Strana 1 z 1

sportove tlmice a zimne pneu

Napísané: Piatok, 18. Apríla 2008, 07:07
od pablo_s
Mam taky problemik... Asi dva roky dozadu som si daval kontrolovat stav tlmicov (sportovy plynovy Bilsten B6) a vtedy mi vysli cca na 65%. Kedze sa to auto zacalo vo vyssichy rychlostiach spravat pri rychlym manevroch ako keby som mal za sebou pripnuty privesny vozik, rozhodol som sa ze vymenim tlmice, kedze som predpokladal ze so K.O. po dalsich cca 30 tis. km co som na nich od tej kontroly najazdil. Vcera som tam dal normalne cierne B4 Bilsteiny ale ked som sa previezol tak mam pocit ze je to este horsie. A teraz nasleduju moja otazka... je mozne ze pri teste nie su schopny zistit realny stav sportoveho tlmica? Resp. stale mam na aute set zimne pneu 15 (195) a jedine v co dufam je ze to robia tie zimne gumy, letne mam 17 (215). Teraz fakt neviem co s tym mam urobit. NEstretol sa z vas niekto z niecim podobnym???? Vymenene su aj ulozenia tlmicov a pruziny su tiez OK.

Napísané: Piatok, 18. Apríla 2008, 08:46
od BlackMW
bol si na teste po vymene ? dal si nove tlmice ? kolko percent mas teraz ?

ja som mal 50% a 60% a auto sa kyvalo jak plachetnica ked som menil pruh pri 120, az som sa bal..
dal som druhe pouzite, mali 75% obidva a uz to bolo v poriadku..

Napísané: Piatok, 18. Apríla 2008, 08:51
od pablo_s
jo dal som uplne nove, nepouzite... :((( ved prave preto som z toho nejaky znechuteny... horse je ze ked sme vybrali tie povodne bilsteiny tak nevyzerali ze by boli nejake rozmr..ne... ale na teste som s tymi novymi este nebol, jedine co ma napada ze by to mohli robit tie zimne balony... :((( na nete som vykopal asi toto o zimny pneu... "Zimné pneumatiky na teplom asfalte zhoršujú komfort cestovania tým, že pri odvaľovaní viac hučia, môžu zvyšovať spotrebu paliva, rýchlo sa opotrebúvajú a zhoršujú jazdné vlastnosti vozidla. Nestabilita môže v extrémnom prípade dokonca prerásť do šmyku. V lete jazdíme rýchlejšie ako v zime, čomu zodpovedá aj konštrukcia letných pneumatík. Rovnako zmes je schopná odolávať vyšším teplotám."

Napísané: Piatok, 18. Apríla 2008, 14:11
od piti888
A geometriu si spravil? Lebo ja som vcera menil ulozenie prednych tlmicov a zaroven som nahodil letne gumy a teraz je to nejake rozhodene - zimne gumy boli 100% 205/55 a tie letne su 50% 205/16 - tak dufam ze po geometrii to bude good :wink:

Napísané: Piatok, 18. Apríla 2008, 14:30
od pablo_s
este idem hodit tie letne gumy a dam urobit aj tu geometriu a potom uvidim, ale tie problemi myslim ze nesuvisia s geometriou... ale clovek nikdy nevie... :)))

Napísané: Piatok, 18. Apríla 2008, 20:06
od k_michal
ono ked prejdes z B6 na B4 tak tam musi byt rozdiel, vela robi aj to ze si bol na ne zvyknuty, a tym testom tlmicov ani nahodou neverim. Inak B6 vydrzia sraaasne dlho.

Napísané: Pondelok, 21. Apríla 2008, 06:42
od pablo_s
no problem je v tom ze tie B4 sa chovaju rovnako ako tie B6ky... :((( takze nejde o to zeby som mal iny pocit, mam praveze dost podobny, bud je to tym ze tie B6 boli pred koncom zivotnosti a tie nove B4 su vlastne na ich urovni, alebo to skrtaka nieje tlmicmi ale niecim inym...

Napísané: Pondelok, 21. Apríla 2008, 10:16
od Max-Max
nie kazdy test test tlmicov dokaze otestovat sportfahrwerk, mne na funglacoch B8 vyslo 50% :?

Napísané: Pondelok, 21. Apríla 2008, 12:14
od pablo_s
no ved to je to, co si myslim ze sa asi stalo, ze tie tlmice asi fakt neboli este take zle a ze asi bude chyba niekde inde na nparve... :(

Napísané: Pondelok, 21. Apríla 2008, 12:19
od Helldiver
Ake mas auto? nemoze to byt napriklad unavenymi SB v naprave? Ulozenia a kosti stabilizatora tiez v pohode?

Napísané: Pondelok, 21. Apríla 2008, 12:22
od pablo_s
E46 ka 320i, v predu menene ramena aj stabilizatory, komplet nove predne aj zadne tlmice, menene tycky stabilizatora a etse nejake blbosti na prednej naprave + vymenene ulozenia tlmicov... na zadnej naprave som menil iba tlmice a ulozenia, tam by este nieco mohlo byt... :( ale co...???

Napísané: Pondelok, 21. Apríla 2008, 18:05
od Helldiver
Ak mas predface E46, tak tam sa obcas trhali zadne napravnice z ulozeni, to urcite treba checknut + nakoniec aj komplet vsetky ramena a silace vzadu, je tam toho pomerne dost...