Strana 1 z 1

M50 Sere olej do sania z odvetrania motora

Napísané: Utorok, 14. Februára 2012, 17:09
od Kraken
Na M50 mám stále sanie od oleja, dostáva sa tam cez odvetranie motora. Z odvetrania motora sa olej dostáva do kolena, ktoré je pred klapkou, odtiaľ sa samozrejme dostáva cez klapku do sania. Toho oleja nieje nejako extrémne veľa ale vidno tam po ňom stopy. Nejako neviem kde začať hľadať chybu. M50 nemá ventil na odvetraní takže ventilom to nebude :mrgreen:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... 15&lang=cs

- č.1 na obrázku je len konektor, nieje tam žiadny ventil
- hadica č.3 ide do gumeného kolena medzi váhu vzduchu a klapku
- hadica č.5 ide priamo do sania

Re: M50 Sere olej do sania z odvetrania motora

Napísané: Utorok, 14. Februára 2012, 18:42
od michaltt
precistit PCV ventil, ak nepomoze tak vymenit

pcv :

It's purpose is to create suction inside the crankcase for better ring-seal among other things. It is supposed to separate the oil via a venturi effect and rarely, if ever "wears out". More often than not - it is the o-ring at the base. BMW engines are in large-part, negative-pressure creatures. The engines run with an internal vacuum - even the oil pan. If there is the slightest leak - they don't run as well as they should.

The M50 and M50TU have the aforementioned valve in the same spot - on the cam cover.

Re: M50 Sere olej do sania z odvetrania motora

Napísané: Utorok, 14. Februára 2012, 19:30
od Kraken
michaltt napísal:
precistit PCV ventil, ak nepomoze tak vymenit

pcv :

It's purpose is to create suction inside the crankcase for better ring-seal among other things. It is supposed to separate the oil via a venturi effect and rarely, if ever "wears out". More often than not - it is the o-ring at the base. BMW engines are in large-part, negative-pressure creatures. The engines run with an internal vacuum - even the oil pan. If there is the slightest leak - they don't run as well as they should.

The M50 and M50TU have the aforementioned valve in the same spot - on the cam cover.


Dikes
Vpodstate nieco podobne som sa docital aj ja, len som este nezistil kde ten PCV ventil akoze ma byt. Z toho textu mi vypliva ze je to tym ze mi motor odniekial saje falosny vzduch, tym padom nieje v motore podtlak a tym padom to odtial saje?

Uz som z toho debil, chodim po forach citam, vsade niekto nieco ine pise :mrgreen: uz som dopleteny.

No neviem kde je ten PCV ventil, "on the cam cover"? To je dekel motora, tam je pripojeny len ten konektor ktory je v tej scheme, nieje to ventil.

Re: M50 Sere olej do sania z odvetrania motora

Napísané: Utorok, 14. Februára 2012, 20:37
od michaltt
Kraken napísal:

Dikes
Vpodstate nieco podobne som sa docital aj ja, len som este nezistil kde ten PCV ventil akoze ma byt. Z toho textu mi vypliva ze je to tym ze mi motor odniekial saje falosny vzduch, tym padom nieje v motore podtlak a tym padom to odtial saje?

Uz som z toho debil, chodim po forach citam, vsade niekto nieco ine pise :mrgreen: uz som dopleteny.

No neviem kde je ten PCV ventil, "on the cam cover"? To je dekel motora, tam je pripojeny len ten konektor ktory je v tej scheme, nieje to ventil.


volaju to ventil ale v podstate je to cyclone , cize olejovy separator. ved sa pozri na tu schemu :)
vymen c.4 a c.2 a popozeraj ci nemas popraskane hadice, ak nie tak by mala stacit vymena toho co som pisal.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ntilation/

Re: M50 Sere olej do sania z odvetrania motora

Napísané: Utorok, 14. Februára 2012, 20:43
od Kraken
michaltt napísal:

volaju to ventil ale v podstate je to cyclone , cize olejovy separator. ved sa pozri na tu schemu :)
vymen c.4 a c.2 a popozeraj ci nemas popraskane hadice, ak nie tak by mala stacit vymena toho co som pisal.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ntilation/


rozmyslam rozmyslam, ale ja tam cislo 4 hadam ani nemam, teda nemam tam take koleno zahnute do L hadica ide do takeho konektora ktory ide rovno do gumeneho kolena, medzi tym prerusena nieje

Re: M50 Sere olej do sania z odvetrania motora

Napísané: Utorok, 14. Februára 2012, 21:06
od michaltt
Kraken napísal:

rozmyslam rozmyslam, ale ja tam cislo 4 hadam ani nemam, teda nemam tam take koleno zahnute do L hadica ide do takeho konektora ktory ide rovno do gumeneho kolena, medzi tym prerusena nieje


mozno aj to je problem, daj si vinko do ETK a ked to tam najdes tak urcite ti to chyba. Ja ked som kupil auto, tiez mi chybala jedna hadicka ktora ide od SAP do sania.

Re: M50 Sere olej do sania z odvetrania motora

Napísané: Utorok, 14. Februára 2012, 21:23
od Kraken
michaltt napísal:

mozno aj to je problem, daj si vinko do ETK a ked to tam najdes tak urcite ti to chyba. Ja ked som kupil auto, tiez mi chybala jedna hadicka ktora ide od SAP do sania.


vinko si stale davam do ETK, sa mi nechce tam klikat a vyberat moznosti tak hodim vinko a rovno ma hodi na vyber dielov :mrgreen: podla ETK to mam mat, len neviem ci to mam alebo nie...............

ale uz asi viem co to je :oops: to je asi to kolienko ktore spaja hadicu a to gumove koleno medzi vahou vzduchu a klapkou