Strana 1 z 4

BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Sobota, 24. Marca 2012, 11:11
od Vlado 530i
Zdravím,
máte niekto skúsenosti s motorom BMW 5.0i (4395ccm, V8 biturbo, 300kW) a jeho chybnou konštrukciou?
Mám nasledujúci problém, ktorý zrejme čaká každého majiteľa tohto motora, konkrétne ide o BMW X6 5.0i, r.v.2008. Pri jazde mi idrive vypísal hlášku - ENGINE FAULT! REDUCED POWER! POSSIBLE TO CONTINUE JOURNEY!, auto sa preplo na znížený výkon a rozsvietila sa žltá kontrolka motora. Následne po vypnutí motora a jeho naštartovaní sa chybové hlásenie už neobjavilo. Motor mal štandardný výkon, išiel hladko a čisto, ako keby sa nič nestalo. Táto situácia sa počas 7 dní zopakovala 4krát, pričom s autom bolo každý deň jazdené cca 100-200km.
Počas týchto 7 dní som nechal chybu skontrolovať mechanikom BMW. Diagnostika ukázala chybný senzor na saní, ale bol som ubezpečený, že to nie je nič vážne a motor sa nemôže nijako poškodiť. Po tejto kontrole som s autom odjazdil cca 400-500km a potom sa udiali nečakané veci. Opäť rovnaký scenár, chybová hláška na idrive-ENGINE FAULT! REDUCED POWER! POSSIBLE TO CONTINUE JOURNEY!, rozsvietila sa žltá kontrolka motora, auto malo redukovaný výkon, prešiel som s autom zopár kilometrov, zrazu v motore zašramotilo, pocítil som na pár sekúnd nepravidelný chod, motor sa ihneď sám vypol a prevodovka sa prepla do neutrálu. Zastavil som na krajnici a motor sa už viac nepodarilo naštartovať. Odťahovkou som dostal auto do autorizovaného servisu BMW.
Tam najprv diagnostikovali tiež chybný senzor sania, po jeho výmene zistili, že to nepomohlo. Následne po 10 dňoch zisťovania a niekoľkých urgenciách, vykonali kontrolu kompresie válcov, kontrolu časovania ľavých a pravých vačkových hriadeľov a zistili endoskopom ryhy vo válcoch spôsobené karbónom. Ich riešenie-vymeniť komplet celý motor aj s celým sacím potrubím a oboma turbami za nový!!! Auto má najazdené 120.000km, pravidelne vykonávaný servis a menený olej, samozrejme už niekoľko mesiacov nie je v záruke.
Hľadaním na internete som došiel k tomu, že motor 5.0i má konštrukčnú chybu - zle odvetrávanú kľukovú skriňu, čím dochádza k prehrievaniu oleja, vytváraniu karbónu a následnej deštrukcii motora. Čiže vlastne BMW spravilo pri výrobe motora chybu a ten kto si ho kúpi, na to má doplatiť!!!
Máte niekto podobné skúsenosti? Prípadne viete poradiť, ako to riešiť? Zároveň hľadám servis, ktorý by vedel tento problém opraviť.
Ďakujem.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Sobota, 24. Marca 2012, 18:42
od chefino
Skús zavolať do VaVauto.sk, či by s tým niečo nevedeli. Sú to machri na všetko okolo BMW, odporúčam.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Nedeľa, 25. Marca 2012, 14:23
od AlienZV
Minule som popísal podobný problém keď sa niekto pýtal či benzín X6 či dízel. A stále si stojím za tým, že tento 5.0i je FAIL čo je hanba, keďže pred X6M
bol vrchol ponuky a veľa kamarátov ho má /nieje pravidlo, že pri 120 000km odíde/ ale časom určite.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Nedeľa, 25. Marca 2012, 15:27
od Vlado 530i
AlienZV napísal:
Minule som popísal podobný problém keď sa niekto pýtal či benzín X6 či dízel. A stále si stojím za tým, že tento 5.0i je FAIL čo je hanba, keďže pred X6M
bol vrchol ponuky a veľa kamarátov ho má /nieje pravidlo, že pri 120 000km odíde/ ale časom určite.



