... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
PetoK napísal:Presne tak... náhrady Ruských T sú niekedy problém a inak už z prevedenia je zrejmé že to je riadny šit a k BMW by som to teda nepripájal... investuj troška a kúp si slušnú nabíjačku...
Jao napísal:Je to germaniovy PNP tranzistor, ktory toho znesie pomerne dost. Nahrada bude trochu problem, lebo ak tam das kremikovy, bude to mat ine vlastnosti a neocakavane spravanie nabijacky. Bud si kup tu istu nabijacku od niekoho z bazaru a vymen tranzistor, alebo je cas na vymenu.
Jao napísal:Po výmene tranzistora nabíjačka asi nebude ako nová. Kondenzátory a hlavne elektrolyty sú podľa mňa už poriadne vysušené a tým zmenili svoje charakteristiky, výkonové odpory už tiež niesú to čo bývali a zmenili sa na kus vypálenej keramiky, transformátor už môže mať medzizávitové skraty kvôli rozpadávajúcemu sa šelaku, takže pri nabíjaní by som trvale používal nejakú meraciu techniku na výstupe, aby Ti to nezničilo baterku. Ak ju chceš naďaľej používať, vymenil by som aj kondenzátory a výkonové odpory, skontroloval kvalitu spojov a káblov. Predsalen tam behá niekoľko ampérov a ak je dátum výroby rok 1979, už pomerne dlho.
Ale ak "nejako" len opravíš ten tranzistor, potom by som ju používal na nehorľavom mieste pri hasičskom prístroji a za stáleho dozoru. Nechcem Ťa strašiť, ale už som videl niekoľko vyhoretých garáží od home made prístrojov.
Rudo ZM napísal:A oplatí sa ti jebať s archeologickým exponátom,keď možeš mať invertorovú za nejakých 50€?
eEDOo napísal:ale kondenzatory budu vyschnute tak ci tak aj ked sa nepozivala. Tie by sa mohli vymenit.
PetoK napísal:Ja tento prístup raz nepochopím... neži v minulom storočí a zahoď ten starodávny ruský šrot a kúp si kvalitnú pulznú nabíjačku, ideál riadenú mikroprocesorom, a už sa nemusíš starať, o to ako nabíjať a kedy ju vypnúť... bat ti riadne nabije,bez toho aby sa uvarila, a prejde do udržovacieho režimu... Bat sa ti odvďačí tým, že dlho vydrží...