Strana 1 z 1

elektro ventil na silentbloky

Napísané: Štvrtok, 24. Februára 2011, 22:40
od matomendoza
caute
ak by ste my vedeli poradit
asi my nieco chyba pod kapotou
elektronicky ventil na vyrovnavanie tlaku v silentblokoch motora
je to asi na vsetkych dizloch(podla etk)
dnes som vybral motor a treba menit silentbloky a prisiel som na to
ze mam sdofukovanym
silenty su spojene s teckom ale koniec hadicky je seknuty a nikde my nevisi ziadna hadicka
viem na co to sluzi a ako sa to ma zapojit ale NEVIEM kam!!!
pozeral som to aj vo wds ale tam som zatial nic nenasiel
diky za kazdu radu

p.s.:prikladam obr z etk

Re: elektro ventil na silentbloky

Napísané: Štvrtok, 24. Februára 2011, 23:41
od starML
Je to trošku složitější, ale dáme to dohromady. Podívej se na obrázek http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=45" onclick="window.open(this.href);return false; .

Podtlak vyráběný vakuovou pumpou má svoji podtlakovou nádobu (pro kompenzaci vyšší spotřeby) a využívá se v několika systémech :
- pro posilovač brzd - bez elektroventilu
- pro ovládání recirkulace výfukových plynů EGR s elektroventilem B2244
- pro ovládání regulace turba s elektroventilem B2264
- pro ovládání klapek v sání motoru (ty, co padají dovnitř) s elektroventilem B2365 (bez vyobrazení ve WDS)
- pro zpevnění ložisek klikového hřídele a silentbloků motoru s elektroventilem B2231

Všechny ty elektroventily jsou úplně stejné, identické a ovládá je ŘJ motoru podle provozních podmínek. EGR ventil je jasný, turbo taky, ty klapky v sání mají jen modernejší motory a kvůli poddimenzované hřídelce ty klapky padaly do motoru - vyřešeno od verze moturu s označením Tü2, kde už ty hřídelky zesílily. Mají význam pro tzv. dynamické nastavení délky sacího potrubí, v případě zájmu mohu vysvětlit. Poslední elektroventil je společný pro zpevnění ložisek klikového hřídele motoru a zpevnění silentbloků. Aktivuje se podle níže uvedených provozních podmínek teplota + otáčky, kdy je odpružení "tvrdší nebo jemnější"


Motorlagersteuerung DDE 4.0
Die steuerbaren Motorlager werden abhängig vom Betriebszustand auf "hart" oder "weich" geschaltet.

Funktion
Der Druckwandler verbindet über Schläuche die Motorlager mit der Unterdruckversorgung. Bei Ansteuerung durch das DDE-Steuergerät schaltet der Druckwandler Unterdruck auf die Motorlager, diese schalten damit auf "weich".

Die Motorlager werden angesteuert bei:
Geschwindigkeit < 60 km/h und
Drehzahlen < eines Wertes, der von der Kühlmitteltemperatur wie folgt abhängt:
unter -40 °C: 1200 1/min
von -40 °C bis -10 °C: 1200 1/min bis 1050 1/min
über -10 °C: 1050

Fehlerbehandlung
Falls ein Defekt in der Ansteuerung des Druckwandlers auftritt, wird der Fehler 3520 "Motorlagersteuerung" gespeichert.
Die Motorlagersteuerung wird abgeschaltet, wenn einer der folgenden Fehler auftritt:
0500, "Fahrgeschwindigkeitssignal"
0115, "Kühlmitteltemperaturfühler"


Ten elektroventil najdeš tady a na něj napojíš i tu hadičku od těch silentbloků. Pokud to někdo ustřihnul a zaslepil, tak to zase pomocí T-kusu napojíš.
Obrázok

Současně upozorňuji, že tento podtlakový systém má značný vliv na výkon motoru. Jak jsem již výše uvedl, nastavuje i regulaci turba, EGR a škrtící klapky v sání. Takže pokud bude libovolná podtlaková hadička prošoupaná, například ta u silenbloku motoru, bude špatně regulovat turbo a motor nebude mít výkon nebo motor bude padat do nouzáku, když neregulované turbo dá více vzduchu než je max. povoleno. A prošoupaná hadička, ve které je vakuum, vypadá jako zdravá a nesyčí, protože to saje dovnitř. A hadičky musí mít zpevněné stěny, aby je podtlak nescucnul stěnami k sobě.
:D

