Strana 1 z 4
otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Pondelok, 6. Júna 2011, 19:54
od dcm
Chcem sa spytat, spravil som si novinovy test, viem viskospojku zastavit ked je studeny motor (323i s vanosom)
Akonahle sa zohreje, zastavit ju uz neviem. Co ma ale trapi je, ze ked idem po dialnici a dupnem na 150 tak mam pocit ze mi ventilator prerazi palubovku a odtrhne hlavu. Je to normalne ze sa toci s otackami motora ? Pokial viem, visko ma udrziavat konstatne otacky vrtule.
edit : takisto sa mi zda ze auto po doliati motora stratilo vykon. motor stichol, ide krasne hladko ale ked dam kickdown na podlahu tak sa akokeby vliekol, tak lenivo. troska som sa v tom sprtal a nasiel ze mam zapnuty speedometer obmedzovac na 180. V tom by som problem nevidel ale ked som ho vypol tak kickdown dal pekny zatah do sedacky. Tazko povedat no...zda sa mi ze ide lenivsie. Jazdim vacsinou mesto, niekde som cital som ze automaticke prevodovky su adaptivne. Moze byt ze ked to dam na podlahu, neskoro mi prehodi stupen koli tomu ze sa povacsine plazim po meste ?
Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Pondelok, 6. Júna 2011, 20:59
od michaltt
To by zaujimalo aj mna

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Pondelok, 6. Júna 2011, 21:17
od Mimo
visca nemá udržiavať konštantné otáčky ale skôr konštantnú teplotu :) ked je motor zohriaty je normálne, že sa točí podla otáčok motora. tak aspoň vieš,že ti visca funguje :)
Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Pondelok, 6. Júna 2011, 21:35
od michaltt
no a ked to prasknem na 170 po dialnici ? Asi by som vrtulu pocut nemal, ved tie lopatky z umeleho hmoty neznesu 5000otacok alebo ? Zaujimave je ze ja som mal po kupe auta visko s bimetalom, teraz mi tam chalani dali visko bez bimetalu, vraj to funguje trosku inak. Preto sa aj ja pytam, nejak sa mi to nezda. Asi kupim novu pre istotu, nechcem ostat niekde s rozmlatenym motorom na dialnici

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Utorok, 7. Júna 2011, 07:00
od pelo
Daj za chladic elektricku vrtulu, do chladica cidlo a mas vybavene...
Pokial Ti vibruje, je mozne, ze je zle vyvazena. Poznam magora, ktory ked cistil interierovy ventilator, tak dal dole vyvazovacie pliesky, vsak vaco to tam je...v tom aute sa nedalo vydrzat...

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Utorok, 7. Júna 2011, 11:17
od jararak
nemusis ani velmi vymyslat, e46 mala uz elektricke vrtule, co som robil jednu 328 tak tam bola vrtula elektricka, takze vydovolat to z nejakej e46 a prerobit

btw to co opisujes je z casti automat, ale na druhu stranu by to mohol byt aj unaveny vanos.
Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Utorok, 7. Júna 2011, 11:22
od michaltt
ja mam 325i a vrtule su 2. Jedna za ladvinkami a druha pred motorom. Mam tam visko bez bimetalu ako som hovoril , preto trochu pochybujem o jej funkcnosti...i ked novinovy test dopadol OK.
Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Streda, 8. Júna 2011, 09:44
od Bmw666
pelo napísal:Daj za chladic elektricku vrtulu, do chladica cidlo a mas vybavene...
Pokial Ti vibruje, je mozne, ze je zle vyvazena. Poznam magora, ktory ked cistil interierovy ventilator, tak dal dole vyvazovacie pliesky, vsak vaco to tam je...v tom aute sa nedalo vydrzat...

