Sobota, 28. Januára 2012, 10:33
na diagnostike si kde bol? bmw servis ci nejaky znami?
to co opisujes vyzera silne ako problem so zhavenim, tj. odchadzaju zhavice (mozu sa tvarit ze este idu, ale uz nedosiahnu potrebnu teplotu a pozadovanom case ) alebo nieco s RJ zhavenia (napr. na E60/61 odchadza dost casto, neviem ako u jednotiek).
Nieco podobne som mal aj ja na e61, ale ja som mal zlu RJ, zhavili len 4 zo 6 zhavicov (tj. tie zvysne dva sa tvarili ako zle a pritom boli cisto nove) a ked bolo zima vonku (pod 0ov) tak cca 5sekund po nastartovani s motorom triaslo ako so starou kravou.( niektore valce neodpalovali po nastartovani, lebo neboli predhriate. Po chvilke, ked sa motor zahrial troska, tak sa chytili a motor sa ukludnil)
Zhavice si menil? Neni to nejaka velka polozka, ak si ich nemenil, tak ich preventivne vymen a uvidis ci sa to zlepsi.
to Didymus: odomikat dlhsie a pod je nezmysel. Zahavenie ma nastartosti RJ a ta si zhavenie reguluje. To ci ty budes odomikat 5-10-20min ju nezaujima. Ak je moc zima, tak po nastartovani zvykne zobrazit na BC cievku zhavenia. Vtedy sa zhavenie spusti tesne pred nastartovanim na potrebny cas, inak to bezi vsetko automaticky (urcitu dobu uz aj pocas beziaceho motora). Vtedy ak su zle zhavice napr. nestihnu dosiahnut pozadovanu teplotu, tak ako RJ zhavenia ocakva.
Trasenie motorom isto neni v poriadku. Moze to nasvedcovat na problemi so zhavenim, alebo aj s nedostatocnou kompresiou valcou za studena.
Jazdim ako dochodca za 12l

------------------------------------------