Re: elektro ventil na silentbloky

Napísané: Piatok, 25. Februára 2011, 00:48
od matomendoza
aha uz viem kde to ma ist :idea:
ja som pred mesiacom menil prepady a vsetky
tie ovladacie hadicky
len tak pre istotu
a nasiel som jednu ktora bola len tak ukoncena
oznacenie som na nej nevidel ziadne(farebny pasik)
a druha na ktorej je filter plastovy som ich spojil a dal do malej sisky priemer asi 5 cm
a tretia co bola na silentbloky bola dole a este ktomu bola urezana za umelym
drziakom,tam som myslel ze to tak ma byt :-k
takze je to na strane vyvod palivovy filter(ten elektro ventil upevneni)
a mimo ja som tam mal tie iste hadicky co boli na to ovladanie okolo celeho motora
a tie my veru nevyzerali ako vystuzene,boli dost makke
asi pojdem zohnat nieco tvrdsie
musim pozret ale asi v "jak na to e 39" to bude nakreslene
uz teraz ked mam to oznacenie som to nasiel aj vo wds :idea:
a ten vykon to bude lebo to mam chip a na
valcovke to malo len 153 pferde :-s
a teraz menim dake veci na motore,
tesnenie,sponovaky a voditka retaze,hlava sa zabrusuje
a asi pojde aj repas cerpadla nech je taka mala generalka

dakujem ti za radu dost my pomohla a usetrila hladanie a zhananie chybajuceho elektorventilu
lebo zajtra idu nove silent a chcem aby to bolo ok
som ti dlzni aspon jednu rundu :D

Re: elektro ventil na silentbloky

Napísané: Utorok, 20. Novembra 2012, 20:50
od ivanezo
starML napísal:
Je to trošku složitější, ale dáme to dohromady. Podívej se na obrázek http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=45 .

Podtlak vyráběný vakuovou pumpou má svoji podtlakovou nádobu (pro kompenzaci vyšší spotřeby) a využívá se v několika systémech :
- pro posilovač brzd - bez elektroventilu
- pro ovládání recirkulace výfukových plynů EGR s elektroventilem B2244
- pro ovládání regulace turba s elektroventilem B2264
- pro ovládání klapek v sání motoru (ty, co padají dovnitř) s elektroventilem B2365 (bez vyobrazení ve WDS)
- pro zpevnění ložisek klikového hřídele a silentbloků motoru s elektroventilem B2231

Všechny ty elektroventily jsou úplně stejné, identické a ovládá je ŘJ motoru podle provozních podmínek. EGR ventil je jasný, turbo taky, ty klapky v sání mají jen modernejší motory a kvůli poddimenzované hřídelce ty klapky padaly do motoru - vyřešeno od verze moturu s označením Tü2, kde už ty hřídelky zesílily. Mají význam pro tzv. dynamické nastavení délky sacího potrubí, v případě zájmu mohu vysvětlit. Poslední elektroventil je společný pro zpevnění ložisek klikového hřídele motoru a zpevnění silentbloků. Aktivuje se podle níže uvedených provozních podmínek teplota + otáčky, kdy je odpružení "tvrdší nebo jemnější"


Motorlagersteuerung DDE 4.0
Die steuerbaren Motorlager werden abhängig vom Betriebszustand auf "hart" oder "weich" geschaltet.

Funktion
Der Druckwandler verbindet über Schläuche die Motorlager mit der Unterdruckversorgung. Bei Ansteuerung durch das DDE-Steuergerät schaltet der Druckwandler Unterdruck auf die Motorlager, diese schalten damit auf "weich".

Die Motorlager werden angesteuert bei:
Geschwindigkeit < 60 km/h und
Drehzahlen < eines Wertes, der von der Kühlmitteltemperatur wie folgt abhängt:
unter -40 °C: 1200 1/min
von -40 °C bis -10 °C: 1200 1/min bis 1050 1/min
über -10 °C: 1050

Fehlerbehandlung
Falls ein Defekt in der Ansteuerung des Druckwandlers auftritt, wird der Fehler 3520 "Motorlagersteuerung" gespeichert.
Die Motorlagersteuerung wird abgeschaltet, wenn einer der folgenden Fehler auftritt:
0500, "Fahrgeschwindigkeitssignal"
0115, "Kühlmitteltemperaturfühler"


Ten elektroventil najdeš tady a na něj napojíš i tu hadičku od těch silentbloků. Pokud to někdo ustřihnul a zaslepil, tak to zase pomocí T-kusu napojíš.
Obrázok

Současně upozorňuji, že tento podtlakový systém má značný vliv na výkon motoru. Jak jsem již výše uvedl, nastavuje i regulaci turba, EGR a škrtící klapky v sání. Takže pokud bude libovolná podtlaková hadička prošoupaná, například ta u silenbloku motoru, bude špatně regulovat turbo a motor nebude mít výkon nebo motor bude padat do nouzáku, když neregulované turbo dá více vzduchu než je max. povoleno. A prošoupaná hadička, ve které je vakuum, vypadá jako zdravá a nesyčí, protože to saje dovnitř. A hadičky musí mít zpevněné stěny, aby je podtlak nescucnul stěnami k sobě.
:D


