Strana 1 z 2
:: Uprava vykonu M43TUB19 pripadne prestavba na ???
Napísané: Utorok, 15. Marca 2011, 21:47
od ice.blade
zdravim pani, vedel by mi niekto pomoct pri miniprestavbe motorov? poprosim len rady, co pasuje, coho sa vyvarovat a nie odhovaranie, pripadne reakcie typu predaj a kup silnejsie... nechcem silnejsie, chcem 4valec a chcem ho dostat na 150 koni a 200Nm ci uz vymenou motoru alebo vymenou vzduchoveho filtra (prerabky airboxu), vymenou piestov, vstrekov a inych uprav...
chcel by som prehodit M43TU B19 - 194E1 (Z3) co je 1895cm3 4valec 8ventil na:
1.) starsi ale "vykonnejsi" M44 B19 - 194S1 (Z3) co je 1895cm3 4valec 16ventil
2.) novsi N42 B20 co je 1995cm3 4valec 16ventil
3.) novsi N46 B20 co je 1995cm3 4valec 16ventil
s tychto motorov by bol na pokusy zohnatelny len M44 tak ten ma zaujima najviac...
ako by sa prejavila zmena kompresneho pomeru na M43 z 9,7 na 10,0:1?
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdfnasiel som jeden obrazok kde su rozpisane edicie motorov M44... Hartage H3-2.3 vyzera dost peckovo :)
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, N42B20 alebo N46B20
Napísané: Utorok, 15. Marca 2011, 22:42
od 1morok
pozerám že vrrtanie ostáva, takže len nová kľuka, prípadne ojnice a je to v suchu, alebo sa mýlim?
to bude iná frajerina, 4v 2,3L a 190k
martin46 sem niekedy dával nejaký link na sady na zvýšenie zdvihového objemu motora, nevim, či medzi nimi boli aj tieto staršie motory, treba pohľadať. myslím, že to bolo z usa
hartge bude ale riadne masné
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, N42B20 alebo N46B20
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 08:12
od MattyX
no u tej 2.3 je problem ze je vetsi vrtani , i zdvih , tzn ze pisty jiny , ojnice jiny a i klikovka jina ... to bude asi utopie ... ta 2.1 se da udělat , tam staci jen jiné ojnice a klikovka , jakej kompresni pomer tam vychazi presne nevim , ale marny to taky uplně není :) nejlepe pak koupit 4klapku od dbilasu , vacicu , jednotku programovatelnouaby to pekne fungovalo a vic jak 150koní je jistotoa , neliskoro 200

kazdopadne pokud chces davat jine pisty do bloku , tak POUZE rovnou nové výbrusové písty , nechat nabrousit blok , klikovku proměřit aby měla správné vůle atd. :) a jen toto je operace tak za 2000E

a zbytek materiálu na celej motor je tak do 1000E

takže vetšině lidem to stroskotá už jenom na tomto . staré jeté písty do jinak vyjetého bloku dávat nema cenu moc , kazdej ma jinou ovalitu a tesnost není vubec zaručena a to je pak zbytečná práce

:)
taky sem chtěl dělat stroker na 2.8 ale jako když už to dělat tak pořádně :)
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, N42B20 alebo N46B20
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 09:07
od ice.blade
dakujem pani za nejake info :) este doplnim udaje medzi M43 a M44
M43TU B19 - 194E1 (Z3)
Počet valcov 4
Vŕtanie 85 mm
Zdvih 83.5 mm
1895 cm ³ kapacita
Kompresný pomer 9,7:1
Maximálny výkon (nižší výkon) 77 kW pri 5300 ot / min
Maximálny výkon (vyšší stupeň výkonu) 87 kW pri 5.500 ot / min
Otáčky 6000 ot / min (momentálny 6200 ot. / min)
Maximálny krútiaci moment (nižší výkon) 165 Nm pri 2500 ot / min
Maximálny krútiaci moment (vyšší stupeň výkonu) 180 Nm pri 3.900 ot. / min
M44 B19 - 194S1 (Z3)
Počet valcov 4
Vŕtanie 85 mm
Zdvih 83.5 mm
1895 cm ³ kapacita
Kompresný pomer 10,0:1
Maximálny výkon 103 kW / 139 koní pri 6000 ot. / min
Otáčky 6000 ot / min (momentálny 6500 ot. / min)
Maximálny krútiaci moment 180 Nm pri 4.300 ot. / min
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, N42B20 alebo N46B20
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 13:24
od ice.blade
4klapka, upravit hlavu, nova riadiaca jednotka, skratene sportove sanie, zvody, kovane ojnice, piesty, capy, kruzky, zdvihnut kompresiu, vacky, ventily, pruziny a cena je tam mozno vacsia ako sa predava kit ak taky existuje :)
nechcem racing motor, skor by ma zaujimalo co by bolo vhodne urobit, vymenit aby som dosiahol aspon tych 150 koni
niekde som si cital ze staci vymenit vstreky, kluku, ojnice, upravit privod vzduchu... malo by to teoreticky pomoct... priznam sa ze este do problematiky tak nevidim ako by som chcel
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, N42B20 alebo N46B20
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 15:31
od Romeo
http://www.noellemotors.de/index.php?id=10/neviem ci ti to pomoze, ale tak si myslim ze za pozretie to stoji
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, N42B20 alebo N46B20
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 16:28
od ice.blade
Romeo napísal:http://www.noellemotors.de/index.php?id=10/neviem ci ti to pomoze, ale tak si myslim ze za pozretie to stoji
136 koni a 220Nm by na zaciatok z M43ky stacilo :) ale su to take upravy ktore som moc nechcel robit... ani neviem ako poriesit 90mm zdvih a veci k tomu prisluchajuce... klukovku, piesty a pod... postudujem este
M43: http://www.noellemotors.de/2_1l-2_valve ... 3e4.0.htmlmodifications to standard engine / scopes of delivery:1 crankshaft
4 pistons
4 connecting rods
1 cylinder head gasket
technical engine dates:cylinders: 4
bore: 85,00 mm
stroke: 90,00 mm
effective capacity: 2042 ccm
compression ratio: 9,7
engine power M40/M43:max. HP: 136 HP/5200 min-1
max. torque: 220 Nm/3200 min-1
maximum speed:all cars plus 11 km/h in comparison to series

Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, uprava vykonu
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 22:55
od MattyX
no poskládat se da ledas co , ale porad použitý veci krom klikovky a ojnic bych nedaval . proste nový pisty a brus :) a pocitej ze to stoji peknej balik , jinak vsechny tydle hodnoty jsou chvilkového charakteru

Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, uprava vykonu
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 23:32
od ice.blade
MattyX napísal:no poskládat se da ledas co , ale porad použitý veci krom klikovky a ojnic bych nedaval . proste nový pisty a brus :) a pocitej ze to stoji peknej balik , jinak vsechny tydle hodnoty jsou chvilkového charakteru

nahodou nemas info o vymene klukovky z M47 do M43? malo by to zdvihnut objem na 2 litre cca
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, uprava vykonu
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 23:45
od eko.fresh
dbilas klapka je fakt draha na to co to robi.
Ked uz upravovat M44 tak celkom vpohode bol DASC supercharger kit
http://downingatlanta.com/downingatlant ... fo_new.htm - Tam sa dalo ist az po 210 koni bez zasahov do motora. Tusim sa ale uz nepredava. Lacnejsie kolotocarske upravy pri M44 zahrnaju vyhodenie dvojhmotaku a nahodit zotvrvacnik z M40 aj zo spojkou popripade iny dif na lepsiu akceleraciu

Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, uprava vykonu
Napísané: Streda, 16. Marca 2011, 23:49
od eko.fresh
+ nejake to videjko M44 2.1 co koluje na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=vtnARdsgwWs
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, uprava vykonu
Napísané: Štvrtok, 17. Marca 2011, 09:50
od 1morok
ice.blade napísal:nahodou nemas info o vymene klukovky z M47 do M43? malo by to zdvihnut objem na 2 litre cca
niekde na nemeckom foore písali o kľuke z 320d, skús pohľadať
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, uprava vykonu
Napísané: Štvrtok, 17. Marca 2011, 11:57
od iste
ja som skladal ten s dieslovou klukou, je to 2,1.. islo to velmi slusne, aj to slusne stalo penazi.. ale v nizkych otackach to bola katastrofa, v meste som mal len nervy s toho.. ale sa auto pekne stavalo pri akceleracii. toto video je este bez 4klapky
http://www.youtube.com/watch?v=Kc7Fl5F7nVM
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, uprava vykonu
Napísané: Štvrtok, 17. Marca 2011, 17:47
od 1morok
iste napísal:ja som skladal ten s dieslovou klukou, je to 2,1.. islo to velmi slusne, aj to slusne stalo penazi.. ale v nizkych otackach to bola katastrofa, v meste som mal len nervy s toho.. ale sa auto pekne stavalo pri akceleracii. toto video je este bez 4klapky
http://www.youtube.com/watch?v=Kc7Fl5F7nVM
to je reč do boja, to sa mi páči
Re: :: Prestavba M43TUB19 na M44B19, uprava vykonu
Napísané: Štvrtok, 17. Marca 2011, 21:05
od Cosmo
iste napísal:ja som skladal ten s dieslovou klukou, je to 2,1.. islo to velmi slusne, aj to slusne stalo penazi.. ale v nizkych otackach to bola katastrofa, v meste som mal len nervy s toho.. ale sa auto pekne stavalo pri akceleracii. toto video je este bez 4klapky
http://www.youtube.com/watch?v=Kc7Fl5F7nVM
Zažil som a stačilo mi

kedy ma zvezieš najbližšie
