Strana 1 z 1
M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane. VYRIEŠENE
Napísané: Sobota, 28. Apríla 2012, 21:58
od bramborak
ahojte, mam prvý vaznejsi problem s motorm. jedna sa o M57 3,0d 135kw .
par dni dozadu som prisiel ráno na krizovatku a zacali skákať otacky na volnobehu. do mínusu cca 150ot. max.
postupne sa to zacalo prejavovat aj pri jazde, nakoniec to bolo v takom štádiu, že aj na tempomate islo auto prerusovane = veľa uberia, nasledne veľa pridá.
raz sa mi stalo pred domom,ze som prisel z dlhej cesty a zastavil som a auto skapalo. islo v pohode nastartovat,ale musel som držať otačky.
bol som na diagnostike (TT-Simik) a diagnoza bola: vybité konektory od krytu motora na vstrekovačoch.
Následne som hned objednal káble a po par dnoch vymenil. zmena ŽIADNA. stále skakalo na volnobehu aj tesne po vymene.
potom som dostal typ na konektor,ktory je napojeny na tu vstrek. rampu. odpojil som ho, bolo tam vela prachu, fukol som do toho, zaprášilo sa... napojil som a auto IŠLO !
spravil som okolo 150km a je to tu opäť.. ale uŽ na tolko, že tempomat dával také tlaky do sedačky že hrôza na tom chodiť, potom zase prestane a spotreba je normalna (rucicka ekonomer), o chvilku zase pridava a vela uberá, uz mi to teraz vecer aj skapalo pocas jazdy ,ako som vyradil (tma,zákruty

)
chlapi surne potrebujem helfnúť, auto je moja obživa,bez neho som v ...
dakujem kazdemu za reakciu.
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Sobota, 28. Apríla 2012, 22:25
od starML
Tak ať mi sem TT-Simik šoupne diagnostické hodnoty => korekce vstřikovačů, tlak v railu, napětí kondenzátorů UC1 aUC2, o už ví, co mám rád. A Ty mi zatím napiš, kolik to má nalítáno a kolik máš paliva v nádrži. "Hin sa hukáže - kde budě probléma".

Hlavně aby nebyl zkrat na tom tlačítku tempomatu na volantu.
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Sobota, 28. Apríla 2012, 22:31
od bramborak
ono to skákalo, tie hodnoty, druhy valec stále do plusu aj 5,5, vtedy uz motor fakt vrčal...
najazdene 285 000. zacalo to robit ked som mal 1/4 nadrze (dal som prvy krat Castrol TDA, namiesto VIF, nafta Agip)
medzi tym som uz natankoval dalsi krat (+vif) a robi to stále rovnako.
tempomat s tym nic nema myslim.
lebo aj ked držím plynovy pedal stale rovnako,tak je citit trhané pohyby v aute. ako ked odpaja valec.
uz som to raz zažil... (davno)
vstreky su menene taktiez u Simika pred 12500km (5vstrekov).
tankujem znackove pumpy...
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Nedeľa, 29. Apríla 2012, 11:38
od TT-SIMIK
hodnotu 5,5 ti vyhodí aj keď je zlý kontakt na vstrekovači ked sme to pozezali naposledy,tak 2ka behala ako hýbal konekotrom z +1,0 až k 2,8, 3,4(nehovorím,možno vadná cievka,stat sa može!)....ostatné boli v pohode,tlak na rapme bol v norme na volnobehu aj za pridavania, držal sa bežných hodnôt....už si vyčistil ten konetor,kedže išiel odtial prach,tak to nenasvedčuje nič dobré......bude tam nejaka oxidácia,alebo niečo podobné...toto robilo kamošovi na aute a auto davalo bombi,lebo ten senzor tlaku na rampe ukáže zlu hodnotu nízku(vysoký prechodový odpor medzi konktorom a čidlom), čerpadlo pridá v tom narast vykonu, potom ukáže veľa tlaku a automaticky musí ubrať až skapať,ked prekročí povolenú hranicu,aby zachránilo motor,vstreky...to mi dá aj Milan za pravdu...)))))...na 5tich autach som ten konektor menil a presne tak sa to spravalo.......
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Nedeľa, 29. Apríla 2012, 14:35
od starML
Kabely s konektory na vstřikovačích máš vyměněné, jestli ještě vaklání s konektorem způsobí změny korekčních hodnot mi na píše TT-Simik. To, co navrhuje je výměna toho trojpólového konektoru na čidle B2261 a to považuji za rozumné a laciné. Je dost možné, že kromě oxidace došlo k roztažení kontaktu a samička nepřiléhá těsně na nožový kontakt snímače tlaku. Nebo ještě horší možnost, některý z kontaktů není v 3-pólovém pouzdře dobře zajištěn a vibracemi vyjíždí z pouzdra ven s pochopitelnou ztrátou vodivosti. Pokud je totiž v pouzdře poškozen záchyt pro primární pojistku, nemá ten kontakt v pouzdře co držet. Tady pomůže jedině výměna celého pouzdra X2261 a pokud možno i nové kontakty s ELA těsněním.

Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Nedeľa, 29. Apríla 2012, 15:45
od bramborak
vypisalo dnes chybu na tom senzore,takze bude to ono, objednam konektor s pinmi a budem dufat ze pomoze.
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Nedeľa, 29. Apríla 2012, 18:06
od TT-SIMIK
Napichli sme to a jasná chyba na presure senzore,peter vyčistil konektor,vystriekal sprejom a chyba zatiaľ žiadna..tak isto korekcne hodnoty úplne v pohode..)Peto vymenis konektor z pinmi a tesnenim a máš pokoj,samozrejmosť je skontrolovať piny na senzore tlaku..
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Nedeľa, 29. Apríla 2012, 19:46
od starML
TT-SIMIK napísal:...samozrejmosť je skontrolovať piny na senzore tlaku..
Jenže to by se musel podívat zubařským zrcátkem. Ale pokud by to bylo poprvé v životě, tak je to skoro zbytečné. Nebo by musel ten tlakový snímač demontovat z railu, ale to by zase potřeboval nové vysokotlaké těsnění. Já bych ty kontakty u snímače prostříknul Kontoxem pomocí silonové hadičky a na další kontrolu se radši vykašlal. Nedemontovat je v tomto případě lepší než potenciální netěsnost v prostoru, kam není vidět.
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Pondelok, 30. Apríla 2012, 11:45
od TT-SIMIK
tak som mu aj povedal, zrkadielkom kozmetickym....))))))
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Štvrtok, 3. Mája 2012, 13:13
od bramborak
kupil som konektor + 3x pin (1,3eur za kus, chorí ludia v tom bmw.. .)
zatial na volnobeh je to OK, ale bolo to aj tak OK po poslednom prestriekaní stareho konektora sprejom...poslednych cca 200km.
chvilu pojazdim a dam vediet. dufam ze napisem "Vyriesene"

Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Štvrtok, 3. Mája 2012, 18:01
od TT-SIMIK
AK si to všetko urobil kvalitne,tak verím že to bude OK.....

Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane SURNE !!!!!
Napísané: Streda, 16. Mája 2012, 11:44
od bramborak
najazdene cca 1500km na konektory a zatial auto ide dobre, takze relativne VYRIEŠENÉ.

Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane. VYRIEŠENE
Napísané: Streda, 16. Mája 2012, 16:19
od csuka530d
to isté aj u mňa , prestriekal som konektor a auto už dva týždne OK
Re: M57 3,0d ide na 5valcov prerušovane. VYRIEŠENE
Napísané: Štvrtok, 17. Mája 2012, 10:41
od TT-SIMIK
ake jednoduché....)))))