.. vyvazena visco ci vlastne vrtula to uz som odpadol.. a to cidlo a elektricka vrtula popici

nefetuj
Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Streda, 8. Júna 2011, 10:24
od pelo
Bmw666 napísal:[
.. vyvazena visco ci vlastne vrtula to uz som odpadol.. a to cidlo a elektricka vrtula popici

nefetuj
"Elektrickou vrtulou" som myslel normalnu "saharu," co sa davala na niektore modely namiesto vrtule s viskospojkou.
"Cidlo do chladica" je normalne original cidlo 82/88 °C, ktore je zasrobovane na lavej strane chladica.
To plati pre e36, nakolko chlapec ani len nenapisal, o ktory model sa jedna. Alebo sa treba zakazdym hrabat ludom v profile a starych prispevkoch, aby si dosiel na to, na co sa vlastne pyta?
A ked uz sa tu smejes nad vyvazenou vrtulou, skus odlomit kusok z 1 lopatky tej vrtule, co to bude robit...bude krasne vibrovat... Potom este vyber ventilator kurenia, daj dole z neho tie male vyvazovacie pliesky a posli ich v obalke do Mnichova, ze ci su kokoti, naco Ti tam dali take chujoviny...

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Streda, 8. Júna 2011, 12:03
od maiki
a nefunguje visco nahodou tak ze kym sa motor nehreje, tak sa zotrvacnostou toci a ked sa zacne hriat tak sa zopne a toci podla otacok motora?
resp. takto nejak to fungovalo na E30 , alebo tak nejak ja chapem princip
preto je rozdiel ked povedzme na neutraly zoslapnem plyn za studena, otacky vyletia ale vrtula sa toci rovnako a ked je motor zohriaty a zoslapnem tak sa zvysenim otacok zvysuju aj otacky vrtule...
ci?

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Streda, 8. Júna 2011, 12:11
od Mimo
no však ano, tiež to tak chápem. pri úplne zohriatom motore to robí dosť hukot

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Streda, 8. Júna 2011, 13:32
od johnyfly1
ano maiki aj ja si myslim ze ked visco zopne toci sa podla motora .. ono to je vlastne aj logicke

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Streda, 8. Júna 2011, 13:39
od SurrendeR
visko sa nezopina z 0 na 1
je tam obycajny bimetal, ktory sa teplom zoviera a tym sa zvacsuje trenie osky na zbytok, cim vacsia teplota tym viac sa zoviera.
Cize za studena je zovreta minimalne, preto sa vam zdaju konstantne otacky aj ked pridavate (ano je to tak lebo vrtula prietokom vzduchu kladie odpor a viska nedokaze tento odpor pretlacit na vyssie otacky) Lenze ak zacne teplota stupat a postupne sa zacne privierat, tak zacne nadobudat vecsiu silu, cize dokaze ten odpor vrtule pretlacit a zacne zvysovat otacky no stale nie sumerne s motorom.. vzdy sa musia vyrovnat sily medzi bimetalom a odporom vrtule.
Cize nie, pri 6000rpm nebude mat vrtula rovnake otacke ale mozno len nejakych 2-3000. Malokedy ti viska privre tak ze ti to ide do 5000 subezne s motorm, vtedy momente ochladne a opet otacky klesaju (aj ked motor pridava)
takze ak niekomu ide viska za jazdy subezne s motorom, tak odporucam kupit novu.
Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Streda, 8. Júna 2011, 14:54
od Jannci
Mimo napísal:no však ano, tiež to tak chápem. pri úplne zohriatom motore to robí dosť hukot

nahodou, mne sa to lubi, to ked vlete pridam na krizovatke, ako keby sa kombajn rozbiehal

Re: otazka ohladom viskospojky + vykon
Napísané: Streda, 8. Júna 2011, 15:09
od Thorien
Jannci napísal:nahodou, mne sa to lubi, to ked vlete pridam na krizovatke, ako keby sa kombajn rozbiehal

jj mne to robi zvuk jak keby kompresor som mal :) ..taky hvizdavy zvuk :)