Ako funguje x-drive?
Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 13:38
Na úvod sa ospravedlňujem, ak tu už taká téma je. Ja som to nenašiel.
Mám E60 530xd, všetko (dúfam) funguje ako má, je to najlepšie autíčko, ak som doteraz mal.
Zaujímalo by ma, ako vlastne ten x-drive funguje. Niekde som čítal, že je tam stály pohon 4 kolies, rozdelený 40:60 v prospech zadku. Viem, že si vie elektronicky priradiť podľa potreby (a "uváženia" počítača) až 100% výkonu na ktorékoľvek koleso. Toľko teória.
Prakticky som vypozoroval, že: na diaľnici za mokra (resp. ak je nasolená snehová brečka) má auto výrazne iný zvuk (niečo akoby hučalo) a začne aj viac papať (podľa merača okamžitej spotreby cca o 1-2 l).
Je možné, že ten zvuk a zmenu spotreby má na svedomí x-drive alebo je to iba iný valivý odpor na mokrom povrchu? Môže byť rozdielna spotreba, keď sa zmení pomer výkonu prenášaného na jednotlivé nápravy / kolesá? Je x-drive skutočne stály pohon všetkých kolies a za ideálnych podmienok (suchá rovná cesta, ustálená rýchlosť...) sa "neodpojí" pohon predku (prerozdelenie výkonu 0:100 (alebo povedzme 20:80) v prospech zadku)? Samozrejme bavíme sa o relatívne normálnych jazdných podmienkach - jasné, že keď idem po snehu do kopca, auto ide ako tank, ale aj tak hučí a žerie...
to je asi normálne
Nie som technik, možno vám moje otázky pripadajú blbé. Myslím, že moje auto žiadny problém nemá, pýtam sa iba pre zaujímavosť a zo zvedavosti.
Mám E60 530xd, všetko (dúfam) funguje ako má, je to najlepšie autíčko, ak som doteraz mal.
Zaujímalo by ma, ako vlastne ten x-drive funguje. Niekde som čítal, že je tam stály pohon 4 kolies, rozdelený 40:60 v prospech zadku. Viem, že si vie elektronicky priradiť podľa potreby (a "uváženia" počítača) až 100% výkonu na ktorékoľvek koleso. Toľko teória.
Prakticky som vypozoroval, že: na diaľnici za mokra (resp. ak je nasolená snehová brečka) má auto výrazne iný zvuk (niečo akoby hučalo) a začne aj viac papať (podľa merača okamžitej spotreby cca o 1-2 l).
Je možné, že ten zvuk a zmenu spotreby má na svedomí x-drive alebo je to iba iný valivý odpor na mokrom povrchu? Môže byť rozdielna spotreba, keď sa zmení pomer výkonu prenášaného na jednotlivé nápravy / kolesá? Je x-drive skutočne stály pohon všetkých kolies a za ideálnych podmienok (suchá rovná cesta, ustálená rýchlosť...) sa "neodpojí" pohon predku (prerozdelenie výkonu 0:100 (alebo povedzme 20:80) v prospech zadku)? Samozrejme bavíme sa o relatívne normálnych jazdných podmienkach - jasné, že keď idem po snehu do kopca, auto ide ako tank, ale aj tak hučí a žerie...

Nie som technik, možno vám moje otázky pripadajú blbé. Myslím, že moje auto žiadny problém nemá, pýtam sa iba pre zaujímavosť a zo zvedavosti.