Strana 1 z 2
polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Štvrtok, 14. Júla 2011, 23:15
od michaltt
Mal by som otazocku
Auto ma nabehane 255 000, je to 325i. po kupe tam bol naliaty 5w30. Nakolko motor dost hucal, bolo mi odporucene naliat 10w40 kedze motor ma cosi za sebou. Tak sa aj stalo a motor krasne stichol a ide ovela hladsie a plynulejsie.
5w30 mi motor zral, cize som aj casto dolieval...cca 7deci na 1000km. Odkedy som dal 10w40 tak nezmizlo ani deci a to som presiel uz cca 2500km
Pytal som sa odbornika z fora, a citujem
"si urobil najveščiu pičovinu aku si mohol,tieto motory su stavane na syntetiku nie na polosyntetiku... "
citujem 1morok- (i ked nemam 3L ale ak sa nemylim, tyo motora je ten isty) :
"3L M54 naozaj žerie olej, údajne podľa vyjadrenia bmw do 1L na 1000km je v norme
je robený naschvál tak trochu na netesno, preto má relatívne nízku spotrebu na ten výkon.
poznám 4 3L M54 a všetky žerú olej
treba tam dať 10W40"
rad by som pocul vase nazory...ide o to, ked auto stoji dlhsie ako den tak po nastartovani potrasie autom na 2 sekundy a potom ide normalne. Predpokladam ze je to hustejsim olejom cize po starte to nepremaze hned. Logicky mi z toho vychadza ze motor nema vole takze hustejsi olej mu uskodi ? alebo ?
rad by som predisiel klepancom pri starte, ovsem ak motoru skodia...
uvitam vase nazory
vdaka
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Štvrtok, 14. Júla 2011, 23:48
od TT-SIMIK
Tu máš viscozity pre tvoje auto,nevytiahol som všetky s tisu,ale aspon par....

- ooo.jpg (128.67 KiB) 1643 zobrazení
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 00:57
od michaltt
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 01:07
od TT-SIMIK
Boriči mytu z discavery by si na tom všetkom asi zgustly,ja sa len držím predpísanych noriem čo odporuča vyrobca,ktory ten motor vyvíja na tych olejoch,ktoré odporuča a viac ma nezaujíma,toto je tema na dlhoooooooo a verím že tu bude vela ohlasov,ale aj keby sa kon pojebal z korytnačkou,tak to nikto nezmeni čo je čierne na bielom.....)))))Ja tvrdím jedno a toho sa držím,každý ma svoj rozum a robí tak ako chce on sám,ostatné veci ho bud navedu dobrou,alebo zlou cestou!
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 01:14
od michaltt
spravne hovoris ale ja ti zas mozem povedat a urcite to sam vies ze kazdy motor je iny, inak jazdeny. trh je tak siroky, doba pokrocila a nikto tu asi nenapise 100 percentnu pravdu. Vsetci leju co im poradili,vsetci zatial jazdia...
ja mozem najazdit s 10w40 dalsich 400 tisic a ty len 150 alebo naopak...kto vie. Ale aj tak som zvedavy na nazory ostatnych.
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 01:28
od roberttto
Osobne sa riadim tym co udava vyrobca (asi vie preco to tam pise) to co si pisal ze si dolieval 7dcl po cca 1000km no asi by som to neriesil inym olejom ( sam popisujes studeny start a beh na sucho - vysvetlim dalej) Ocividne mas dost velke netesnoti medzi kruzkami... 255000 neni moc km ale predpokladam ze niesi prvy majitel takze nevies ako ten pred tebou nakladal tomu motoru co tam lila za kerozin a aditiva co mu dokazali kvalitne dorvat kruzky ci nejake tesnenia... vymenou oleja si docielil akurat tak to ze sa ti tie kruzky pri studenom starde zbrusia este skor ako pred tym a potom mozes vyplakavat nad zadretym motorom... ak raz niekde ten olej unika niekde sa to aj musi odrazit a urcite by som to riesil vymenou vadneho komponetu ako olejom za 100€ radsej to spravim poriadne a mam pokoj dalsich 250000km
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 01:33
od michaltt
ak mozem podoktnut, pri 200 000 sa robilo komplet GO motora.
vdaka za info, zvazim, pockam si aj na ine reakcie a uvidime...snad sa vykktim

Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 01:37
od TT-SIMIK
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 07:06
od ViktorDDD
prvé číslo pri označení viskozity oleja udáva čerpateľnosť za studena, čiže či máš 0W40 5W40 10W40 so zohriatym motorom by sa to malo chovať cca rovnako, akurát pri tom studenom štarte je rozdiel v hustote tých olejov, keď sa teraz za studena trápi s tou 10W40tkou tak v zime budeš počuť hydroštely ešte aj 20sekúnd po štarte
si mohol prejsť skôr na nejaký 5W40, možno to vcucne trochu oleja napr. cez gufera pri studenom štarte ale aspoň bude hlava skôr premazaná
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 10:50
od Bmw666
kamo keby si to auto vytacal tak 10w60 no je to kombajn tak nwm ci budes natom zavodit ten olej by som ti nalial do auta zas tabulky su stavane na auta z linky pri motore co ma coto za sebou mam tabulky v .. a zabite ma !!tie balalajky od byvalich majitelov o go patria medzi top10 ale ked ti chyba zvuk sijaceho stroja tak 5w30 to isti..
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 12:16
od michaltt
heh Rado Rado

to GO je v serviske este to robil nemec v BMW servise. Urcite ide motor tichsie aj krajsie s 10w40. S 5w30 to malo dost plechovy sound.
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Pondelok, 18. Júla 2011, 13:08
od michaltt
tu je video tocene iphonom. auto startovane po 14 hodinach cca 3 sekundy po starte silnejsie trasenie potom sa to ustali a cca po 28 sekundach sa da motor do normalu a bezi v klude. neviem ci to dobre telefon zachytil ale bol polozeny na volante takze trasenie je vidno. zvuk je slabsi takze si treba pridat hlasitost
http://www.youtube.com/watch?v=X5ckAF1ZBIotu je plna kvalita s lepsim zvukom
http://dl.dropbox.com/u/3936104/IMG_2818.MOV
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Pondelok, 18. Júla 2011, 13:38
od Kraken
Treba dávať olej odporúčaný výrobcom, jednoznačne.
Za ďalšie, nieje GO ako GO, ja beriem ako GO motora rozobratie motora vpodstate do šrubky a výmena všetkých dielov, ktoré podilehajú opotrebovaniu prípadne len diely, ktoré sú opotrebované. Ale niekto berie ako GO motora výmenu tesnenia pod hlavou

Motor po GO aj tak už nikdy nevydrží toľko ako motor z továrne (až na veeeeľmi málo výnimiek).
Bol jeden prípad keď sa robila GO hlavy na oktávke lebo žrala olej, poskladal sa motor a žrala ďalej, tak ju nanovo prekrúžkovali, a žrala ďalej, už chceli robiť aj výbrus, a nakoniec sa zistilo že pri generálke hlavy tam dali nejaké lacné semeringy na ventily, vymenili sa semeringy a prestala žrať olej.
Čiže kľudne mohli aj soudruzi v nemecku niekde urobiť chybu, prípadne časom sa mohlo niečo rýchlejšie zodrať. Ak auto žerie olej a ten olej niekde nevyteká alebo nekvapká, tak sú to vo väčšine prípadov semeringy na ventiloch.
PS: Ak sa rozhodneš dať znova syntetiku miesto polosyntetiky tak to urob čím skôr, nieje veľmi dobré ak motor jazdí dlho na polosyntetiku a potom sa presedlá na syntetiku.
Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Pondelok, 18. Júla 2011, 13:42
od michaltt
no v podstate 10w40 to nepapa, a nemyslim si ze je to hustotou. preslo sa uz cca 2000km a stale je tam tolko co tam bolo ked sa nalialo.
este ma napada ze to trasenie zacalo v obdobi po tom co sa vymenili sviecky. aspon takto to datujem. dali sa tam NGK namiesto 4kontaktnych BOSCH.

Re: polosyntetika vs. trasenie motorom pri starte
Napísané: Pondelok, 18. Júla 2011, 14:05
od ViktorDDD
ten chod za studena ti robí presne ten 10W40, hlavne to číslo pred W, nechci vedieť čo to bude robiť v zime, pri -10 budeš ešte minútu po štarte klepať ako diesel, proste na ten olej ten motor nie je stavaný