Strana 1 z 2
E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2012, 00:21
od chefino
Páni, mám otázku.
Mám nedavno montovaný Elpigaz od
http://www.mpgas.sk. Po montáži mi to ešte robilo haluze, že na plyn nemal plný výkon, resp. výkon pri zošliapnutí pedálu silno kolísal a zároveň mi to pri dobrzďovaní skapínalo, nie vždy, ale sem tam, ako si automat podraďoval pri brzdení, mi to zdochlo. Tak som tam bol znova v rámci prvej prehliadky, vymenili mi vstrekovače za menšie a upravili mapy. Problém s výkonom pri prudkej akcelerácii zmizol, no kolísanie otáčok na voľnobehu a sem-tam chcípnutie ostalo. Trochu menej, ale ostalo.
Deje sa to asi tak, že povedzme idem po meste 50-60, sem tam pridám, ale v podstate len udržujem rýchlosť. Občas teda pustím pedál plynu a niekedy sa v tomto momente rozkolíšu otáčky. Začnú padať na cca 400, potom si ich motor nakopne na 900, potom zasa 400, potom zasa 900 a takto to skáče, ak nestlačím plyn. Dôsledok je taký, že ak ho nechám sa takto hrajkať nejakú chvíľu, prípadne pribrzdím, tak motor občas úplne chcípne. Robí mi to ako za tepla, tak pri riadne zohriatom motore (30 min jazdy a viac). LPG som skúšal tankovať na Lukoil a dnes Slovnaft. Na Slovnaft LPG Eko+ mi to ide trošku lepšie, ale problém pretrváva.
Na benzín mi to samozrejme nerobí, tam si drží konštantný voľnobeh.
Pri tej prehliadke mi pozerali aj cez OBD zásuvku a mechanik nepovedal nič, predpokladám teda, že diagnostika neukazovala žiadnu chybu.
Pýtam sa preto, či mi viete niekto poradiť, čo by bolo treba pozrieť pred tým, než tam pôjdem na druhú reklamáciu, aby ma tam neotočili, že dajte si skontrolovať hento a tamto. Tuší niekto?
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2012, 01:07
od airbone
klasika ked sa namontuje plyn do e39...... par ludi s tym malo podobne problemy ktore nie a nie vyriesit ani za pol roka (reklamacie apd apd) az nakoniec to dali vybrat prec......
Myslim ze uzivatel "Prelude" ti o tom bude vediet povedat viac ako sa jeho znamy trapil s 520i po namontovani plynu a pokial viem tak doteraz to auto nejazdi ako ma aj ked pred tym bolo vsetko ok.....
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2012, 01:13
od chefino
Ak by to bola klasika, tak by na to trpeli všetci, nie? A zatiaľ vidím aj kopu spokojných užívateľov... tak neviem.
Okrem tohto problému ide auto krásne, na LPG točí až do obmedzovača, citeľne nepoznať rozdiel medzi benzínom a plynom.
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2012, 09:40
od Kraken
Keď ti to na LPG robí a na benzíne nie tak to musia vyriešiť oni, chyba auta to nebude keďže to robí len na LPG.
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2012, 15:22
od atc
Chefino,po tom co som dneska videl(cerstva montaz do e46 z mpgas) sa ani necudujem ze ti to normalne neslape

.Moznoze to bude prva zla referencia na tuto firmu ale doslova ma zarazaju detaily ako i celkove prevedenie tejto montaze

Skolacke chyby a uplne popretie zakladnych pravidiel montaze lpg ma zarazilo natolko ze tuto firmu urcite nikomu nedoporucim

