Strana 1 z 1
Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Sobota, 25. Decembra 2010, 13:20
od Jafura
Caute chlapy, chcem sa opytat (skusal som hladat, ak to tu niekde je staci link) aky je rozdiel medzi pohonom napr.330XD r.v.2004 a Xdrive r.v. 2006. Na akom systeme pracuje 1 a 2 a ci tam doslo k nejakym zmenam, ci su to uplnne odlisne 2 veci alebo je to len vylepsene alebo premenovane XD-cko. Proste mam tam chaos. Vdaka za odpovede.
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Sobota, 25. Decembra 2010, 22:57
od JozefSvob
Ako kazdy 4x4 system ide aj xDrive stale dopredu,takze nepochybujem ze tam boli nejake zmeny...ale xD oznacenia byva vacsinou hned za modelom auta napr 530xD ale taktiez je to Xdrive ale skrateny nazov...snad som pochopil tvoju otazku dobre
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Sobota, 25. Decembra 2010, 23:34
od skoki
e46 nemalo x-drive, to sa zacalo montovat v rade 3 až cca od roku 2005-2006 do e90
rozdiel tam bude urcite znacny, nebude to len "facelift" ale nikdy som sa o to blizsie nezaujimal takze neviem
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Nedeľa, 26. Decembra 2010, 00:18
od Mr.Freak
Už som to tu niekde čital a XD je staly pohon 4x4 pritom je pomer sily neustale 32% predok a 68%zadok...a Xdrive si to % rozklada ako potrebuje...
Ak nemam pravdu tak ma určite niekto opravy

Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Nedeľa, 26. Decembra 2010, 08:52
od Jafura
to:jozefsvoboda praveze nemam pocit, ze by to bolo len skratene ako potom mi pisal donizo a rozdiel je ze XD je mechanicky Torsen+ predny a zadny diferak, pricom XDrive je uz elekronika. Viem, ze Torsen je lepsi ako Haldex spojka pretoze je rychlejsi ked je to potrebne. Inak to ze je to permanentny pohon v rozdeleni 32 ku 68% som nevedel. Aj ked u BMW je to vzdy skor o zadnom nahone. Vdaka.
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Nedeľa, 26. Decembra 2010, 17:40
od jupik1
tie percenta su: 38predok 62zadok, tie percenta su taj ako pisem, co sa tyka pohonu tak ten je trvalo rozdeleny pricom dsc priprzdi koleso ktore preklzuje, ale ten pomer sil sa nemeni co sa tyka prednej a zadnej napravy.
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Nedeľa, 26. Decembra 2010, 22:01
od profor
Wiki hovorí 60 a 40, ale to je myslím úplne jedno.
Ako som to pochopil z wiki ja:
značenie XD alebo XI znamená tých 60 na 40 v spolupráci s DSC ktoré presunulo výkon na koleso ktoré to potrebovalo resp na nápravu ktorá to potrebovala.
xDrive umožňuje preniesť výkon medzi nápravami pomocou rady spojok na kardany a následne teda na nápravy v podstate akejkolvek kombinácii. ďalej sa tam hovorí že ak auto "zistí" nestabilitu resp že sa samo dostáva do nekontrolovatelnej situácie, vykoriguje túto situáciu tak že si to vodič ani nemusí všimnúť. taktiež v kombinácii s DSC.
zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:BMW_xDrive.jpg
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Utorok, 31. Decembra 2013, 11:58
od tvaroh
xdrive od roku 2006 si vie sam rozdelit hnaciu silu, standardne 40:60 v prospech zadnej napravy, v extreme 100:0 alebo 0:100 pricom sa elektronicky rozdeluje hnacia sila a este vie napr pribrzdovat lave prave presmykujuce sa koleso
inak novsie xdrive napr v X6 vedel uz potom aj to ze v zakrute doprava ti tahaju viac lave kolesa aby potlacil nedotacavost
tie e46 co mali Xdrive tak to bolo tusim len klasika 4x4 mechanicky, skus pozriet daku odbornu stranku popripade aj wiki
Jafura napísal:Caute chlapy, chcem sa opytat (skusal som hladat, ak to tu niekde je staci link) aky je rozdiel medzi pohonom napr.330XD r.v.2004 a Xdrive r.v. 2006. Na akom systeme pracuje 1 a 2 a ci tam doslo k nejakym zmenam, ci su to uplnne odlisne 2 veci alebo je to len vylepsene alebo premenovane XD-cko. Proste mam tam chaos. Vdaka za odpovede.
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Utorok, 31. Decembra 2013, 13:51
od Martin46
p.s. tu je nejaky moj postreh medzi 330xi E46 2003 a 330xi e90 2006
- obe som skusal na zasnezenej ceste, ktoru celkom dobre poznam. S vypnutymi systemami sa spravali auta takto
E46 spravanie v zakrutach bolo predvidavejsie, proste som vedel co to auto spravi. V zakrute sa dalo ist bez problemov kontrolovanym driftom. Ziadna nedotacavost, pretacavost podla stupna pridania plynu
e90 pri normalnej jazde super, aj v prudkom stupani bolo citit, ze auto rozdeluje vykon velmi efektivne. V zakrutach ale uz nebolo mozne ist tak ako na e46. Proste bolo citit, ze auto meni pomer vykonu. Ked auto islo do "powerslejdu" pridalo vykon dopredu a snazilo sa auto zrovnat. Podobna jazda ako na e46 vyzadovala neustale korekcie. Rovnako sa ato nedalo tak precizne ovladat plynom, nakolko pri ubrati a pridani plynu auto znova inac prerozdelovalo vykon.
Samozrejme Xdrive je lepsi, ale toto je iba moj poznatok po kratkej jazde na tychto dvoch autach. V extremnych situaciach dokaze Xdrive poslat vykon dopredu, alebo dozadu a auto sa vyhrabe naozaj zovsadial (e90 po facelifte ma uz znova novsi system xDrive, ten som skusal iba na suchom asfalte)
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Piatok, 29. Augusta 2014, 19:51
od marc.o
Je to tak aj u modelu e60?
v jednom inzerate 530xdrive r.v.: 10/2008 ako pise majitel som nasiel text: "je to uz xDrive nie xd"
Zmenili to soudruzi z NDR po facelifte vo roku 2007?
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Piatok, 29. Augusta 2014, 21:15
od jararak
Xd bola len e46 a e53 pred liftom - pernamentna 4kolka. E60 bola odjakziva xdrive.
Re: Rozdiel medzi XD a Xdrive
Napísané: Utorok, 30. Septembra 2014, 13:03
od mikem101
Mal som 330xd E46 r.v. 2003 (FL) kde bol (ako tu už bolo spomínané) permanentný náhon v pomere 38/62.
Aktuálne vlastním 330xd E90 r.v.2006, kde by malo byť niečo ako v nasledujúcom linku:
http://www.autorubik.sk/technika/bmw-xdrive/Snáď ten link pomôže.