Uz dlhsie som hladal odpoved zrovna na tuto suciastku. Pri vymene mojho silentbloku 22 11 6 751 281 mi automechanik povedal ze tam bol olej a ked mi ukazal stary silentblok tak z neho tiekol cierny olej. Vie mi niekto povedat preco tam bol cierny olej? Mechanik tiez povedal ze treba vymenit aj druhy (pravy) silentblok. Moze sa stracat vykon ked je silentblok unaveny - zniceny?
Za odpoved aj za tuto temu velmi pekne dakujem.

Re: elektro ventil na silentbloky

Napísané: Utorok, 20. Novembra 2012, 23:38
od starML
Mechanik může mít pravdu, jestli bude i ten druhý silent poškozený, bude se tudy ztrácet vakuum, které má za úkol přestavovat lopatky turba a tak regulovat jeho výkon. Takže dojde k nespojitosti nebo zpomalené regulaci plnícího tlaku turba jak nahoru, tak i dolů. Proto Ti turbo někdy zatáhne až při 2.500 rpm, když běžně začíná mezi 1.700-1.900. Totéž se Ti možná stalo, když Ti motor začal váhat při 3.800 a nechtělo se mu dále. Ale to už mohl být plnicí tlak překročen a řídící jednotka naopak začala rušit vstřikovací impulsy, aby nestoupali otáčky a plnící tlak a nerozletěl se Ti motor. Maximální výkon motoru M57 je při 4.000rpm, tím neříkám, že se nedá vytočit na 4.400, ale je to zbytečné. Lepší je přeřadit nebo nechat automat přeřadit, protože maximální kroutící moment má už od 1.900rpm. Ale pokud máš pedál na podlaze (kick-down), tak automat nepřeřadí, protože podle kick-down spínače pod pedálem ŘJ převodovky pochopila, že se jedná o krizovou situaci, kdy ztráta tahu nebo stabilita vozu by mohla mít horší následky než přetočení motoru. Tohle není chyba,ale vlastnost.

A pokud máš najeto 250tkm+, tak už silent asi něco zažil. Některé věci, které jsou na autě v páru by se měli měli společně, např. tlumiče, brzdové destičky, tak jako si holím obě tváře nebo stříhám nechty na obou rukou současně. Akorát ten silenblok je trochu dražší než žiletky. V lépe vybaveném servisu by měli mít vakuovou pumpu a měřič vakua, kterým se dá zjistit, jestli podtlak někde neuniká a jestli je systém těsný. S tímhle bych začal, protože jedna blbá zpuchřelá hadička může mít vliv na všechny problémy, které ve svých 5 příspěvcích/reakcích popisuješ. A nezapoměň na vyčištění EGRu a vyměnit olejový separátor.

Co se týká oleje v silentbloku, tak ten tam nemá co dělat - měli jsme o tom přestřelku na českém klubu. Výsledek byl takový, že ani dovnitř nového silenbloku olej výrobce nedává, ale protože to je nejnižší místo, tak tam olej hadičkou steče. Steče tam motorový olej, který se v podtlakovém ovládání objeví, zvláště když se zanedbá výměna olejového separátoru odvětrání motoru. Návod na výměnu silenbloku najdeš tadyhttp://tis.spaghetticoder.org/e39/5 ... uspension/ , ale to snad mechanik potřebovat nebude. V případě zájmu Ti mailem zašlu další obrázky na téma silenblok.

A když už jsem se rozepsal, tak i poslední problém "po nastartovani v zimnom odbobi prve minuty jazdy - hlavne pri rozbehu ma plynovy pedal mrtvu - neaktivnu polohu". A pokud je teplo, tak se to to neprojevuje. Vidím tam problém ve žhavení - některý nebo více žhavičů už bude mít po sezóně. O totiž ten motor nežhaví jen před startem, ale on potvora ještě (pouze na volnoběhu) dožhavuje až do dasažení teploty asi 40 stupňů Celsia (přesně to nevím a 99% to je buřt). Je to především kvůli ekologii (jedině zelená je ta správná) a kvůli vylepšení chodu na volnoběh. Jenže pokud máš nějaký žhavič při tacho 250tkm+ nefunkční, tak trochu déle trvá, než začne válec správně spalovat. Podobnost s vyšoupaným potencimetrem je čistě náhodná, v PedalWertGeberu jsou 2-3 nezávislé potencimetry a jeden kontroluje druhý a ŘJ motoru si vybere, co je správně a nebo zapíše poruchu jako PWG.