.Mozno je to sposobene slabo a zle motivovanymi ludmy a mozno je to len nahoda

ale moj nazor je ze je to neodborne a narychlo zbuchana montaz za 1400e

a to nepocitam najazdene km koli servisu.Vela stastia

.
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2012, 15:44
od chefino
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 10:35
od chefino
Tak dnes ráno som odpojil váhu vzduchu a kolísanie prestalo. Síce pri stojatom aute sú otáčky dosť nízke (cca 400), takže pri rozbehu na plyn zo zastavenia to trošku trhne, ale celkovo mi potom už otáčky nekolíšu.
Rieši mi to niečo? Jazdiť bez váhy by som asi nemal, či? Resp. mám ju nejako vyčistiť?
Zaujímavé, že na benzíne sa tváril akoby bolo všetko OK....
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 14:20
od hyde21
No tak chefino ako vidim tak nie som sam kto ma s tymto patalie. Ja mam LPG pre zmenu zasa z Korejoviec (Stag300) a riesim podobny problem na mojej E39 540i. Nemam sice automat ale manual, no v podstate sa mi deje podobna nasledovna vec :
- pri dogulavani sa ku semaforom a po vymacknuti spojky tesne pred uplnym zabrzdenim mi casto bud uplne zdochne motor alebo mi spadnu otacky na takmer nulu(vtedy aj pocujem cvaknutie ako sa vypnu a zapnu splynovace), potom otacky vyletia naspet na cca 800rpm a hojdaju sa dalej medzi 500-800rpm alebo sa potom ustalia
- to iste pocas parkovania na tesnych parkoviskach, ked vymacknem spojku a hned na to zatocim volantom, motor sa bud uplne zadusi alebo ma znova problemy si udrzat volnobeh a kolise to
- ked stojim s nastartovanym autom na mieste a na neutrali preslapnem plyn, tak otacky vyletia normalne hore ale ked padnu naspet tak padnu mierne pod normalny volnobeh (ten je pri M62 motore cca ~580rpm) a tym padom sa to zasa pridusi a zacne to kolisat medzi 500-800rpm a pri troche "stastia" to pocas takehoto kolisania kludne aj uplne zdochne
Najlepsie je na tom, ze toto sa nedeje pausalne a vzdy, ale je to skor sporadicke a podla nalady a pocasia. Myslim ze najviac je to citelne, ked je motor zlahka zahriaty po kratkej cca 10km jazde, cize teraz v zime je to dost casto. Tak isto ked nastartujem polostudeny motor ktory stal cca 1hodinu a stihol mierne vychladnut a hned na to sa snazim vyparkovat z nejakeho tesneho parkoviska kde treba casto vymacknut uplne spojku, hrat sa s plynom a tocit plny rajd volantom, to mozem vtedy so spolujazdcom uzatvarat stavky ci to teraz zdochne, len sa to pridusi a rozkolise alebo to nic nespravi, je to naozaj super zabava a kazdemu to odporucam. Robi to aj ked je motor zohriaty uplne po napr 100km jazde ale vtedy je tam ta sanca nizsia.
Dalsia perlicka je v tom, ze plyn mam v aute od 07/2011 a nikdy pred tym mi nic take nerobilo. Po montazi LPG sa to zacalo postupne mesiac po mesiaci objavovat a deje sa to ako na plyn (tam je to citelnejsie) tak aj na benzin !
Snazil som sa uz laborovat s naozaj hocicim, bol som na diagnostike u Semtexa aj na plynovej diagnostike u atc525 (vsetko OK), vymenil som len tak zo srandy obidve lambda sondy a teraz posledne aj vahu vzduchu za origo BOSCH cisto nove (ziadna zmena), cistila sa skrtiaca klapka aj motorcek volnobehu (skusal som aj druhy motorcek - ziadna zmena), dal som komplet pretesnit sanie a vymenit membranu odvetravania + olejovy separator nech si to niekde nahodou neprisava falosny vzduch (nastala mozno len mierna zmena k lepsiemu a aj to len pri jazde na benzin), niekolko krat mi ten plyn uz v Korejovciach nastavovali a menily trysky najprv za mensie lebo to vela zralo a potom zasa za vacsie lebo to poriadne na plyne netahalo (uz sa aj zdalo ze to zmizlo ale ako som sa vratil naspet do BA po 500km ceste tak problemy su naspet). Sviecky (platinove NGK BKR6EQUP so 100tisic KM vymennym intervalom) a vsetkych 8 indukcnych cievok BOSCH som menil par mesiacov (cca 5-10tisic KM) pred montazou LPG lebo som vedel ze toto je jedna z klucovych veci a chcel som mat potom pokoj. Na LPG som zatial nabehal cca 17tisic KM.
Auto taha uplne normalne (brzda v MMracingu potvrdila ze az moc dobre na ten vek a kilometre) a ma problemy cisto len s tymto volnobehom. Co este chcem skusit je nechat si u Semtexa cez diagnostiku zdvihnut volnobezne otacky na cca 650-700rpm. Na americkych a nemeckych forach som nasiel ludi s E39 s podobnymi problemami ci uz v suvyslosti s LPG alebo nie a toto im velakrat pomohlo.
