Strana 1 z 1

kontrolka na palubovke

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2008, 11:35
od BB-MARCE
no vcera sa mi stalo ze mi zasvietila taka cudna kontrolka,mam automat a tam kde ukazuje co mas zaradene (P,R,N,D) ked som zaradil D tak autom tak tuklo a hned vedla sa rozsvietil taky ozubeny kruzok a dnuka bol vikricnik ( ! )este nikdy som to nevidel nevie niekto co to je????

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2008, 14:19
od slamec
klikni tu :arrow: http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?p=69952#69952

a otvor na 55 a 60 strane. :wink:

mám to aj v angline

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2008, 14:44
od Peppo
porucha systemu prevodovky...

omedzenou rychlostou a omedzenou schopnostou radenia treba ist do servisu...

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2008, 16:43
od BB-MARCE
Peppo napísal:
porucha systemu prevodovky...

omedzenou rychlostou a omedzenou schopnostou radenia treba ist do servisu...

no zasvietilo to len raz lebo predtym mi ukazovalo ze mam uz vybytu batrku a rozsvietili sa mi vsetky kontrolky, potom som sa pohol a spravilo mi to ale uz to viac nezasvietilo

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2008, 19:14
od starML
BB-MARCE napísal:
no zasvietilo to len raz lebo predtym mi ukazovalo ze mam uz vybitu baterku a rozsvietili sa mi vsetky kontrolky, potom som sa pohol a spravilo mi to ale uz to viac nezasvietilo
Pokud je baterie velmi slabá a start ji ještě více zatíží, klesne palubní napětí pod 10,5 Voltu. Při tomto napětí některé systémy s velkou spotřebou (převodovka, ABS, klima, xenony atd.) nefungují správně a jejich porucha je signalizována kontrolkou. Po dobití baterie např. jízdou se jejich funkce obnoví. Takže se podívej na stav alternátoru (dobíjení) a baterii, její kontakty + ukostření.

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2008, 19:18
od BB-MARCE
starML napísal:
Pokud je baterie velmi slabá a start ji ještě více zatíží, klesne palubní napětí pod 10,5 Voltu. Při tomto napětí některé systémy s velkou spotřebou (převodovka, ABS, klima, xenony atd.) nefungují správně a jejich porucha je signalizována kontrolkou. Po dobití baterie např. jízdou se jejich funkce obnoví. Takže se podívej na stav alternátoru (dobíjení) a baterii, její kontakty + ukostření.
dik,,pozeral som to mam slabu baterku a na volnobeh nedobija

Napísané: Pondelok, 10. Marca 2008, 20:00
od starML
BB-MARCE napísal:
mam slabu baterku a na volnobeh nedobija
Baterku máš slabou, protože Ti ji alternátor nedobíjí. Takže Ti při volnoběhu svítí kontrolka dobíjení a při vyšších otáčkách zhasne? Takže kontrola alternátoru, jen nevím který máš, Bosch nebo Valeo (má integrovaný regulátor) viz :
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=12&fg=22
- napnutí klínového (drážkového) řemene alternátoru, aby neprokluzoval
- kontrola připojení na svorce B+ dotažení matice viz. http://mve.energetika.cz/sikovneruce/autoalternator.htm
- kontrola připojení (budící vinutí) dvojpólového konektoru X6524, u BMW pouze jeden drát (ne dva, jako na obrázku z WWW)
- kontrola pojistky regulátoru napětí, pokud bude spálená, alternátor nebude dobíjet
- je přiváděno budící napětí na tuto svorku alternátoru z regulátoru? Pozor, za běhu motoru musí být svorky B+ i svorka buzení připojeny. Takže ke změření napětí na budící svorce je třeba si udělat odbočku (pro zručné). Pokud napětí nepřichází je vadný regulátor ----> výměna
- při stojícím motoru změřit odpor budícího vinutí ohmetrem - kontakt na alternátoru proti kostře, odpor musí být řádově stovky Ohmů, pokud je více, jsou špatné uhlíky, pokud je nekonečný, je spálené budící vinutí

Takže zatím zkus zkontrolovat tohle, potom můžeme pokračovat II.dílem.

Napísané: Štvrtok, 27. Marca 2008, 20:40
od mirko608
nieco v prevodovkou zajdi do sesrvise kym nie je neskoro mozno staci vymenit iba olej v prevodovke

Napísané: Sobota, 29. Marca 2008, 11:28
od lajooriginal
bez diagnostiky sa to bude veeeeeeeeeeeeeelmi zle riešiť

Napísané: Sobota, 29. Marca 2008, 13:23
od BB-MARCE
nic to nebolo,bola to len slaba baterka,,,

Napísané: Nedeľa, 30. Marca 2008, 10:14
od lajooriginal
tak to si mal ešte dobré