Je to neskutočná hanba, že BMW o chybe vie a kľudne predáva motorizáciu 5.0i ďalej a keď sa to stane po skončení záruky, tak smola, oni za to nemôžu. Časom odíde určite a nemusí vydržať ani 120.000km, kľudne to môže byť aj polovica. Záleží na šťastí, či sa to stane v záruke, alebo tesne po nej.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Nedeľa, 25. Marca 2012, 20:44
od Trevor
to co ti povedali v bmw je do neba volajuca kokotina ROFL Ty musis mat nejaky ubermegahusty karbon ked ti ryhuje valce :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Pokial pises ze si pocul nejake sramotenie tak to rozhodne nebol karbon. Ak tam naozaj videli nejake ryhy tak to urcite neurobil karbon ale nieco ine.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Nedeľa, 25. Marca 2012, 22:56
od eEDOo
to sa aj mne nezda. To by museli byt riadne kusiska karbonu a pri 120.000km neni sanca take nieco vyrobit. A aj ako pisal trevor, to by museli byt pomaly diamanty aby to doryhovalo valec a este aby to bolo aj pocutelne.
Uz ich vidim v tom servise, v tych ich monterkach ako sa mi chce nieco robit. Isto nieco len tak porobili a potom aby sa nepovedalo, tak treskli prve co ich napadlo.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Pondelok, 26. Marca 2012, 10:17
od Le Gend
Aj keby bola klukovka zle odvetravana, tak sa olej nemusi prehrievat.
Keby tam vo valcoch boli len nejake slabe ryhy, motor by mal fungovat aj dalej. Ak su tam vyrazne ryhy, tak to nie je od karbonu, ale skor ze ti dovnutra nieco spadlo, pravdepodobne cez sanie.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Pondelok, 26. Marca 2012, 18:58
od Vlado 530i
Presne tvrdili, že karbón sa nalepil na piestne krúžky a to zryhovalo valce. Tiež si myslím, že motor by aj tak mal ísť, aj keď nie tak, ako by mal, ale nemal by sa úplne zadrieť. Vraj majú aj fotodokumentáciu, ktorú mi už dva dni posielajú na email. Za každý názor a radu budem vďačný.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Streda, 28. Marca 2012, 16:58
od AlienZV
Poviem ti to rázne, ojebávajú ťa aby z toho vytĺkli čo najviac... :thumbup:

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Piatok, 30. Marca 2012, 09:18
od Vlado 530i
Auto už bolo prevezené z Tempusu do servisu, kde sa tomu aj rozumejú. Uvidím, čo ukáže diagnostika tentokrát.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Piatok, 30. Marca 2012, 13:16
od salat
kazdopadne, ten nazor technika ze sa tam vytvoril karbon a zadrel motor pri 120tis je vec za ktoru by ho asi v BMW nepochvalili. Spravil by som este jedno, o celom postupe a tomto zvlastnom zdovodneni informoval importera. Ak sa k tomu nepostavi "chlapsky", hnat to do nemecka, lebo ak by ozaj 5.0i mal takuto konstrukcnu vadu, bol by to pruser ako mraky a to si BMW nemoze dovolit.

Obavam sa ze je neskoro, ale ak by sa dalo odlozit vzorku oleja a poslat na analyzu. (ak ho uz nevypustili a nevymenili) Totiz, zadretie malymi ciastockami nastava pri znizeni mazacej schopnosti oleja a to moze byt teplom ale aj vekom oleja. Stacilo ak by ti snazivi servismani nevymenili olej a len resetovali BC. 30tis to prezije, 60tis tiez no uz to bude s vykonom horsie...a potom nastava tvoj pripad, zadretie. Odlozit vzorku a poslat na analyzu, stoji to par EUR a labak zisti ake ciastocy v nom boli (co sa dralo) a ako je stary... Ak ho vypustili a novy nenaliali, mozno z filtra alebo spodku vane nieco vylovis.

Ak tento druhy servis nebude mat s tym rady, pri cene X6 nemoze byt problem zaplatit si u sudneho znalca v oblasti techniky posudok a zistit odkial fuka vietor.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Nedeľa, 15. Apríla 2012, 17:36
od VaNoS
Zdravým, tiež si nemyslím, že by to bola výrobná vada BMW, skôr sa prikláňam k salátovi, že to bude starým olejom, ktorý mohol spôsobiť zadretie, a ten rachot nasvedčuje poškodeniu tesniacich, alebo stieracích krúžkov na piestoch, takisto aj ojničných čapov a kľukových ložísk. A to že nejde natočiť môže spôsobovať zlá kompresia vo valcoch, treba zistiť. Každopádne je to smutný príbeh a tých mechanikov v tom BMW by som natrel do BMW AG v nemecku, slovensko by som ani neriešil, myslím, že by ich to veľmi zaujímalo.

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Nedeľa, 15. Apríla 2012, 17:47
od lolko111
a presne pre toto si olej v aute radšej mením sám.......

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Nedeľa, 15. Apríla 2012, 21:52
od csuka530d
poteší takto po záruke

Re: BMW 5.0i CHYBA MOTORA

Napísané: Streda, 27. Júna 2012, 17:52
od Vlado 530i
X6tku som previezol do Bayern Partner, po niekoľkých mesiacoch diagnostikovania a výmene riadiacej jednotky motora mi dnes oznámili, že motor nedokážu opraviť a ani nevedia zistiť v čom je problém.