Co k tomu dodat ? Asi uz len "Viel Spaß mit Gas !"
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 14:55
od chefino
Hmm, to ma presne napadlo, zdvihnúť voľnobežné otáčky, tak som rád, že sa to dá.
Kažopádne zatiaľ za tých 30 km čo som dnes spravil mi to prestalo po odpojení váhu vzduchu. Len neviem, či mám rovno kupovať novú, lebo je možné, že to nepomôže... Mne to na benzíne neskapalo ani raz, tak máme ten problém podobný ale predsa len je to u mňa viac vec LPG asi.
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 15:23
od depressman
Jaaaj Chefino čo ti poviem, plyn patri do sporaka
Ach jaj ako ta poznam tak to buď nejako rychlo vyriesis alebo im to tam pojdes otrepat o hlavu.
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 15:27
od pelo
Ja by som to skor tipoval na problem v sani. Niekde podla mna prisava "falosny vzduch," ked si odpojil vahu a ide normalne, este to nemusi znamenat, ze vaha je zla. S odpojenou vahou ide v nudzovom rezime na priemerne hodnoty, akurat si ich doladi podla lambdy, tym padom sa falosny vzduch nema ako prejavit, kedze nic nemeria, kolko vzduchu do motora prichadza. Tie motory su jemne vyladene a mala netesnost v sani alebo dierka v hadicke dokaze motor uplne rozhasit...
Skontrolovat sanie, separator oleja, vsetky podlakove hadicky, proste vsetko, co vstupuje do sania za vahou vzduchu. Dalej skontrolovat a vycistit volnobezny ventil. Mne jedna 525i tiez obcas hapruje, ze po brzdeni zacnu lietat otacky, pripadne skape, vacsinou ked vyslapnem spojku, brzdim a vytocim volant, takze to tipujem na podtlakove hadicky co idu do posilovacov...
Na byvalej 316i M43 som dlho riesil problem s trhanim motora pri urcitych otackach a nakoniec to bola taka picovina - ventil odvetrania nadrze. Nebol funkcny, ale este mal na kontaktorch dostatocny odpor, aby ho diagnostika neodhalila. Tym padom RJ pocitala s urcitym pridavnym vzduchom ale len ked sa ho snazila ovladat a kedze bol mechanicky nefunkcny, totalne jej z toho jebalo. Riesil som to asi pol roka a vzdy to prestalo, ked som odpojil lambdu alebo vahu vzduchu ked motor isiel v "otvorenom" rezime. Vymena lambdy a vahy nepomohla, nakoniec som na ten ventil dosiel uplnou nahodou. Po jeho vymene isiel motor ako hodinky...
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 15:33
od chefino
depressman napísal:Jaaaj Chefino čo ti poviem, plyn patri do sporaka
No lenže tie ceny čo pýtajú za benzín patria za do Kocúrkova...
pelo napísal:Ja by som to skor tipoval na problem v sani....
Aha vidíš, tak to môže byť, že v tomto režime sa nemá ako prejaviť...
Menili mi ale nedávno sacie potrubie (to koleno) za nové, ešte keď som riešil to vypadávanie valcov za studena (problém s ventilmi a hydroštelmi to bol nakoniec)... tak neviem, či ešte okrem toho má byť kde nejaká netesnosť.
A predtým ešte keď som bol u Sema, tak striekali čističom na brzdy kade-tade okolo sania a nič sa nejavilo, že by niekde prisávalo falošák...
Olejový separátor som ešte nemenil, ani lambdy, ani snímač kľuky a podobne. Tak neviem ani, kde a ako začať

Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 15:41
od pelo
Skus pri nastartovanom motore vytiahnut mierku oleja, alebo otvorit viecko na nalievanie oleja. Bude tam mierny podtlak, ale ziadny prievan a motor by mal bez problemov dalej bezat, maximalne na chilu zakolisu otacky, ale len jemne. Pokial zacne skakat, alebo budes pocut take "prdenie," tak bude problem v separatori olej - pretrhnuta membrana. Nezerie Ti olej ked ho vytacas na dialnici? Alebo nie je pocut take pistanie ako turbo nad 3000ot/min?
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 17:05
od chefino
Pískanie asi nepočujem, ale oleja si papne. Ale to vraj všetky M54, takže to nejako až tak neriešim (iba poslušne dolievam

)
Viečko mám teraz zasrané žltým sajrajtom, ale to je vraj v zime bežné...
Re: E39 530iAT problém s kolísaním otáčok na LPG
Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 18:24
od atc
Ked sa niekedy zastavis tak ti to objasnim

,tu riadiacu jednotku tam mas len tak pohodenu alebo je aspon uchytena?Reduktor nalezato som tiez este nevidel

, ale ako som pisal mozno je montaz ktoru som spominal len jedna desiatich.