Strana 1 z 3
aky benzin tankovat
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 12:15
od qweqwe
ide mi o e46, 325ci alebo 330ci
bude mu stacit 95 alebo radsej 98?
nejake skusenosti s konkretnym typom benzinu [shell, omv..]?
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 12:34
od Peppo
moja E46 325i co som mal nikdy nedostala iny benzin ako 98 alebo 100.
Mozno je to blbost, ked som davno tankoval tak som necitil rozdiel ked som daval 95 a raz za cas 98. Rozdiel bol skor opacne - ked som tankoval 98 stale a raz za cas 95.
inak do vsetkych mojich aut tankujem iba 98 ESSO, AGIP) alebo Carrera 100 (OMV) alebo EVO od Slovnaftu - ale to EVO najmenej - iba v pripade nudze.
Pri natankovani 50litrov ma 2-3 koruny za liter naviac nezabiju.
Kecy tipu ze aj tak je 95 a 98 to iste - pripadne ze to je tahane z rovnakej nadrze je blbost.
Je to prisne kontrolovane - i ked niekedy sa podari nieco dokurwit.
Posledny pripad bol ked OMW na niektorych pumpach rusil 100vku a daval tam 95 carrera - oznacenie to malo uz 95 carrera ale stale tam bola 100vka...
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 12:46
od daweed
Peppo preco netankujes aj Shell?!? Ja osobne iba Shell a osobne si myslim ze naj benzin... Neviem natankujem EVO na slovnafte, ok ale nic extra, to iste aj Carrera 100ka a dokonca ked bola nova tak som sa pytal na OMV ze co to je a tak a manik taky mlady mi sam povedal ze Shellka je lepsia

No a podla mna aj hej, ked dam racing tak to normalne citim ze tam je racing, inac tankujem stale V-power... Par krat som tam dal aj 95ku, islo normalne, ale ked som natankoval V-Power tak som citil (alebo som mal aspon taky vnutorny pocit hehe) ze to auto ide tak jemnejsie s kludnejsim chodom motora...
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 13:13
od Peppo
daweed napísal:Peppo preco netankujes aj Shell?!? Ja osobne iba Shell a osobne si myslim ze naj benzin... Neviem natankujem EVO na slovnafte, ok ale nic extra, to iste aj Carrera 100ka a dokonca ked bola nova tak som sa pytal na OMV ze co to je a tak a manik taky mlady mi sam povedal ze Shellka je lepsia

No a podla mna aj hej, ked dam racing tak to normalne citim ze tam je racing, inac tankujem stale V-power... Par krat som tam dal aj 95ku, islo normalne, ale ked som natankoval V-Power tak som citil (alebo som mal aspon taky vnutorny pocit hehe) ze to auto ide tak jemnejsie s kludnejsim chodom motora...
pravdu povediac - SHELL som nikdy neskusil, neviem preco...
tankujem ESSO teda po novom AGIP a zbieram body na chip kartu.. hehe
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 13:31
od qweqwe
mna skor zaujimalo ci bude mat nejake negativne dopady na motor dlhodobe tankovanie napr shell 95 v-power. mimochodom u nas na shellke je rozdiel v-power a v-power racing tusim viac ako 4 koruny, co je celkom dost
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 14:50
od eko.fresh
qweqwe napísal:mna skor zaujimalo ci bude mat nejake negativne dopady na motor dlhodobe tankovanie napr shell 95 v-power. mimochodom u nas na shellke je rozdiel v-power a v-power racing tusim viac ako 4 koruny, co je celkom dost
Negativne ? Neviem preco by mali byt negativne... V-powa by mal byt specialne vyladeny bezolovnaty benzin s vlastnostami ktore by mali setrit technicky stav tvojho motora...
Nieco som nasiel na nete tak prikladam. (berte s rezervou)
Čistenie motora počas jazdy
Shell V-Power obsahuje špeciálnu prísadu Friction Modifier, ktorá znižuje trenie pohyblivých častí motora a tým dodáva motoru novú silu. Shell V-Power vďaka svojmu novému zloženiu naviac ešte lepšie čistí spaľovací priestor od pevných usadenín, ktoré vznikli používaním bežných palív, čím zdokonaľuje spaľovanie tak, že máte dostatok výkonu a sily vždy, kedykoľvek to potrebujete.
Ako Shell V-Power pracuje?
Každý piest má niekoľko krúžkov. Najspodnejšie dva (niekedy aj viac) sú tzv. stieracie krúžky. Najťažšiu úlohu má však horný tesniaci krúžok, ktorý prichádza do priameho kontaktu s horiacou palivovou zmesou. Tento krúžok má zároveň najmenšie množstvo oleja a tak sa práve v ňom generuje najväčšia časť strát z trenia. Po odparení paliva v spaľovacej komore častice prísady Friction Modifier prítomnej v Shell V-Power vytvoria tenkú vrstvu trecieho filmu, ktorá doplňuje film už vytvorený olejom zo skrine kľukového hriadeľa. Vďaka tejto dvojnásobnej ochrane sa potom znižuje trenie piestov vo valcoch.
Inac tankujem 95 V-POWA; Racing sa mi zda moc drahy a pochybjem ze na moj maly motorcek je to potrebne

Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 14:55
od qweqwe
eko.fresh napísal:Negativne ? Neviem preco by mali byt negativne... V-powa by mal byt specialne vyladeny bezolovnaty benzin s vlastnostami ktore by mali setrit technicky stav tvojho motora...
negativne preto, lebo neviem ci tieto motory nemaju v tp napisany odporucany minimalne 98oktanovy benzin [zatial som to auto este nekupil

]
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 15:05
od eko.fresh
qweqwe napísal:negativne preto, lebo neviem ci tieto motory nemaju v tp napisany odporucany minimalne 98oktanovy benzin [zatial som to auto este nekupil

]
Na 100% viem ze do e36 325i bez vanosu mozes tankovat kludne aj 91-tku a pojde v pohode.. :) Odskusane... Inac na e36 325 bol min. 95 podla mna pri e46 to bude obdobne
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 15:11
od M3driver
v pohode mozes 95, skor si daj zalezat na tom odkial je ten benzin. do M3 napr. odporucaju 98 ale v pohode papa aj 95
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2008, 15:47
od Miko
Ja tankujem uz roky iba Shell a som spokojny. Rozdiel stadard 95 a V-power som zbadal este ked som jazdil na Cliu. Raz som totiz omylom natankoval V-power (ani som si to nevsimol ked som platil) a ked som na dialnici to clio zobehol na 150 ani neviem ako tak mi to zacalo vrtat v hlave.. a doma vecer som si vsimol ze som tam dal V-power.
Co sa tyka E46, mam 316i, v technicaku mam ze 95 a ako alternativa 91 a 95 :) Myslim, ze tam urobili chybu, lebo na viacerych webovych strankach som videl pre E46 odporucanu 98cku... (tak potom by ta alternativa 91 a 95 sedela)
Napísané: Streda, 23. Apríla 2008, 13:12
od pablo_s
minuly som pozeral porovnavaci test klasickych 95 a 99-100 oktanovych benzinov a prisli k zaujimavemu zaveru a totiz, ze male motory s malym vykonom nedokazu ten potencial 99-100 okt. benzinu vyuzit ale pri vycsich objemoch motorov a viac konikoch to dokazalo urobit cca 5-7 narast vykonu... :)))
Napísané: Streda, 23. Apríla 2008, 13:32
od daweed
No co sa tych oktanov tyka tak velmi pekny test mo spravil kamos na motorke este dva roky dozadu... Mal Horneta 600ku a ked dal 95ku plnu, spravil X kilometrov a ekd dal 100ku tak spravil viacej kilakov a hovoril ze ked to preratal tak jazdil za tu istu cenu (rozdiel ceny palia voci vacsiemu poctu KM najazdenych na plnu) akurat ze ta motorka bola o hodne zivsia a mala plynulejsi chod... Pri aute je to podla mna to iste, akurat ze je tazsie a vacsi odpor tak sa neda takato situacia uplne dosiahnut...
Mno a perlicka na zaver, masina mu jazdila maximalku 230KMh na 95ku aj 100ku, mno ale raz je tam drbne jurki benzin len tak z haluze... O jurki behaju kadejake famy, ale toto prisaham s prvej ruky, motorku rozdychal max na 190!!! a viac nesla a jak to furt drzal tak po chvili padol normalne na 170!!!!! vydrbal to von hned jak sa dalo a nidky viac

Napísané: Streda, 23. Apríla 2008, 15:17
od Miko
tak ale to co tecie z pistole na jurki sa benzinom nazyvat ani neda :)
Napísané: Streda, 23. Apríla 2008, 15:20
od Necrocyklo
Fobia 1,4 mpi palivo Shell, 120 km/h
obycajna 95- 3200 ot/min-1
V-power- 2950 ot/min-1
+cistenie od karbonovych usadenin
+Slovnaftu ani halier
-nepoznam (obsluha je fajn a obcas aj sexi)
Napísané: Štvrtok, 24. Apríla 2008, 08:54
od daweed
Ako je to mozne ze ides rovnakou rychlostou na ine otacky pri inych benzinoch?!? Tie benziny by som teraz ani neriesil, ale sak predsa otacky motora prehnane cez prevodovku musia mat vzdy rovnaku rychlost, nie? Ako mozes mat 120 raz na jednych a potom druhych otackach?!?!