Strana 1 z 2
po vypnutí kluča bežal motor dalej
Napísané: Streda, 2. Apríla 2008, 21:15
od Peped
Dnes som prisiel domov vypol kluc a motor dalej bezal asi 5-10 sekund
Najprv že haluz, ale volakde som čital že to može pálit nejaký olej z medzichladice alebo co, a to neni dobre.
Neni to predzvest niečoho zlého, kunda sa bojim, vsetko sa j..e
Má s tým niekto skusenost?!
Napísané: Streda, 2. Apríla 2008, 21:20
od lupo
na webe je video X5ky, ktora stoji na parkovisku a dymi a dymi a dymiiii az sa zadrie :)
daj dole medzichladic, vycisti ho a aj vsetky hadice iduce od turba do motora... vacsie mnozstvo oleja v sacom potrubi moze znamenat aj bliziaci sa koniec turba.
Napísané: Streda, 2. Apríla 2008, 21:33
od Peped
Ale to by zase malo dymet na bielo nie?
A to nerobí.
Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 09:04
od xtreme
viem ze sa to neda porovnat ale mne to robilo na skodovke.. vypol som kluc a asi po 5s zhasol motor.. sme mali z toho ohromnu zabavu, ale trebalo tam len nieco nastavit takou picovinkou ako stroboskopom, uz si presne nepamatam ako sa to volalo.. ale mozem ti to zistit, no mozno aj tu niekto bude vediet...

Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 09:04
od wakkee
xtreme> myslis predzapal? :)
Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 09:10
od xtreme
wakkee napísal:xtreme> myslis predzapal? :)
myslim ze hej..

Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 09:28
od Necrocyklo
xtreme napísal:myslim ze hej..

V tom pripade sa jedna o neskory predzapal,cize skor pozapal,zotrvacnik pretoci piest do hornej uvrate a tesne potom este zapali...
Ale tu asi pojde o nieco ine

a zrejme to turbo,co chlapci spominali.
Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 11:24
od palo
na starych aftach to robi bezne ked mas uz prepaleny olej.mne to kedysi robila 120,vymenil som olej a bol klud.minuly mesiac mi to zacal robit favorit,vymenil som olej a zase klud.
Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 11:39
od Peppo
ty mas vlastne magicar zadarmo.... este keby to aj na dialku startovalo tak je to idealne...
Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 11:44
od BaDDog
TO máš šetrenie turba... vypneš motor klučikom... ale eče motor beží aby ochlodilo turbo...
Proste haluz....
Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 11:45
od palo
co si z neho vsetci robite srandu.
Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 13:52
od Peped
Vám je do smiechu ale mne do placu. Už sa bojim sadnut do neho že zase.
Červená kocka mi naskočila asi tak pred 1000 km, takže na oplej sa už chystam.
Palo: A robilo ti to stále? Lebo mne len raz včera, dnes som zhasol asi 5x a nic.
Turbo nepíska, nesičí, ale olej za to žerie asi 1-2l za 4000-5000km, vela?!
Napísané: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 14:14
od BaDDog
Peped napísal:Vám je do smiechu ale mne do placu. Už sa bojim sadnut do neho že zase.
Červená kocka mi naskočila asi tak pred 1000 km, takže na oplej sa už chystam.
Palo: A robilo ti to stále? Lebo mne len raz včera, dnes som zhasol asi 5x a nic.
Turbo nepíska, nesičí, ale olej za to žerie asi 1-2l za 4000-5000km, vela?!
Myslím že aj dost....
Neviem ako je na tds riešené turbo a vzduchový filter...
Ale kukni vzduchový filter či nieje od oleja zaprskaný a vieš či tlačí alebo netlačí olej....
Napísané: Piatok, 4. Apríla 2008, 18:09
od Ďuri320
Napísané: Piatok, 4. Apríla 2008, 19:04
od Pepe
Móže ti to robiť to, že do spaľovacieho priestoru sa dostane olej /netesnosť krúžkov, turbo/ a na hlave valcov sa vytvorí karbón, ktorý sa rozpáli na žeravo a po vypnutí kĹúča je stále žeravý a vzniká "samozápal". Potom sa motor ešte pár krát pretočí.
PS: v manuáli je na moje 318 tds povolená spotreba oleja na 1000 km až 1 liter, je to dané výrobcom. /nexcel by som ísť za takým aftom/
