Strana 1 z 2
Ako správne klesnúť?
Napísané: Piatok, 21. Marca 2008, 23:00
od VLADKY242
čo hovorite na toto

Napísané: Piatok, 21. Marca 2008, 23:32
od polnoc
Napísané: Sobota, 22. Marca 2008, 00:50
od xtreme
hm.. je uz dost neskoro, asi si to musim rano este raz precitat..

neviem ci som to dobre pochopil..
najviac sa odporuca nova pruzina aj tlmice.
ak ide len o znizenie tak staci kratsia pruzina? sice horsi komfort, ale..
polnoc.. aka zlata stredna cesta? odrezanie pruzin, nahrievanie alebo spajanie zavitov?

kks.. to bol skoda trend.. kto nemal zrezane nebol ,,in"

Napísané: Sobota, 22. Marca 2008, 00:51
od Mimo
alebo tak že ani nie moc ani nie málo.. ale tak akurát

Napísané: Sobota, 22. Marca 2008, 00:55
od xtreme
Mimo napísal:alebo tak že ani nie moc ani nie málo.. ale tak akurát

to je kolko? 40 -60 bude asi max a min? 20-30? stred je od 30-40?
Napísané: Sobota, 22. Marca 2008, 08:51
od Mimo
xtreme napísal:to je kolko? 40 -60 bude asi max a min? 20-30? stred je od 30-40?

noo asi tak nejako.. ja mám teraz 35 na všetkých. na aute to vyzerá,že by sa ešte dalo ísť dolu ale keď pozriem pod auto tak ee...na slovenské cesty by som už nižšie nešiel...
Napísané: Sobota, 22. Marca 2008, 13:50
od Marosqo
V tom clanku objavil autor teplu vodu

Re: Ako správne klesnúť?
Napísané: Sobota, 22. Marca 2008, 20:57
od BJS
VLADKY242 napísal:čo hovorite na toto

Ja ti poviem len to, že svoju TDS som kúpil s kratšími pružinami. Dozvedel som sa to až potom, čo som vymenil zadné pneumatiky zjazdené len zvnútra po 12 000 km. Od bývalého majiteľa som nakoniec zistil, že tam neboli pôvodné, ale kratšie pružiny. Po výmene za pružiny zodpovedajúce tomuto autu už s pneumatikami nebol problém.
Napísané: Sobota, 22. Marca 2008, 21:57
od lupo
Marosqo napísal:V tom clanku objavil autor teplu vodu

v tom clanku chcel autor najma zacinajucim tuzerom objasnit, ze zrezavanie je blbost...
Napísané: Sobota, 22. Marca 2008, 23:11
od slamec
lupo napísal:v tom clanku chcel autor najma zacinajucim tuzerom objasnit, ze zrezavanie je blbost...

ja som mal tiež raz zrezané a absolútne žiadne problémi. nieže by som to odporúčal, ale teoreticky má pravdu a prakticky tak napolovicu.

Napísané: Nedeľa, 23. Marca 2008, 10:02
od polnoc
xtreme napísal:hm.. je uz dost neskoro, asi si to musim rano este raz precitat..

neviem ci som to dobre pochopil..
najviac sa odporuca nova pruzina aj tlmice.
ak ide len o znizenie tak staci kratsia pruzina? sice horsi komfort, ale..
polnoc.. aka zlata stredna cesta? odrezanie pruzin, nahrievanie alebo spajanie zavitov?

kks.. to bol skoda trend.. kto nemal zrezane nebol ,,in"

jasne ,ze to skracovanie a nahrievanie je blbost ale ja som narazal na to,ze sa vymeni iba ta mensia pruzina za sportovu a osem dobre tlmice to je zaklad co hovoris na taku cestu

Napísané: Nedeľa, 23. Marca 2008, 17:00
od xtreme
Napísané: Nedeľa, 23. Marca 2008, 17:49
od slamec
xtreme napísal::wink: taka cesta sa mi paci.. heh.. ja som sa zamyslal len nad kratsimi pruzinami a seriovymi tlmicmi.. co by to asi robilo..

ak dáš iba nižšie a nie aj tvrdšie pružiny, to by snáď šlo. ale ak dáš tvrdšie pružiny - to si neviem predstaviť. možno ale iba možno by sa to chovalo ako hopskajúci zajac. aspoň si myslím.
na aute predtým som menil len tlmiče a bolo to o poznanie lepšie.
ak sa mýlim, opravte ma

Napísané: Nedeľa, 23. Marca 2008, 17:54
od k_michal
nemylis
Napísané: Pondelok, 24. Marca 2008, 14:47
od lupo
kazda pruzina je navrhnuta ako celok a ako celok aj funguje.
ak je linearna, tak odoberanim zavitov sa tvrdost nemeni, akurat sa stane to, ze dokaze stlacenim akumulovat menej energie a na kratsej drahe.
ak je progresivna, zalezi na tom, ktore zavity sa odstrania - ak "makke", tak pruzina subjektivne stvrdne, ak "tvrde", tak pruzina zmakne - ale vzdy bude celkovo vediet akumulovat menej energie.
tym, ze rezane pruziny byvaju vacsinou nasadene na seriovych tlmicoch, subjektivne je auto tvrdsie kvoli ciastocnemu stlaceniu tlmica.