Strana 1 z 2

Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Piatok, 18. Marca 2011, 20:47
od chefino
No, budete mi musieť hoši poradiť.
Na mojej E39 530iAT má motor nejaký problém. Za studena ide len na 5 valcov. Popíšem celú situáciu a aj servis, ktorý sa okolo motora už robil.

Ráno, nech je aj -20'C naštartujem. Motor naskočí na brnk na 6 valcov. Ide na voľnobehu asi 3-7 sekúnd v pohode a následne sa začne triasť. Vtedy pravdepodobne vynecháva šiesty valec. Ak mu pridám otáčky napr. aj na voľnobehu, trasenie ustane.
Takýmto spôsobom ak ho zahrejem (alebo okamžitou a konštantnou jazdou a držaním motora v otáčkach cca 2000 a viac), po cca minúte až dvoch už netrasie, ani na voľnobehu.

Ak ho však chvíľu nechám bežať na tých 5 valcov po štarte, vyskočí kontrolka motora a nepomáha ho už ani zohriať, resp. pomáha až po ďalšom preštartovaní. Ak je zohriaty, ide krásne, ticho, nikde žiadny cudzí zvuk ani chovanie. Následne po dlhšom odstavení auta sa chyba vymaže, resp. kontrolka motora zhasne. Pri krátkej pauze vypnutia a zapnutia motora (2-3 hodiny) ostáva svietiť, ale ak je motor stále teplý, ide normálne.

Čiže chyba sa prejavuje len pri štarte, po odstavení a úplnom vychladnutí motora.


Čo sa s autom už robilo:
- Predošlý majiteľ s ním bol u Semtexa na diagnostike s týmto problémom, na počítači im vyhodilo "Chyba zapalovania, 6-ty valec". Nič viac.
- merali tlaky vo valcoch - OK
- skúšali prehodiť vstrek - nepomohlo, chyba stále na 6-tom valci
- skúšali prehodiť cievku - nepomohlo, chyba stále na 6-tom valci

Následne som ja robil nasledovné:
- výmena motorového oleja a filtra
- výmena vzduchového filtra
- výmena palivového filtra
- výmena všetkých sviečok
- dekarbonizácia motora pomocou Bishop's Original 501 a BO 560

Napadá vás, čo by sa s tým dalo ďalej robiť?

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Piatok, 18. Marca 2011, 22:51
od PetoK
Skús rozobrať a kuknúť na RJ DME, či tam nemáš stuďáky...

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Sobota, 19. Marca 2011, 01:21
od eko.fresh
Moj navrh, skus vymenit oil separator a pozriet tie 4 hadice k nemu veduce.

Obrázok

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Sobota, 19. Marca 2011, 08:09
od 1morok
kamoš mal toto isté na m54b25
poriadna diagnostika ukázala chybný termostat, teda toho čidla v ňom a pritom motor sa zohrieval normálne, ani sa neprehrieval
po výmene je to už ok
na ďalšej m54b30 môjho známeho bol problém s klapkou v saní, bola ulomená a volne sa pretáčala, dusila motor
to ale nebude tv. problém, keď to po zohriatí ustane

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Sobota, 19. Marca 2011, 15:57
od Milosss
Uplne toto iste robila mne sice na M50ke vaha vzduchu.Robi ti to aj za tepla respektive ak je vonku nad nejakych 15 stupnov a auto stoji dlhsie? Lebo mne to vzdy spravilo len ked bolo chladno, v lete bez problemov. Tebe ju sice diagnostika neukazala ale ja som ju mal totalne mrtvu tak ju ukazala. Proste start motora na brnk pri hocijakej teplote a nasledne po par sekundach trasenie motora, musel som mu pridat, tiez po cca 1 minute alebo priblizne 2km to prestalo a vsetko v poriadku.

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Sobota, 19. Marca 2011, 16:18
od chefino
Hmmm.. no to by mohlo byť, skúsim ju odpojiť ráno a uvidím snáď nejaký rozdiel

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Sobota, 19. Marca 2011, 16:38
od Arnost
skús aj lambdy poodpájať

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Nedeľa, 20. Marca 2011, 11:16
od chefino
Tak včera som naštartoval na studeno (neskoro v noci, vonku -4'C), začalo triasť, tak som rýchlo odpojil váhu, nič sa nezmenilo, akurát sa motor začal pomaly dusiť, stále klesali otáčky, potom začalo triasť ako keď sa podtáča motor, tak som ho vypol a váhu zapojil nazad.

Ešte asi skúsim hneď prvý štart bez váhy, čo to spraví, ale skôr to vyzerá na niečo iné :-k

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Nedeľa, 20. Marca 2011, 18:42
od chefino
Prvý štart bez váhy a takisto sa rozklepal motor :(
Ako s tými lambdami? Má zmysel ich odpojiť a niečo skúšať tak?

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Nedeľa, 20. Marca 2011, 21:30
od VLADKY242
nie lambda to nerobi určite :wink:

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Nedeľa, 20. Marca 2011, 22:03
od chefino
Druhá vec je, že aj spotreba sa mi zdá dosť vysoká... cca 13,3 litra a to jazdím mesto aj obchvaty, BA mimo špičiek a extra tomu nedávam.
540i mi brala do 12 v priemere .... a to som aj dával kakanicu. Tak neviem :-k

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Nedeľa, 20. Marca 2011, 22:07
od VLADKY242
na aute maš 4 lambdy a ked jedna ide naprd alebo niečo podobne rj motora to vyhodi do zavad ohladne lambd. Len ty tam nemaš zavady len tu jednu 6 valec či?

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Pondelok, 21. Marca 2011, 08:58
od chefino
Vraj len to tam bolo. Ale bolo to na kompe raz a to pred pol rokom. Takže by sa zišlo to pozrieť znova :)

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Pondelok, 21. Marca 2011, 09:12
od palo
u mna obdobne priznaky boli pri vadnom potenciometry na klapke a diagnostika stale ukazovale ze zle hodnoty o2 ale to bola 1,8 a 4 valec, a tiez aj stou kontrolkou ako si to popisoval

Re: Problém s M54B30 v E39 530i

Napísané: Pondelok, 21. Marca 2011, 22:50
od VLADKY242
chefino napísal:
Vraj len to tam bolo. Ale bolo to na kompe raz a to pred pol rokom. Takže by sa zišlo to pozrieť znova :)

no nebolo by odveci to dať prečitať O:)