Strana 1 z 1
Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Nedeľa, 3. Júna 2012, 20:19
od csiko1
Zdravim,
som zaciatocnik v uzivani BMW X3 - sem tam si ho poziciavam.
Chcem sa spytat, ci je mozne pocas jazdy preradit z automatiickeho
riadenia do M/S jazdy.
Cize preradenie z "D" do "M/S" pocas jazdy.
Ak sa to da, tak aky je spravny postup?
Dakujem
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 00:58
od airbone
csiko1 napísal:Zdravim,
som zaciatocnik v uzivani BMW X3 - sem tam si ho poziciavam.
Chcem sa spytat, ci je mozne pocas jazdy preradit z automatiickeho
riadenia do M/S jazdy.
Cize preradenie z "D" do "M/S" pocas jazdy.
Ak sa to da, tak aky je spravny postup?
Dakujem
Ovsem ze je mozne to spravit pocas jazdy, inac by to asi bolo zbytocne.......
Postup znie:
chyt paku do ruky a z rezimu D ju prerad do rezimu M/S
teraz je nastaveny SPORT rezim. Na displeji budikov by malo byt MS. Pakou pohnes dopredu - podradis, pohnes nou dozadu, preradis na vyssi stupen. Aktualney stupen sa ti bude zobrazovat na displeji v budikoch.
Toto je spravny postup a iny si ani neviem predstavit zeby mohol existovat. CI ako si myslel zeby sa to inac dalo spravit????

Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Pondelok, 4. Júna 2012, 17:42
od naftaman
airbone napísal:Ovsem ze je mozne to spravit pocas jazdy, inac by to asi bolo zbytocne.......
Postup znie:
chyt paku do ruky a z rezimu D ju prerad do rezimu M/S
teraz je nastaveny SPORT rezim. Na displeji budikov by malo byt MS. Pakou pohnes dopredu - podradis, pohnes nou dozadu, preradis na vyssi stupen. Aktualney stupen sa ti bude zobrazovat na displeji v budikoch.
Toto je spravny postup a iny si ani neviem predstavit zeby mohol existovat. CI ako si myslel zeby sa to inac dalo spravit????

On myslel tak že či to može spraviť za jazdy, či nemusí kvoli tomu stáť na mieste aby to preradil do MS ako pri každom inom preradení

Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Utorok, 5. Júna 2012, 08:21
od Le Gend
csiko dnesne automaty su riadene elektronicky cez riadiacu jednotku, takze vsetko, co spravis s pakou, si najprv premyslia a nedovolia ti spravit nic zle. Myslim, ze aj spiatocku pocas jazdy (nad urcitu rychlost) odignoruju. Dokonca aj to P-cko, aj ked je mechanicke, je trochu chranene proti zaradeniu za jazdy.
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Štvrtok, 7. Júna 2012, 10:01
od bruno75
Ešte by som upresnil, že pri preradení z D do M/S sa na palubke rozsvieti DS a pokiaľ sa neurobí nič iné prevodovka je v športovom móde, t.j. radí pri vyšších otáčkach a celkovo sa chová viac športovo, až keď siahneš na páku / prehodíš pádlami pod volantom prejdeš do manuál módu a radíš rýchlosti ako na sekvenčnej prevodovke. Na to, aby sa to robilo za jazdy je to priamo stavané

Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 09:57
od Zajo
Ja mam zasa otazku ohladom vyuzivania steptronicu v E38. Neskodi prevodovke pouzivanie manualneho rezimu? Zvyknem jazdit na Mku v meste 2,3,4. Ked chcem obcas podradit, tak tak ze so stlacenym plynovym pedalom (koli plynulosti), alebo ked dobrzdujem a podradujem tak ked su otacky pod 1000. Moze sa to tak robit? Do Nka to samozrejme za jazdy ani na semafore nikdy nedavam. Dalsia vec, ked parkujem a la Austin Powers s tym malym vozikom - da sa aj tak ze D posun - N - vytocit volant - R posun- N - vytocit volant - D.... lebo vadi mi to skripanie brzd ked na nich stojim a tocim kolesami. Da sa takymto sposobom pouzivat N?
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 10:00
od TT-SIMIK
čím menej radenia tym lepšie,ale ked musiš tak musiš.......manualne radenie je plno elektronicke,takže smelo radiť možeš, prevodovka urobí len to čo je otačky motora a prevodovky dovolia......ja si tiež občas zaradím,ale malo to využívam....
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 10:33
od Zajo
No ved to ze niekedy fakt musim R-D-R-D-R-D neznasam tu sitaciu. To ma zaujimalo ci neskodi ked medzi tymi RDckami tam hodim to Nko pri otacani kolies. Automat ako som si vsimol bezne nepodraduje ako som to robil na manuali ze zo 4 medziplynom do 3, pustit plyn a dobrzdit motorom pred krizovatkou. Jazdim na automate len 3 tyzdne, ale velmi mi chyba manual, ked som na Dcku mam pocit ze sa len veziem, auto nesoferujem

Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 11:49
od Le Gend
Bezny automat pri preradovani synchronizuje otacky pomocou malych spojok, ktore funguju podobne ako pri manuali (ako synchrony - tru sa o seba az kym sa rychlosti ozubeni nevyrovnaju). Pri manuali mas stlacenu spojku, takze hriadel je uvolnena a jej rychlost sa prisposobi lahko. Pri automate je hriadel stale pripojena na motor, takze to suchanie spojky moze byt vyraznejsie. Hydrodynamicky menic vsak pri nizkych otackach vela sily neprenasa, takze hriadel je takmer volny (ako pri manuali). Pri vysokych otackach vsak tie spojky trpia ovela viac, pretoze musia zbrzdit (alebo zrychlit) rotaciu celeho motora.
Vysledok - ked stojis na mieste, motor je na volnobehu, mozes kyvat pakou ako chces, radit spiatocku, neutral a jednotku takmer bez opotrebovania (cast energie zhltne menic). Ale ak pocas jazdy zaradis do N (tu sa este nic nederie) a potom do D, prevodovka musi roztocit cely motor na potrebne otacky a vtedy dotycna spojka trpi a opotrebuva sa.
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 13:36
od Zajo
Cize za jazdy sa moze dat N, ale naspat D uz nie (jedine ak auto zastavi) ak to chapem dobre. Dakujem za vysvetlenie, akurat studujem aj na nete ako to funguje. Co sa tyka tych spojok, ja ich dokonca pocujem ako sa tru pri preradovani (hlavne z 2 do 3) kym sa olej v prevodovke nezohreje na prevadzkovu teplotu. Viem, idem trocha od temy, ale nechcem koli tomu zakladat novu a sem sa to z casti hodi. Je to vazny problem? Dufam ze ma necaka daky repas. Ale zasa radi hladko ako med. Tak mozno len vymenit filer+tesnenie alebo rovno aj olej.
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 13:55
od Pežot
Kedy si menil olej naposledy?

Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 14:00
od Zajo
Auto ma cca 230tis ale skutocnych, olej este nebol meneny. Mozno tam teda koluje bahno. Predosly majitel chcel menit olej, ale povedali mu ze nech sa do prevodovky zbytocne neserie ked funguje tak ako ma. Ja som zasa nazoru ze prevencia je lepsia ako oprava. Ale aj ked vymenim 5,5L, vo wandleri ostane aj tak skoro 7,6L bahna.
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 14:02
od Pežot
No tak to je ten super mega bomba názor, že je to doživotný olej, aj je, prevodovka dožije čoskoro so starým olejom.
Treba vymeniť a čím skôr, tým lepšie

E65ky už majú aj interval na výmenu oleja v prevodovke, E38 určite má tiež, len to asi auto nehlási.
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 14:11
od Zajo
Len je otazne pre mna ci doliat 5,5L oleja, alebo rovno kupit ten modry 20L sud a doliat 5, pretocit, dalsich 5, pretocit, dalsich 5 pretocit...nech je vymeneny komplet, alebo staci len tych klasickych 5,5. Neviem mozno je to tym je je to 5HP30, keby to bola 5HP24ka, uz by bola mozno v tahu, tie starsie modely vraj boli robustnejsie (ale pomalsie radili).
Re: Radenie z automatiky do M/S
Napísané: Streda, 13. Júna 2012, 14:12
od Pežot
To už neviem
