Strana 1 z 1
V8 vs. V12
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 00:25
od BaDDog
Cafko... zaujímalo by ma celkový názor na V8 vs. V12...
To že jeden je 8-válec a druhý 12-valec viem...
Zaujímalo by ma skôr vec názoru... poruchovost, údržba a pod...
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 00:28
od Helldiver
Ake motory, v akych autach? Ci tak vseobecne?
No podla mna V12 (prirodzene vyvazena konstrukcia, teoreticky nepotrebuje ziaden zotrvacnik ani vyvazovacie hriadele) je motor s najkludnejsim behom a najmensimi vybraciami ake mozu byt, na druhej strane je tak trochu nemastny-neslany, kedze ten zvuk je uz moc zliaty do jedneho a jednotlive zapaly sa uz tazko daju pocut, proste to skor jednoliato "huci" narozdiel od jedovateho "rapkania" V8 (narozdiel od V12 ale napriklad aj R6 to nie je prirodzene vyvazenie konstrukcia)...
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 02:08
od BaDDog
Mal som V8....ale možnost skúsit v12 ee....
Mam kamarata ktorý mal 750 a furt nejaké problémi...
A teraz má 740...a hovorí že je o dost agresívnejšia... a pod... zatial žiadne problémi...
bavíme sa o e38..
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 09:54
od Helldiver
Skusenosti mam len s E32, ale tam su napokon tie motory technologicky prakticky rovnake len v E38 maju vacsie objemy (zo zaciatku ani nie). V8 je urcite sportovejsi a V12 limuzinovitejsi... Koncepcne modernejsi je urcite V8, kedze je to motor so stvorventilovou technikou a sekvencnymi zapalovacimi cievkami, V12 ma este aj v E38 rozdelovac (respektive 2) a 2 ventily na valec... Inac ten V12 su prakticky siamske dvojcata z dvoch R6, kazda polka motora ma vlastny rozdelovac, skrtiacu klapku, vahu vzduchu, riadiacu jednotku... Ma to vyhodu ze je velmi mala pravdepodobnost ze by nieco ten motor znepojazdnilo uplne kedze aspon jedna polka pojde, nevyhoda samozrejme ze treba vsetko kupovat dvojmo...
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 12:06
od BaDDog
Helldiver napísal:Skusenosti mam len s E32, ale tam su napokon tie motory technologicky prakticky rovnake len v E38 maju vacsie objemy (zo zaciatku ani nie). V8 je urcite sportovejsi a V12 limuzinovitejsi... Koncepcne modernejsi je urcite V8, kedze je to motor so stvorventilovou technikou a sekvencnymi zapalovacimi cievkami, V12 ma este aj v E38 rozdelovac (respektive 2) a 2 ventily na valec... Inac ten V12 su prakticky siamske dvojcata z dvoch R6, kazda polka motora ma vlastny rozdelovac, skrtiacu klapku, vahu vzduchu, riadiacu jednotku... Ma to vyhodu ze je velmi mala pravdepodobnost ze by nieco ten motor znepojazdnilo uplne kedze aspon jedna polka pojde, nevyhoda samozrejme ze treba vsetko kupovat dvojmo...
Takže radšej volit volbu V8...4.4

Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 18:22
od semtex
Kto zazil 12valec, ine nechce.Jedinny protestant je penazenka.Tabulkovo maju temer totozne udaje, ale ten pocit:-)kazdopadne upozornujem ze som zaujaty, bo na 12valcoch som uz zopar km odjazdil...
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 20:08
od Helldiver
Ja by som tiez radsej V12, predsa len je to "kralovsky" motor a absolutna oberklasa, srat na nejaky pocet ventilov na valec a spotreba je tak ci tak vysoka dost, aj ked V8 vie urcite za menej... Koncepcne je V12 dokonaly motor a do limuziny patri prave on.
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 22:36
od tomboss
no takze ja mam momentalne oba dva, e32-ky 750-ku a 730-ku V8
nevravim ze V8 ide zle, ale ked sa nejaky cas vozim v 750-ka a potom presadnem do 730-ky tak sa mi zda ze by ma aj cyklista predbehol pri rozbiehani :)
to sa neda porovnat sila V12, ta proste ide stale, nezalezi akou rychlostou ides, ked zoslapnes plny tak to proste riadne prida, tej 730-ke sa az tak moc nechce a chvilu jej to trva, ale to bude dost ovplyvnene aj tym objemom 2L naviac pre 750-ku su 2L
ale ako uz sa tu pisalo, V12 su proste 2xV6 uz len menit sviecky na tom je celkom zabava, filtre tiez dvojmo, spotreba pomaly o 50% vyssia
kazdopadne keby sa musim rozhodovat ci si necham 750-ku alebo 730-ku tak mam uplne jasno ze V8 pojde prec :)
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 22:48
od BaDDog
tomboss napísal:no takze ja mam momentalne oba dva, e32-ky 750-ku a 730-ku V8
ja som mal na mysli V8 4.4 (m62) a V12 5liter...
Napísané: Streda, 16. Apríla 2008, 23:07
od semtex
no v e38 nebol 5.0(M70) ale 5.4(M73), v roku 98 prisilo osviezenie o vanos a vznikol M73N. toto je vaznu kus motora, s "prijemnou" spotrebou.vrelo doporucujem. za uvahu uz len stoji, ake auto ta dokaze po niecom obdobnom uspokojit. osobne som ho este nenasiel:-)
Napísané: Štvrtok, 17. Apríla 2008, 00:14
od BaDDog
semtex napísal:no v e38 nebol 5.0(M70) ale 5.4(M73), v roku 98 prisilo osviezenie o vanos a vznikol M73N. toto je vaznu kus motora, s "prijemnou" spotrebou.vrelo doporucujem. za uvahu uz len stoji, ake auto ta dokaze po niecom obdobnom uspokojit. osobne som ho este nenasiel:-)
Takže 750 po facelifte...
A M62 má Vanos?
Neviem či si to nemýlim...ale nemá náhodou 850CSi také niečo ako vypínanie válcov...., ked nejde full výkon ide len na polovicu??
Napísané: Štvrtok, 17. Apríla 2008, 00:22
od Helldiver
Urcite nie, 850csi ma len "normalny" upraveny M70B50, teda S70B50. M62B44 nema vanos, M62B44TU ma vanos (rovnako ako M50 boli bezvanosove aj TUckove s vanosom neskor).
Napísané: Štvrtok, 17. Apríla 2008, 00:34
od semtex
M62 vychadza s M60, prevrtany na 4.4, znizeny kompresny pomer koli zivotnosti a hlave Nikasil nahradil Alusil. Po facelicte prisiel M62TU s vanosom. co sa tyka 850csi...csi je oznacenie sport triedy, nemyslim ze by im islo o spotrebu:-) dokonca si ani niesom isty ci bmw nikedy riesilo technologiu odpajania valcov.....budem zvedavy:-0))