Strana 1 z 2

E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Sobota, 15. Januára 2011, 00:16
od m4x
Zdravim,

zaujimali by ma technicke odlisnosti motorov 316i a 318is, ci skor to ci sedi prevodovka z 316i na 318is a opacne a taktiez ci je velkost kardanu identicka medzi sebou alebo sa lisia ? taktiez ci niekto neviete o nejakej prestavbe 316i/318i na 318is a to najlepsie nejako zdokumentovanu, aby som zistil co to obnasa
pre ujasnenie, nemyslim prerabku motoru na iskovy, ale vymenu motoru, kedze r6 ocividne obnasa mnoho prace navyse

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Sobota, 15. Januára 2011, 18:23
od heroe
Ako som počul malo by všetko okrem zvodov byť rovnaké, takže šup šup prehadzovať :D, potom daj vedieť ako to dopadlo..........

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 15:54
od djkakadu
Akurat riešim rovnaký problém mám Motor M40 316 a M42 na dohľad, čo som zistil tak prevodovka kardan a ostatne veci su rovnaké, prevodovka k 318is je hrubšia ale ide to aj s pôvodnou. Potrbuješ zohnať radiacu jednotku a pokial nemaš pôvodne motor M43 budeš potrebovať asi aj motorovú káblovačku. Mne robí najvetšie problémy klinový remen lebo na M42 je široký a ja to mam úzke. Tzv Servo a alternátor maju iné kolieska, takže buď to poprehadzujem alebo dajak prerobím na široky remeň. To je asi všetko Pokial prechádzaš z M40 musiš riešiť aj indučku a hadice na sanie ale inak je to lahka výmena.

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 17:05
od m4x
jasne, zabudol som uviest, ze myslim z M43 na M42 alebo ak by sa nahodou podarilo rovno M44 v lepsom pripade
no pokial je to tak identicke aj s M43 tak budem rad, ale neviem co obnasa to servo a podobne ?

co viem na isto je, ze potrebujem:
- motor
- radiacu jednotku
- kablovacku

dalej netusim a taktiez by ma zaujimalo ako je to s klimou, pokial ma mteraz manualnu dvojzonovu klimu ci je s tym nejaky problem ? jednoducho len svoj povodny klima kompresor zapojim a som vybaveny ci musim hladat ked tak iny ?

chcem sa na to prichystat a dalsia vec je, ze tie motory sa tu vyskytuju iba obcasne a nechcem brat motor skor ako budem niekde dohodnuty na prehodenie, pretoze ho nemam ani len kde uskladnit a nie to este prevazat kedy si zmyslim, takze sa chcem vopred na vsetko prichystat ak teda

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 18:19
od djkakadu
Taktiež nezábudaj že ked nemaš imbolizer tak zhánaj radiacu tiež bez imobilizéra. A stou klimou by to malo isť ked prechadzaš z M43 je to totožné.

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 18:32
od m4x
hm, tak to premyslam, ze pojde iba s M42, predpokladam, ze M44 uz boli iba s imobilizermi kvoli rocniku, ale aj tak je to zvlastne

ale stale to nepovazujem za uzavrete

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 16:35
od Premdax
Taky uvažuji v létě o stejné výměně -- 1,6 M43 za 1,8is M42, nebo M44 a zajímalo by mě, jesli někdo nevíte jak je to se zapsáním do techničáku. Jde to udělat legálně?
Dočetl jsem se je potřeba zažádat o přestavbu v BMW a pokud to povolí, tak jen projít velkou technickou.
Čekám na info z Renocaru, tak potom dám vědět.

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 17:32
od m4x
no aj ak je taka nejaka moznost, tak predpokladam, ze budes musiet ist do bmw servisu, aby ti to tam cele prehadzali a tipnem si, ze ti aj nauctuju taku cenu jedneho kompletneho ieska :-)

mna by zaujimalo este, zevraj zvody su ine a tym padom ci zvysok vyfukoveho systemu sedi alebo nie ?
cize dostal som sa k tomu:

-Motor 318is, M42,M44, v mojom pripade s radiacou jednotkou bez imobilizeru , tu je otazka ci sa da pripadne nejaku ten imobilizer odstranit alebo pripadne aj bez problemov dorobit ? ak dorabat co to zase obnasa ?
-zvody z ieska
- radiaca jednotka
- kabelaz z motora

inak by malo vsetko ostatne sediet ci este nieco treba ?

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Štvrtok, 17. Marca 2011, 13:19
od Premdax
Už to někdo dělal ???

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Piatok, 18. Marca 2011, 01:58
od dethXtreme
naco to chcete davat zapisovat? kto vam zisti ci mate 16 a nie 8 ventilov? :) zapisovanie by som vobec neriesil, skor by ma zaujimalo kde ste si zohnali tie ISka? lebo zhanam aj ja ale v dobrom stave zohnat ISo M44 je pomerne tazke :/

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Piatok, 18. Marca 2011, 10:17
od djkakadu
Ja som motor zohnal M42 z roku 1994/5 neviem presne motor som zohnal aj s komplet kabelážou, riadiacou jednotkou, zvody tam boli, potrubie od zvodou k výfuku je iné tak to som zohnal z allegro.pl za nejakých 15€ aj s krytom termostatu. Motor sa celý rozoberal z dôvodu že dole na motore som mal utrhnutý držiak snímača klukovky, tak som to dal zavariť, pokúpil som všetky tesnenia a teraz to je vo fázi poskladaného rozvodu. Čakám teraz na technika, že mi to príde nastaviť ten rozvod lebo ja to akosi neviem :D mal som sice všetko poznačené no necham si to skontrolovať radšej. Všetky kolesá, napínaky, voďítka, reťaz rozvodu som mal v super stave tak som to nemenil. Takže motor už je skoro poskladaný. Vyzerá ako nový, všetky súčiastky som vyčistil, mám z toho radosť, a už sa neviem dočkať keď to naštartujem.
Nejaké foto motora:

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Utorok, 19. Apríla 2011, 01:09
od Premdax
Tak jak to vypadá, už motor vrčí v autě?

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Nedeľa, 8. Mája 2011, 12:20
od m4x
uprimne, kolko si uz vlozil do takej "prestavby" ? ak mozes tak to trosku rozpis
a ak uz to mas komplet postavene, povedz svoje prve pocity a dojmy, ako si spozoroval rozdiel ? ;-)

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Štvrtok, 12. Mája 2011, 14:46
od HAZARD
mam pocit ze to ani nestihol.sa mi zda ze jeho auto bolo na diely v prejai nahradnych dielov...skus kuknut mozno ti poradi a zaroven preda co potrebujes...

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely

Napísané: Sobota, 14. Mája 2011, 12:27
od djkakadu
Presne tak motor som do auta nestihol namontovať, bol som už pri poslednej fáze tj, zohnať posledné hadičky. Vlastne na prestavbu a aby som tam ten motor mohol nahodiť mi trebalo
motor
komplet motorovu káblovačku aj s radiacou jednotkou
indučku na zapalovanie, v aute bol totiž starý rozdelovač
možno aj váhu vzduchu no tom som nestihol riešiť.
A ešte aby som nezabudil tak treba aj zvody a časť výfuku po katalyzátor resp. po potrubie čo je pod autom.

Spojka a prevodovka je rovnaká. Celé by ma to vyšlo na nejakých 400-450€ počítam ja som ale do motora od kúpi trocha vrazil vymenil som všetky tesnenia, filtre atď. Všetko som vyčistil motor vyzerá dosť dobre.