Strana 1 z 1

Ako funguje x-drive?

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 13:38
od bruno75
Na úvod sa ospravedlňujem, ak tu už taká téma je. Ja som to nenašiel.
Mám E60 530xd, všetko (dúfam) funguje ako má, je to najlepšie autíčko, ak som doteraz mal.
Zaujímalo by ma, ako vlastne ten x-drive funguje. Niekde som čítal, že je tam stály pohon 4 kolies, rozdelený 40:60 v prospech zadku. Viem, že si vie elektronicky priradiť podľa potreby (a "uváženia" počítača) až 100% výkonu na ktorékoľvek koleso. Toľko teória.
Prakticky som vypozoroval, že: na diaľnici za mokra (resp. ak je nasolená snehová brečka) má auto výrazne iný zvuk (niečo akoby hučalo) a začne aj viac papať (podľa merača okamžitej spotreby cca o 1-2 l).
Je možné, že ten zvuk a zmenu spotreby má na svedomí x-drive alebo je to iba iný valivý odpor na mokrom povrchu? Môže byť rozdielna spotreba, keď sa zmení pomer výkonu prenášaného na jednotlivé nápravy / kolesá? Je x-drive skutočne stály pohon všetkých kolies a za ideálnych podmienok (suchá rovná cesta, ustálená rýchlosť...) sa "neodpojí" pohon predku (prerozdelenie výkonu 0:100 (alebo povedzme 20:80) v prospech zadku)? Samozrejme bavíme sa o relatívne normálnych jazdných podmienkach - jasné, že keď idem po snehu do kopca, auto ide ako tank, ale aj tak hučí a žerie... :mrgreen: to je asi normálne
Nie som technik, možno vám moje otázky pripadajú blbé. Myslím, že moje auto žiadny problém nemá, pýtam sa iba pre zaujímavosť a zo zvedavosti.

Re: Ako funguje x-drive?

Napísané: Štvrtok, 26. Januára 2012, 21:14
od mexican
Ohľadom zvýšenej spotreby za mokra môžem potvrdiť, že také niečo som spozoroval aj ja a tiež to pripisujem vyššiemu valivému odporu než na suchej ceste. Samozrejme záleží aké máš gumy, lebo jedny na to môžu byť viac citlivé než druhé.

Re: Ako funguje x-drive?

Napísané: Piatok, 27. Januára 2012, 09:13
od salat
vyssi valivy odpor na vode? to ti 2 litre na 100km nespravi...

Tu skor ide o to ze xDrive ma niekolko uzavierok diferencialov. (medzinapravovy, predny a zadny) Ludia co ste mali rozobraty xDrive, opravte ma ak sa mylim, ale xDrive diferencialy funguju tak, ze pomocou lamelovych spojok v nich davaju na predok zadok pomer spominanych 40:60. Na suchom povrchu pri konstantnej jazde (bez akceleracie) mozu kludne prepnut na 0:100 a ani to nezistite. Ak ale za zlych podmienok system zisti ze potrebuje menit tok vykonu, podla mna zacne odoberat viac vykonu z motora, zapoji aj prednu napravu (lebo zapoji obe napravy cca rovnakym dielom a podla aktualneho preklzovania kolies drzi trakciu, co dokaze regulovat v milisekundach) a preto Vam stupne spotreba. Na suchej ceste to nepotrebuje...

Z toho podla mna to hucanie a spotreba na horsej ceste. (voda/sneh)

Re: Ako funguje x-drive?

Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 00:12
od voMacK
kdesi sa tu spominalo, ze x-drive sa "zapina preklzom" neviem vobec co to znamena, ale rad som vam pomohol, nemate za co :mrgreen: