Strana 1 z 2
automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 10:55
od durike
precital som si toho teraz vela o automatoch, ale jednu vec som nenasiel.
stojim na semaforoch, viem ze budem cakat napriklad minutu. podla toho co som cital tak pre automat nie je dobre vyradovat do neutralu, ani mi to nejak nejde dokopy s jeho "filozofiou" - ved predsa je to automat tak nech hybem pakou co najmenej :) takze k otazke: miesto dlheho statia na brzde mozem zatiahnut rucnu? zatial som nemal pocit, ze ked zabrzdim nohou by ta prevodovka spravila nieco ine ako ked rucnou, brzdim akoby stale "rovnaku silu" ktora chce auto pomaly rozbehnut dopredu.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 11:28
od chefino
Tiež som tu čítal, že to niekto z fóra takto robí, kým zamkne doma bránu, no neviem, či je to to isté, ako stáť na brzde nohou ...
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 11:51
od kosti123
Ja stale stojim na brzde s Dckom a nic sa nedeje. Jedine ze budem stat dlho tak tam hodim P a rucnu, lebo sa mi nechce tak dlho brzdu drzat.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 11:57
od chefino
No keď už dáš P, tak ručnú netreba, pokiaľ nestojíš vo veľkom kopci.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 12:00
od kosti123
Istota je gulomet, stale davam rucnu s Pckom...radsej ako zbytocne zatazovat prevodovku. A ked si zvyknes davat rucnu stale, tak na to v tom kopci nezabudnes

Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 12:58
od Peped
Je to jedno ci nohou brzdis ci rucnou. Prevodovka ked stoji na volnobehu sa vobec nenamaha. Prevod je tam robeny tak že jedna vrtula rozbehne olej a ten olej potom pohana druhu vrtulu, ciže cely spoj je len olej. Volnobeh roztoci ten olej len trocha a auto ma snahu ist ale ked nejde dosledkom brzdy tak sa jednoducho nic nedeje ten olej tam prudi ale nedokaže preniest silu. To je vsetko.
Prevodovka sa skor namaha ked zaraduje stupne, takže co najmenej radit z D do N, P, R a tak.
Ked dás do P tak je tam v prevodovke kolik co zaskocí a zablokuje sa, je istejsí ako ručná brzda. Ked už je P tak rucnu vobec netreba použivat. P nikdy nepovolý, ručna hej.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 13:08
od mexican
Len tak pre zaujímavosť, novšie modely majú funkciu, ktorá sa volá Auto Hold. Tá spraví to, že keď máš zaradené D a zastavíš, tak sa automaticky zatiahne ručná ale ostane zaradené D. Po stlačení plynu sa zase hneď automaticky odbrzdí a ideš ďalej.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 13:09
od durike
ta prva cast je to co som chcel pocut :) a som si to tak trochu aj myslel ze to je jedno ci nozna alebo rucna, teda neviem ako novsie automaty, ja myslim steptronic v E46.
ale co sa tyka toho statia na P, tak som cital prave ze treba pouzivat aj rucnu. najskor rucnu, potom dat do P a pustit pedal brzdy. viac 4 prispevok tu, od starML:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko/automat-semafory-radit-neutral-alebo-nechavat-d-t11268.html
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 13:41
od kosti123
Peped napísal: Ked už je P tak rucnu vobec netreba použivat. P nikdy nepovolý, ručna hej.
Nie je celkom pravda. Ked sa cela vaha auta oprie do toho kolika, ked stoji v kopci napriklad, tak to potom dost neprijemne buche pri vyradeni z P, co svedci o tom, ze ten kolik je dost namahany. A ja dam radsej k Pcku este rucnu, aby cela vaha auta nebola na tom koliku.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Utorok, 17. Januára 2012, 10:02
od csuka530d
kosti123
PRESNE TAK plný súhlas tak isto a kvôly tomu to robim aj ja.

Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Utorok, 17. Januára 2012, 10:37
od chefino
csuka530d napísal:kosti123
PRESNE TAK plný súhlas tak isto a kvôly tomu to robim aj ja.

Tak nezabudnite rovno aj zamknúť zvnútra, zhasnúť a lahnúť si na podlahu, keď už dávate to P-čko s ručnou, istota je gulomet.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Utorok, 17. Januára 2012, 10:42
od kosti123
Tu nejde o istotu ale o to, ze nezatazujes ten kolik v prevodovke zbytocne a vyhnes sa tomu, ze ked sa ti donho oprie auto, ze ti to pri vyradeni z P tresne. A ked tahas rucnu stale, nie len v kopci, zvyknes si na to ako na rutinu a potom nezabudnes ani v tom kopci.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Utorok, 17. Januára 2012, 10:59
od chefino
No, ak stojím na rovine, zastavím brzdou, dám P a vypnem motor, auto sa už nepohne (stojím na rovine), takže namáhať lanko ručnej, pakne a otravný zvuk navyše sú zbytočné. Takisto, ak sa chcem načiahnuť na sedadlo spolujazdca alebo dozadu, dvihnutá ručná bojuje s mojou slezinou.
Keďže za volantom bývam celkom bdelý, nestalo sa mi, že by som v kopci zabudol ručnú. To je asi ako zabudnúť pri zabáčaní natočiť volant.
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Utorok, 17. Januára 2012, 11:15
od kosti123
Kolko krat sa mi stalo, ze som stal na nejakej nerovnosti a ked som pustil po zaradeni P brzdu, auto sa este pohlo par centimetrov a oprelo sa do kolika. Mna viac stve to buchnutie pri vyradzovani P ako zvuk rucnej brzdy. a Naviac, ak nepouzivam rucnu takto, tak ju nepouzivam vobec a potom mi na STK auto neprejde :)
Re: automat - statie na semaforoch na rucnej brzde
Napísané: Utorok, 17. Januára 2012, 11:57
od durike
co sa tyka rucnej ja som si ju dost zvykol pouzivat, aj pre manual nie je dobre ked stoji na kvalte, tak vzdy davam rucnu tak aby auto drzala v kopci a kvalt ako "zalohu". aj obcas pri pribrzdovani na semafor zatiahnem kusok rucnu. ale to uz sme odbocili kusok od temy :)