch sa moze velmi lahko stat ze ukazovatel teploty motora sa odchyli z pozicie 12:00 a o par sekund mozme skoncit s parou pod kapotou.
Pride mi to zvlastne ze rucicka ukazovatela teploty ma dost velke rozpatie a v podstate ziadne skorsie varovanie, ze teplota stupa, neexistuje. Bud je rucicka v strede alebo v cervenom. A ruku na srdce...kto z Vas ma oci prilepene na budikoch ? U bmw je bezna vec ze moze zlyhat ci uz pridavna vrtula alebo mechanicka. Rucicka teploty motora stupne do cerveneho radovo do niekolkych sekund, pocas ktorych moze byt nasa pozornost niekde na ceste alebo dopravnej situacii.

Viem, ze niekto niekde pisal, ze sa da odstranit pipnutie ktore sa ozve ak teplota vonku klesne pod 3C. Nevedel by niekto zistit, ci sa da pipnutie nastavit aj vtedy, ak teplota motora stupne nad urcitu hladinu ? Budiky okrem analogoveho zobrazenia dokazu zobrazit cez menu aj teplotu digitalnu, cize prepdokladam, ze nieco take by snad bolo mozne. Je v celku zaujimave, ze inzinieri v BMW sa radsej venovali tomu, aby sme vedeli o tom ze je vonku pod 3C ako tomu, ze motor ma 130C.

nieco ohladom tejto idei som nasiel tu : http://www.zhpmafia.com/forums/showthre ... ing-System

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Streda, 4. Júla 2012, 16:33
od michaltt
Takze nasiel som aj video, kde sa chlapik na takuto zvukovu signalizaciu podujal. Odporucam pozriet a precitat cele.
Niesom technicky typ, ale rad by som niekomu za takuto featurku zaplatil. Prepdokladam ze by som nebol jediny, kto by takuto vecicku v aute rad privital.
Viem, ze uzivatel profor je tu manik na elektroniku :thumbup:

Kazdopadne sa to da objednat ako hotova vec a manual na isntalaciu je tu. 90dolarov sa mi zda fajn cena ako prevencia pred prehriatim motora, kde cena za nepozornost moze narast do stoviek eur.

http://www.zhpregistry.net/Tech/Coolant ... nstall.htm

CITAJ
http://www.zhpregistry.net/Tech/CoolantSnitch.aspx

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Streda, 4. Júla 2012, 22:35
od Avenger
Michal no na co ty nemyslis v sprche :mrgreen:

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Štvrtok, 5. Júla 2012, 09:37
od TT-SIMIK
Určite som nad niečim aj ja rozmyšlal,ale zase skorej aby som vedel keby je auto zohriate,lebo napr na sedme je len palička ktora sa strati,ked je motor ako tak zohriaty...Michal dobry napad....

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Štvrtok, 5. Júla 2012, 10:32
od Mi_t_is
Ako na to pozerám tak by sa to dalo spraviť.. Ale ohľadom tej mechanickej vrtule na viskospojke.. dá sa jazdiť aj ked ju máš uplne vybratú.. takže nejake prehrievanie ani moc nie ale ked ti niekde prdne hadica.. a začne to vytekať.. By to bola dobra voľba :)

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Štvrtok, 5. Júla 2012, 10:35
od michaltt
Skus si vybrat na aute s automatom vrtulu a povoz sa. Potom zastan niekde a sleduj.... :thumbup:
Skusal som to viackrat ale vzdy sa po cca 1-2 minutach teplota vysplha do tristvrtiny. Automaty potrebuju chladit tiez takze...toho tepla je tam viac.

Uz som s chalanom dohodnuty, posle mi to z USA aj s nejakou zlavou.

