Strana 1 z 1

Znovu a znovu EGR ventil

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 09:47
od bruttus1313
Caute,
potrebujem poradit..hladal som..ale nic podobne som nenasiel. Cez vikend som cistil EGR, bol zasrany ako c.ganske hracky. Nasledne som ho chcel zaslepit skrutkou do hadice. Po asi 20 km chyba na palubovke( zlty asi motor:) ), takze Inpa, chyba vymazana, hadicka vratena na egr ventil...po 100 km, zase, vymazana chyba...teraz po ceste do prahy vyskocila zase ta chyba asi po 300 km. Napada niekoho nieco? Este mi zacal k tomu blbnut termostat...nedosiahne stred, po vytiahnuti klucika a nastartovani je v strede:))) no holt pojde novy.
Stve ma ten ventil. Prikladam nieco z Inpy

Re: Znovu a znovu EGR ventil

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 12:50
od dimensionone
Čo máš za auto?

Ak je to EUR4 verzia, ten EGR nie je možné takto zaslepiť. Treba to dať na diagnostiku - takú s diagnostickými funkciami napr. DIS pre staršie alebo ISTAD pre novšie autá. Je tam test na celý okruh - váha vzduchu, MAP, egr, sanie, podtlaky ... Obvykle, keď je EGR zasratý, tak auto má dosť km a chybné tam môžu byť ďalšie veci. Ešte jedna vec - neviem ako bol zohriaty motor - no INPA ukazuje teplotu len cez 30 stupňov. Ak ti to nehreje správne - môžu byť chyby aj v termostatoch...

Re: Znovu a znovu EGR ventil

Napísané: Piatok, 11. Mája 2012, 07:55
od bruttus1313
Je to 320cd, 12/2003. zhodim to znova cele, vymenim hadicky ovladania...atd....

Re: Znovu a znovu EGR ventil

Napísané: Utorok, 15. Mája 2012, 12:06
od GtheRacer
bruttus,
riesil som to na vlastnom a dospel som k nasledovnemu:

-na EU4 nie je mozne EGS ventil len odpojit, krabica to
pomocou rozdielov v lambda hodnotach zisti a hodi ta do nudzoveho rezimu
(to uz mas vyskusane) :thumbup:
- po dlhych uvahach som sa rozhodol EGR nehat zapojeny (ma aj (niekolko)
pozitivnych funkcii)
- treba sa snazit tankovat co najmensi sajrajt, pripadne spalovaniu trosku
pomoct KVALITNYM aditivom a psychicky sa nastavit na pravidelny servis
sacieho potrubia, mozno kazdych 70-80tis. To je dan za emisie na tych
dnesnych uuuzasne vyvynutych motoroch a pravadzke s naftou z Rodnej hrudy...
- je este jedna vec ktoru mozes urobit:
V riadacej jednotke motora existuje tzv. "korekcna hodnota" EGR ventilu,
prakticky je to hodnota, ktora priamo ovplyvnuje pomer cerstvy vzduch
a spaliny. Touto mozes znizit pomer primesavanych spalin na minimum bez
vedlajsich ucinkov. Tym sa zanasanie sania VYRAZNE obmedzi, takze ho
mozno uz na tomto aute ty ani nebudes cistit 8)

Re: Znovu a znovu EGR ventil

Napísané: Pondelok, 21. Mája 2012, 08:21
od bruttus1313
Ahoj,
davam to najlepsie od SHELL + VIF aditivum.
na tu korekcnu hodnotu sa pozriem...Inpa mi to ukaze? skusal si?
vdaka za info

Re: Znovu a znovu EGR ventil

Napísané: Pondelok, 21. Mája 2012, 08:57
od GtheRacer
nie,
myslim, ze na toto bude treba DIS