BMW 5.0i CHYBA MOTORA
Napísané: Sobota, 24. Marca 2012, 11:11
Zdravím,
máte niekto skúsenosti s motorom BMW 5.0i (4395ccm, V8 biturbo, 300kW) a jeho chybnou konštrukciou?
Mám nasledujúci problém, ktorý zrejme čaká každého majiteľa tohto motora, konkrétne ide o BMW X6 5.0i, r.v.2008. Pri jazde mi idrive vypísal hlášku - ENGINE FAULT! REDUCED POWER! POSSIBLE TO CONTINUE JOURNEY!, auto sa preplo na znížený výkon a rozsvietila sa žltá kontrolka motora. Následne po vypnutí motora a jeho naštartovaní sa chybové hlásenie už neobjavilo. Motor mal štandardný výkon, išiel hladko a čisto, ako keby sa nič nestalo. Táto situácia sa počas 7 dní zopakovala 4krát, pričom s autom bolo každý deň jazdené cca 100-200km.
Počas týchto 7 dní som nechal chybu skontrolovať mechanikom BMW. Diagnostika ukázala chybný senzor na saní, ale bol som ubezpečený, že to nie je nič vážne a motor sa nemôže nijako poškodiť. Po tejto kontrole som s autom odjazdil cca 400-500km a potom sa udiali nečakané veci. Opäť rovnaký scenár, chybová hláška na idrive-ENGINE FAULT! REDUCED POWER! POSSIBLE TO CONTINUE JOURNEY!, rozsvietila sa žltá kontrolka motora, auto malo redukovaný výkon, prešiel som s autom zopár kilometrov, zrazu v motore zašramotilo, pocítil som na pár sekúnd nepravidelný chod, motor sa ihneď sám vypol a prevodovka sa prepla do neutrálu. Zastavil som na krajnici a motor sa už viac nepodarilo naštartovať. Odťahovkou som dostal auto do autorizovaného servisu BMW.
Tam najprv diagnostikovali tiež chybný senzor sania, po jeho výmene zistili, že to nepomohlo. Následne po 10 dňoch zisťovania a niekoľkých urgenciách, vykonali kontrolu kompresie válcov, kontrolu časovania ľavých a pravých vačkových hriadeľov a zistili endoskopom ryhy vo válcoch spôsobené karbónom. Ich riešenie-vymeniť komplet celý motor aj s celým sacím potrubím a oboma turbami za nový!!! Auto má najazdené 120.000km, pravidelne vykonávaný servis a menený olej, samozrejme už niekoľko mesiacov nie je v záruke.
Hľadaním na internete som došiel k tomu, že motor 5.0i má konštrukčnú chybu - zle odvetrávanú kľukovú skriňu, čím dochádza k prehrievaniu oleja, vytváraniu karbónu a následnej deštrukcii motora. Čiže vlastne BMW spravilo pri výrobe motora chybu a ten kto si ho kúpi, na to má doplatiť!!!
Máte niekto podobné skúsenosti? Prípadne viete poradiť, ako to riešiť? Zároveň hľadám servis, ktorý by vedel tento problém opraviť.
Ďakujem.
máte niekto skúsenosti s motorom BMW 5.0i (4395ccm, V8 biturbo, 300kW) a jeho chybnou konštrukciou?
Mám nasledujúci problém, ktorý zrejme čaká každého majiteľa tohto motora, konkrétne ide o BMW X6 5.0i, r.v.2008. Pri jazde mi idrive vypísal hlášku - ENGINE FAULT! REDUCED POWER! POSSIBLE TO CONTINUE JOURNEY!, auto sa preplo na znížený výkon a rozsvietila sa žltá kontrolka motora. Následne po vypnutí motora a jeho naštartovaní sa chybové hlásenie už neobjavilo. Motor mal štandardný výkon, išiel hladko a čisto, ako keby sa nič nestalo. Táto situácia sa počas 7 dní zopakovala 4krát, pričom s autom bolo každý deň jazdené cca 100-200km.
Počas týchto 7 dní som nechal chybu skontrolovať mechanikom BMW. Diagnostika ukázala chybný senzor na saní, ale bol som ubezpečený, že to nie je nič vážne a motor sa nemôže nijako poškodiť. Po tejto kontrole som s autom odjazdil cca 400-500km a potom sa udiali nečakané veci. Opäť rovnaký scenár, chybová hláška na idrive-ENGINE FAULT! REDUCED POWER! POSSIBLE TO CONTINUE JOURNEY!, rozsvietila sa žltá kontrolka motora, auto malo redukovaný výkon, prešiel som s autom zopár kilometrov, zrazu v motore zašramotilo, pocítil som na pár sekúnd nepravidelný chod, motor sa ihneď sám vypol a prevodovka sa prepla do neutrálu. Zastavil som na krajnici a motor sa už viac nepodarilo naštartovať. Odťahovkou som dostal auto do autorizovaného servisu BMW.
Tam najprv diagnostikovali tiež chybný senzor sania, po jeho výmene zistili, že to nepomohlo. Následne po 10 dňoch zisťovania a niekoľkých urgenciách, vykonali kontrolu kompresie válcov, kontrolu časovania ľavých a pravých vačkových hriadeľov a zistili endoskopom ryhy vo válcoch spôsobené karbónom. Ich riešenie-vymeniť komplet celý motor aj s celým sacím potrubím a oboma turbami za nový!!! Auto má najazdené 120.000km, pravidelne vykonávaný servis a menený olej, samozrejme už niekoľko mesiacov nie je v záruke.
Hľadaním na internete som došiel k tomu, že motor 5.0i má konštrukčnú chybu - zle odvetrávanú kľukovú skriňu, čím dochádza k prehrievaniu oleja, vytváraniu karbónu a následnej deštrukcii motora. Čiže vlastne BMW spravilo pri výrobe motora chybu a ten kto si ho kúpi, na to má doplatiť!!!
Máte niekto podobné skúsenosti? Prípadne viete poradiť, ako to riešiť? Zároveň hľadám servis, ktorý by vedel tento problém opraviť.
Ďakujem.