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Štvrtok, 5. Júla 2012, 11:48
od Mi_t_is
Predvčerom som na aute s automatom E36 325i odvzdušnoval.. a mal som auto pustene v garaži bez vrtule.. aby sa zahrialo.. a ked sa zahrialo ešte 5 minut bola teplota na 12tych hodinach a nehybala sa.. potom som auto vypol a osadil vrtulu. :thumbup:

Inak tiež mam tu visku so slimakom ako ty.. a za studena sa mi zda nejaka moc zopnutá :/

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Štvrtok, 5. Júla 2012, 11:54
od michaltt
v garazi ano, ale chod ho povytacat von bez vrtule a potom ho odstav. Kym sa hybes a napor vzduchu chladi chladic tak je vsetko ok, ale akonahle ho zastavis, teplo sa zacne akumulovat a pomaly narasat. Zalezi aj od ambientnej teploty vonku a teploty samotneho motora. Ja som si dal kolecko okolo Trnavy, trochu ho povytacal do cerveneho a ked som zastal tak do 2 minut bola teplota uz za stredom. A nepomoze ti ani aux fan...ta ma len dochladzovat nie primarne chladit. Preto maju automaty mechanicku vrtulu = vyrabaju viac tepla a potrebuju viac chladit koli automatu.

Ta so slimakom je SHIT. Neodporucam kupovat. Ked tak original BEHR. Dokonca ani Bosch by som nebral (zle skusenosti chalanov z e46fanatics). Behr sa dava do prvyvyroby.

Toto cidlo si zakupim z toho dovodu, ze idem nahodit elektricku vrtulu namiesto mechanickej a "klimovej". Cize bude len jedna. A ak nahodou zlyha a nebudem mat oci na budikoch, zacne mi to pipat pod nohami. Radsej obetujem 80eur za takuto vychytavku ako byt neustale v pozore. Ak by som mal manual, asi by som to neriesil...tam staci dochladzovat aj klimova vrtula.

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Štvrtok, 5. Júla 2012, 12:02
od Mi_t_is
No však prave chcel som ušetriť na viskospojke a mam tu slimakovu a nič moc.. ;) Ale auto ide v pohode neprehrieva sa.. a zahreje sa po 3km tak prečo by som mal riešiť niečo iné...

Sledujem ťa ako to s tou elektrickou vymyslíš.. hlavne treba ten signal lebo elektricka prestane isť a nemusíš si to všimnúť.. ale to všetko vieš.. tak veľa štastia :thumbup:

Re: Zvukovy signal pri zvysenej teplote chladiacej zmesi

Napísané: Štvrtok, 5. Júla 2012, 12:13
od michaltt
Pokazit sa moze aj visko ale je tu par faktov, preco idem do elektrickej. V podstate mam 2 moznosti.
Kupit Behr viskospojku za cca 160eur alebo elektricku OEM BMW vrtulu za 270 ktora je plug n play.

1. Ak sa pokazi mechanicka tak, ze jej odtrhne lopatky...videl som co to dokaze.
Rozmrdany chladic, remene, poskodena kapota, koleno od chladenia. Ak sa toto stane, prestane ti ist vodna pumpa = do niekolkych sekund si prehriaty.
Navyse mechanicka vrtula nieco vazi, je tam "parasite drag" na vodnu pumpu, kladky, remene a potencionalne nebezpecenstvo je vacsie. Vrtula ovplyvnuje aj spotrebu a celkovu sviznost auta.

Samozrejme ze visko sa moze poskodit aj tak ze vobec nebude zopinat cize vodna pumpa pojde aj nadalej.

2. Ak sa pokazi elektricka vrtula, vodna pumpa funguje nezavisle a v pripade zvysenia teploty mam zvukovy signal.

Pravdepodobnost, ze sa pokazia obe varianty je 50:50. Nevyhoda elektrickej je ta, ze potrebuje prisun napatia cize ak odide alternator...
Clovek nikdy nevie ale z dovodu ze u mechanickej vrtule je viac minusov ako plusov padlo rozhodnutie na elektricku.

A medzi najvacsie plusy u elektrickej vrtule (uz som to spominal vo svojom pribehu) su nizsia spotreba, nulova hlucnost, mensi stres na system kladiek a remenov, auto je sviznejsie co sa tyka reakcie na plynovy pedal, akceleracia atd atd. Vyskusal som, otestoval som a viem zhodnotit plusy a minusy.