Strana 1 z 1
Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 19:09
od storal
Zdravím !
V prvom rade by som začal tým, že viem ako funguje funkcia hľadať.
Môj problém je nasledovný.
Mal som doplnenú klímu, väčšia netesnosť tam nie je. Ale po dvoch troch týždňoch mám pocit, že chladí slabšie.
Ako sa dajú takéto malé netesnosti vyhladať príp. opraviť ?
a problém 2 je taký, že na mojej e46 mám jednozónovú klímu, ale chladí iba na vodičovej strane, na spolujazdcovej fúka z vonka, proste nechladí.
Ako to je možné ??
Ďakujem za každý nápad a radu !
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 19:15
od stanleyt318
ja mam zas dvojzonovu klimu ale teplota je vzdy taka aku nastavim na soferovej strane a na spolujazdcovej strane moze byt aj o 3stupne viac alebo menej ale stale bude fukat rovnaka teplota ako u sofera... (teda s presnostou to nemam odmerane, len tak pocitovo...)
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 20:31
od heroe
Máte ich prázdne chlapci, opraviť netesnosť musia vedieť tam kde ti ju naplnia, robí sa to nejakou farbou alebo čo.
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 20:33
od jararak
e46 nikdy dvojzonovu nemala, darmo, je to taky osekany model

k tomu ze ti chladi divne na jednej strane ako na druhej, je mozne ze ti vyskocilo ovladanie klapiek
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 20:42
od storal
A kde sa nachadza to ovladanie klapiek ?
Je to opravitelne, ci treba vymenit ??
Okrem ineho mi z fukárov (ked zapnem klímu) dosť húka a píska.
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 20:43
od storal
heroe napísal:Máte ich prázdne chlapci, opraviť netesnosť musia vedieť tam kde ti ju naplnia, robí sa to nejakou farbou alebo čo.
Mne to plnil semtex, a vravel, ze farba sa uz nepouziva, lebo daco rozleptava a zanasa cerpadlo....proste viac skodi ako pomoze

Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 21:01
od stanleyt318
heroe napísal:Máte ich prázdne chlapci, opraviť netesnosť musia vedieť tam kde ti ju naplnia, robí sa to nejakou farbou alebo čo.
prazdne? ale ked ja dam chladit na maximum (teda 16stupnov) tak chladi ako sproste, na zamrznutie dakedy... ono chladi dobre, len aj ked mam dvojzonovu (E90) tak mi funguje ako jednozonova... mozno bude naozaj len nieco s tymi klapkami tam volade... ale dajak ma to netrapi :) ked ma chladit tak chladi vyborne a ked hriat tak tiez fajne
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 22:51
od michaltt
ak ti chladi len jedna strana a druha nie tak doplnit freonik. nesyci ti to z fukarov ?
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 23:28
od heroe
Presne tak ako hovorím, keď chladí iba jedna strana tak treba doplniť, to syčanie je tiež kvôli tomu, keď ti to plnil semtex tak asi bude aj vedieť ako nájsť netesnosť nie? Pri dvojzónovke je to rovnaké, daj si najskôr skontrolovať či tam máš dosť freónu a potom rieš iné veci. Nastav si rozdielne teploty na oboch stranách, ale prilož ruku k fukárom na nohy, lebo z tých čo máš na úrovni tela ti furt pôjde zo všetkých rovnaký vzduch. Podľa toho ako máš nastavené to prostredné koliečko.
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Utorok, 5. Júna 2012, 07:57
od stanleyt318
heroe napísal:Presne tak ako hovorím, keď chladí iba jedna strana tak treba doplniť, to syčanie je tiež kvôli tomu, keď ti to plnil semtex tak asi bude aj vedieť ako nájsť netesnosť nie? Pri dvojzónovke je to rovnaké, daj si najskôr skontrolovať či tam máš dosť freónu a potom rieš iné veci. Nastav si rozdielne teploty na oboch stranách, ale prilož ruku k fukárom na nohy, lebo z tých čo máš na úrovni tela ti furt pôjde zo všetkých rovnaký vzduch. Podľa toho ako máš nastavené to prostredné koliečko.
ahaaaaaa
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
a ja vôl som prikladal ruky k tym na urovni tela... tak mozno mi to aj funguje

musim to skusit dneska vecer

hehe
diky za radu a vysvetlenie

Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Utorok, 5. Júna 2012, 19:31
od stanleyt318
no tak som to odskusal, nechal som motor zahriat poriadne, koliesko na stredovom paneli (na fukanie na telo) som nechal v strede a na svoju stranu som dal 16 stupnov a na spolujazdcovu 28 stupnov a bolo citit podstatny rozdiel na oboch stranach... ja som mal poriadnu zimu a spolujazdec zas celkom slusne teplo... a to dokonca aj z tych prieduchov co fukaju na telo na stredovom paneli (koliesko bolo na strede)
len ten rozdiel asi nie je skoro vobec citit ked nastavim len maly rozdiel medzi stranami... mozno nejaky 2-3 stupnovy...
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Utorok, 5. Júna 2012, 23:05
od storal
Mňa len zaujíma, ako sa to zisťuje, ked sa už tá farba nepoužíva. Docela rád by som to zriešil, tak by som chcel počuť nejaké rady, prípadne kontakt na niekoho, kto by mi to vedel dat dokopy.
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Štvrtok, 7. Júna 2012, 09:27
od heroe
Ono ten dvoj troj stupnovy rozdiel tam ani nie je kedze zdielate spolocny priestor, prejavi sa to iba v takychto pripadoch extremnych.
K tomu zisteniu netesnosti - fakt neviem ako inak sa to robi vedel som iba o tej farbe....
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Štvrtok, 7. Júna 2012, 18:51
od michaltt
Na klimu treba nastavit to koliesko na 3 modre bodky
Netesnost sa zistuje tak, ze ak mas v systeme farbivo tak ho pekne vidno pod UV lampou
Re: Tesnost klimatizácie a princíp
Napísané: Štvrtok, 7. Júna 2012, 22:42
od storal
michaltt napísal:Na klimu treba nastavit to koliesko na 3 modre bodky
Netesnost sa zistuje tak, ze ak mas v systeme farbivo tak ho pekne vidno pod UV lampou
Ale vraj sa to farbivo uz nepouziva, lebo rozleptava, alebo nejak zanasa cerpadlo a neviem co este...
ci je to pravda, neviem...info mam od semtexa