Mechanik může mít pravdu, jestli bude i ten druhý silent poškozený, bude se tudy ztrácet vakuum, které má za úkol přestavovat lopatky turba a tak regulovat jeho výkon. Takže dojde k nespojitosti nebo zpomalené regulaci plnícího tlaku turba jak nahoru, tak i dolů. Proto Ti turbo někdy zatáhne až při 2.500 rpm, když běžně začíná mezi 1.700-1.900. Totéž se Ti možná stalo, když Ti motor začal váhat při 3.800 a nechtělo se mu dále. Ale to už mohl být plnicí tlak překročen a řídící jednotka naopak začala rušit vstřikovací impulsy, aby nestoupali otáčky a plnící tlak a nerozletěl se Ti motor. Maximální výkon motoru M57 je při 4.000rpm, tím neříkám, že se nedá vytočit na 4.400, ale je to zbytečné. Lepší je přeřadit nebo nechat automat přeřadit, protože maximální kroutící moment má už od 1.900rpm. Ale pokud máš pedál na podlaze (kick-down), tak automat nepřeřadí, protože podle kick-down spínače pod pedálem ŘJ převodovky pochopila, že se jedná o krizovou situaci, kdy ztráta tahu nebo stabilita vozu by mohla mít horší následky než přetočení motoru. Tohle není chyba,ale vlastnost.
A pokud máš najeto 250tkm+, tak už silent asi něco zažil. Některé věci, které jsou na autě v páru by se měli měli společně, např. tlumiče, brzdové destičky, tak jako si holím obě tváře nebo stříhám nechty na obou rukou současně. Akorát ten silenblok je trochu dražší než žiletky. V lépe vybaveném servisu by měli mít vakuovou pumpu a měřič vakua, kterým se dá zjistit, jestli podtlak někde neuniká a jestli je systém těsný. S tímhle bych začal, protože jedna blbá zpuchřelá hadička může mít vliv na všechny problémy, které ve svých 5 příspěvcích/reakcích popisuješ. A nezapoměň na vyčištění EGRu a vyměnit olejový separátor.
Co se týká oleje v silentbloku, tak ten tam nemá co dělat - měli jsme o tom přestřelku na českém klubu. Výsledek byl takový, že ani dovnitř nového silenbloku olej výrobce nedává, ale protože to je nejnižší místo, tak tam olej hadičkou steče. Steče tam motorový olej, který se v podtlakovém ovládání objeví, zvláště když se zanedbá výměna olejového separátoru odvětrání motoru. Návod na výměnu silenbloku najdeš
tadyhttp://tis.spaghetticoder.org/e39/5 ... uspension/ , ale to snad mechanik potřebovat nebude. V případě zájmu Ti mailem zašlu další obrázky na téma silenblok.
A když už jsem se rozepsal, tak i poslední problém "
po nastartovani v zimnom odbobi prve minuty jazdy - hlavne pri rozbehu ma plynovy pedal mrtvu - neaktivnu polohu". A pokud je teplo, tak se to to neprojevuje. Vidím tam problém ve žhavení - některý nebo více žhavičů už bude mít po sezóně. O totiž ten motor nežhaví jen před startem, ale on potvora ještě (pouze na volnoběhu) dožhavuje až do dasažení teploty asi 40 stupňů Celsia (přesně to nevím a 99% to je buřt). Je to především kvůli ekologii (jedině zelená je ta správná) a kvůli vylepšení chodu na volnoběh. Jenže pokud máš nějaký žhavič při tacho 250tkm+ nefunkční, tak trochu déle trvá, než začne válec správně spalovat. Podobnost s vyšoupaným potencimetrem je čistě náhodná, v PedalWertGeberu jsou 2-3 nezávislé potencimetry a jeden kontroluje druhý a ŘJ motoru si vybere, co je správně a nebo zapíše poruchu jako PWG.