Strana 1 z 1

Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Nedeľa, 24. Júla 2011, 20:29
od Josifek
Zdravim forum,

nenasiel som vhodnejsiu sekciu kam by som zaradil tuto temu, pripadne to mozte presunut... ajked sa sice nejedna o auto BMW, aspon srdce bude mat z neho a myslim ze Vas by tato stavba mohla zaujimat, a pripadne by ste mi mohli poradit co sa tyka niektorych technickych zalezitosti kedze toto je moje prve stretnutie s BMW technikou.

Dnes som zakupil motor M73 ktory planujem spojit s prevodovkou audi A6, a vsetko osadit na kompletnu trubkovu karoseriu. Prva vec co bude treba vyriesit je skompletizovat motor a elektroniku pre pouzitie s manualnou prevodovkou... Konkretne prva vec co potrebujem je "intake manifold", a zohnat origo asi nebude sranda... preto rozmyslam ze bud vyrobim vlastny alebo pouzijem niektory z ineho motoru, pasuje tam nejaky z M20 ? taktiez mi bude treba vstrekovace a tak by som tam rovno dal vacsie, len som cital nieco o odlisnom odpore ? ako by sa s tym vysporiadala elektronika ? Dakujem vopred za odpovede...

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 11:51
od PetoK
Na rovinu ti poviem, že žasnem nad tým do čoho sa chceš pustiť... to sanie jasné že nepasuje, veď ty máš 12 valec, a M20 je 6 valec úplne inej konštrukcie... mám dojem že vysoko rúbeš... a to ani nevravím o elektronike, pokiaľ tomu nerozumieš tak sa teda potrápiš...

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 12:04
od ice.blade
chalan to urcite nebude robit sam, len sem prisiel po rady ktore mu tu na 99% nikto neposkytne... ak si vedel zadovazit nie zrovna najlacnejsi motor a ide robit custom auto na vykon tak si myslim ze nejake sanie ho neodradi :) my mozme iba dufat ze na forum posle sem tam nejake foto (video) z tvorenia auta :)

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 12:11
od ppmajko
nebolo lahsie zohnat motor s prevodovkou a hotovo?
myslim, ze toto co chces riesit je riadny rebus :mrgreen: -tym ta nechcem odradit

ked si len predstavim ako treba prisposobovat len obycajne auto aby slapalo s inym motorom ( robyl som to na peugeote) tak len zalamem rukami ked chces ozivit 12V s inou prevodovkou ](*,) a dalsimi vecami


ale drzim palce, mam rad takychto ludi co vymyslaju taketo veci :thumbup:

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 19:26
od Josifek
No dakujem kazdopadne za odpovede... co sa tyka mechaniky tam problem nebude len ako ste spominali elektronika, ale co to z elektriky viem takze sa nebojim vyzvy... prevodovka s motorom neexistuje kedze motor bude uprostred auta... potrebujem transaxle... To sanie som si nebol isty ci nepasuje z nejakeho ineho bawa kedze som tam videl podobne tvary a viem ze architektura motorov je od seba odvodena ale zas az tak do hlbky sa nevyznam co sa tyka BMW.

Video a fotky mozno budu ale az ked stavba pokroci na tolko ze tam bude nieco vidno... momentalne som prakticky na zaciatku...

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 22:22
od Max-Max
M70 je zdvojena M20, prava plovica motoru je doslova zhodna, takze dokazat dve sania dohromady sa da. Sice to asi nebude cista estetika a aj trosku vibracii bude v sacom trakte, ale vsetko sa da.

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 23:32
od PetoK
No žeby to bolo podobné ??? Bavíme sa o M73 a M20, viď foto... :lol:

BTW, obdivujem odvahu rozchodiť toto monštrum... :mrgreen:

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 20:05
od Max-Max
nemam potrebu ta o comkolvek presviedcat. Kto vie, ten vie.

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 20:29
od 1morok
motor uprostred a poloosi z prevodovky priamo na kolesá, nezávislé zavesenie vzadu
zaujímavá koncepcia,priam najlepšie rozloženie váhy
bude to showcar alebo niečo na race?
spojiť prevodovku s motorom nemusí byť až taký problém, s potrebným vybavením

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 21:25
od PetiE34
bude treba zotrvačník alebo to ostáva automat ?

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 22:11
od Josifek
Urcite budem riesit manualnu prevodovku... ako som uz pisal z audi A6, najlepsie 6Q zotrvacnik bmw, spojka a pritlacak audi pravdepodobne, mrkvu asi budem musiet dat spravit na mieru ? neviem... auto staviam jedine na sutaze, vzhlad je az na druhom mieste...

PetoK presne to sa mi nezdalo, ze to sanie je riesene uplne inac, skor uz z tych novsich modelov sa tvarovo podobalo...

PS: da sa vyzkospojka na vetrak uplne vybrat zo systemu nech nevytvara zbytocny odpor na mechanizme ?

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Štvrtok, 28. Júla 2011, 06:34
od ppmajko
s tou vyskospojkou by nemal byt problem,,je to len naskrutkovane na vodnej pumpe,,,aspon u motorov ktore som ja rozoberal :-k

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Sobota, 30. Júla 2011, 18:37
od PetiE34
s tím zotrvačníkom asi bude problém lebo suchú spojku malo len 850 Ci s motorom M70 a 850CSi s motorom S70 na M73 nepíše nikde manuál

a prítlačák by som tiež použil od BMW len lamelu z konkrétnej prevodovky

Re: Stavba/zastavba motoru M73

Napísané: Nedeľa, 7. Augusta 2011, 09:27
od Josifek
Cital som cosi ze pasuje zotrvak z 5tky, neviem co je na tom pravdy ?

Inac momentalne s kamaratom vymyslame ako by mal vyzerat nosny trubkovy skelet, snad behom budceho tyzdna pojdem nakupit trubky a pustime sa do ohybania hlavnych oblukov...