... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
starML napísal:Je to trošku složitější, ale dáme to dohromady. Podívej se na obrázek http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=45 .
Podtlak vyráběný vakuovou pumpou má svoji podtlakovou nádobu (pro kompenzaci vyšší spotřeby) a využívá se v několika systémech :
- pro posilovač brzd - bez elektroventilu
- pro ovládání recirkulace výfukových plynů EGR s elektroventilem B2244
- pro ovládání regulace turba s elektroventilem B2264
- pro ovládání klapek v sání motoru (ty, co padají dovnitř) s elektroventilem B2365 (bez vyobrazení ve WDS)
- pro zpevnění ložisek klikového hřídele a silentbloků motoru s elektroventilem B2231
Všechny ty elektroventily jsou úplně stejné, identické a ovládá je ŘJ motoru podle provozních podmínek. EGR ventil je jasný, turbo taky, ty klapky v sání mají jen modernejší motory a kvůli poddimenzované hřídelce ty klapky padaly do motoru - vyřešeno od verze moturu s označením Tü2, kde už ty hřídelky zesílily. Mají význam pro tzv. dynamické nastavení délky sacího potrubí, v případě zájmu mohu vysvětlit. Poslední elektroventil je společný pro zpevnění ložisek klikového hřídele motoru a zpevnění silentbloků. Aktivuje se podle níže uvedených provozních podmínek teplota + otáčky, kdy je odpružení "tvrdší nebo jemnější"
Motorlagersteuerung DDE 4.0
Die steuerbaren Motorlager werden abhängig vom Betriebszustand auf "hart" oder "weich" geschaltet.
Funktion
Der Druckwandler verbindet über Schläuche die Motorlager mit der Unterdruckversorgung. Bei Ansteuerung durch das DDE-Steuergerät schaltet der Druckwandler Unterdruck auf die Motorlager, diese schalten damit auf "weich".
Die Motorlager werden angesteuert bei:
Geschwindigkeit < 60 km/h und
Drehzahlen < eines Wertes, der von der Kühlmitteltemperatur wie folgt abhängt:
unter -40 °C: 1200 1/min
von -40 °C bis -10 °C: 1200 1/min bis 1050 1/min
über -10 °C: 1050
Fehlerbehandlung
Falls ein Defekt in der Ansteuerung des Druckwandlers auftritt, wird der Fehler 3520 "Motorlagersteuerung" gespeichert.
Die Motorlagersteuerung wird abgeschaltet, wenn einer der folgenden Fehler auftritt:
0500, "Fahrgeschwindigkeitssignal"
0115, "Kühlmitteltemperaturfühler"
Ten elektroventil najdeš tady a na něj napojíš i tu hadičku od těch silentbloků. Pokud to někdo ustřihnul a zaslepil, tak to zase pomocí T-kusu napojíš.
Současně upozorňuji, že tento podtlakový systém má značný vliv na výkon motoru. Jak jsem již výše uvedl, nastavuje i regulaci turba, EGR a škrtící klapky v sání. Takže pokud bude libovolná podtlaková hadička prošoupaná, například ta u silenbloku motoru, bude špatně regulovat turbo a motor nebude mít výkon nebo motor bude padat do nouzáku, když neregulované turbo dá více vzduchu než je max. povoleno. A prošoupaná hadička, ve které je vakuum, vypadá jako zdravá a nesyčí, protože to saje dovnitř. A hadičky musí mít zpevněné stěny, aby je podtlak nescucnul stěnami k sobě.