Strana 1 z 2
E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Sobota, 15. Januára 2011, 00:16
od m4x
Zdravim,
zaujimali by ma technicke odlisnosti motorov 316i a 318is, ci skor to ci sedi prevodovka z 316i na 318is a opacne a taktiez ci je velkost kardanu identicka medzi sebou alebo sa lisia ? taktiez ci niekto neviete o nejakej prestavbe 316i/318i na 318is a to najlepsie nejako zdokumentovanu, aby som zistil co to obnasa
pre ujasnenie, nemyslim prerabku motoru na iskovy, ale vymenu motoru, kedze r6 ocividne obnasa mnoho prace navyse
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Sobota, 15. Januára 2011, 18:23
od heroe
Ako som počul malo by všetko okrem zvodov byť rovnaké, takže šup šup prehadzovať

, potom daj vedieť ako to dopadlo..........
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 15:54
od djkakadu
Akurat riešim rovnaký problém mám Motor M40 316 a M42 na dohľad, čo som zistil tak prevodovka kardan a ostatne veci su rovnaké, prevodovka k 318is je hrubšia ale ide to aj s pôvodnou. Potrbuješ zohnať radiacu jednotku a pokial nemaš pôvodne motor M43 budeš potrebovať asi aj motorovú káblovačku. Mne robí najvetšie problémy klinový remen lebo na M42 je široký a ja to mam úzke. Tzv Servo a alternátor maju iné kolieska, takže buď to poprehadzujem alebo dajak prerobím na široky remeň. To je asi všetko Pokial prechádzaš z M40 musiš riešiť aj indučku a hadice na sanie ale inak je to lahka výmena.
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 17:05
od m4x
jasne, zabudol som uviest, ze myslim z M43 na M42 alebo ak by sa nahodou podarilo rovno M44 v lepsom pripade
no pokial je to tak identicke aj s M43 tak budem rad, ale neviem co obnasa to servo a podobne ?
co viem na isto je, ze potrebujem:
- motor
- radiacu jednotku
- kablovacku
dalej netusim a taktiez by ma zaujimalo ako je to s klimou, pokial ma mteraz manualnu dvojzonovu klimu ci je s tym nejaky problem ? jednoducho len svoj povodny klima kompresor zapojim a som vybaveny ci musim hladat ked tak iny ?
chcem sa na to prichystat a dalsia vec je, ze tie motory sa tu vyskytuju iba obcasne a nechcem brat motor skor ako budem niekde dohodnuty na prehodenie, pretoze ho nemam ani len kde uskladnit a nie to este prevazat kedy si zmyslim, takze sa chcem vopred na vsetko prichystat ak teda
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 18:19
od djkakadu
Taktiež nezábudaj že ked nemaš imbolizer tak zhánaj radiacu tiež bez imobilizéra. A stou klimou by to malo isť ked prechadzaš z M43 je to totožné.
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 18:32
od m4x
hm, tak to premyslam, ze pojde iba s M42, predpokladam, ze M44 uz boli iba s imobilizermi kvoli rocniku, ale aj tak je to zvlastne
ale stale to nepovazujem za uzavrete
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 16:35
od Premdax
Taky uvažuji v létě o stejné výměně -- 1,6 M43 za 1,8is M42, nebo M44 a zajímalo by mě, jesli někdo nevíte jak je to se zapsáním do techničáku. Jde to udělat legálně?
Dočetl jsem se je potřeba zažádat o přestavbu v BMW a pokud to povolí, tak jen projít velkou technickou.
Čekám na info z Renocaru, tak potom dám vědět.
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 17:32
od m4x
no aj ak je taka nejaka moznost, tak predpokladam, ze budes musiet ist do bmw servisu, aby ti to tam cele prehadzali a tipnem si, ze ti aj nauctuju taku cenu jedneho kompletneho ieska :-)
mna by zaujimalo este, zevraj zvody su ine a tym padom ci zvysok vyfukoveho systemu sedi alebo nie ?
cize dostal som sa k tomu:
-Motor 318is, M42,M44, v mojom pripade s radiacou jednotkou bez imobilizeru , tu je otazka ci sa da pripadne nejaku ten imobilizer odstranit alebo pripadne aj bez problemov dorobit ? ak dorabat co to zase obnasa ?
-zvody z ieska
- radiaca jednotka
- kabelaz z motora
inak by malo vsetko ostatne sediet ci este nieco treba ?
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Štvrtok, 17. Marca 2011, 13:19
od Premdax
Už to někdo dělal ???
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Piatok, 18. Marca 2011, 01:58
od dethXtreme
naco to chcete davat zapisovat? kto vam zisti ci mate 16 a nie 8 ventilov? :) zapisovanie by som vobec neriesil, skor by ma zaujimalo kde ste si zohnali tie ISka? lebo zhanam aj ja ale v dobrom stave zohnat ISo M44 je pomerne tazke :/
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Piatok, 18. Marca 2011, 10:17
od djkakadu
Ja som motor zohnal M42 z roku 1994/5 neviem presne motor som zohnal aj s komplet kabelážou, riadiacou jednotkou, zvody tam boli, potrubie od zvodou k výfuku je iné tak to som zohnal z allegro.pl za nejakých 15€ aj s krytom termostatu. Motor sa celý rozoberal z dôvodu že dole na motore som mal utrhnutý držiak snímača klukovky, tak som to dal zavariť, pokúpil som všetky tesnenia a teraz to je vo fázi poskladaného rozvodu. Čakám teraz na technika, že mi to príde nastaviť ten rozvod lebo ja to akosi neviem

mal som sice všetko poznačené no necham si to skontrolovať radšej. Všetky kolesá, napínaky, voďítka, reťaz rozvodu som mal v super stave tak som to nemenil. Takže motor už je skoro poskladaný. Vyzerá ako nový, všetky súčiastky som vyčistil, mám z toho radosť, a už sa neviem dočkať keď to naštartujem.
Nejaké foto motora:
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Utorok, 19. Apríla 2011, 01:09
od Premdax
Tak jak to vypadá, už motor vrčí v autě?
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Nedeľa, 8. Mája 2011, 12:20
od m4x
uprimne, kolko si uz vlozil do takej "prestavby" ? ak mozes tak to trosku rozpis
a ak uz to mas komplet postavene, povedz svoje prve pocity a dojmy, ako si spozoroval rozdiel ?

Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Štvrtok, 12. Mája 2011, 14:46
od HAZARD
mam pocit ze to ani nestihol.sa mi zda ze jeho auto bolo na diely v prejai nahradnych dielov...skus kuknut mozno ti poradi a zaroven preda co potrebujes...
Re: E36 316i - 318is, technicke rozdiely
Napísané: Sobota, 14. Mája 2011, 12:27
od djkakadu
Presne tak motor som do auta nestihol namontovať, bol som už pri poslednej fáze tj, zohnať posledné hadičky. Vlastne na prestavbu a aby som tam ten motor mohol nahodiť mi trebalo
motor
komplet motorovu káblovačku aj s radiacou jednotkou
indučku na zapalovanie, v aute bol totiž starý rozdelovač
možno aj váhu vzduchu no tom som nestihol riešiť.
A ešte aby som nezabudil tak treba aj zvody a časť výfuku po katalyzátor resp. po potrubie čo je pod autom.
Spojka a prevodovka je rovnaká. Celé by ma to vyšlo na nejakých 400-450€ počítam ja som ale do motora od kúpi trocha vrazil vymenil som všetky tesnenia, filtre atď. Všetko som vyčistil motor vyzerá dosť dobre.