Strana 1 z 2
DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Sobota, 27. Novembra 2010, 21:09
od duotone28
Zdravim chalani...nedavno kupil e90 a dnesnym dnom napadol prvy sneh, cize zatial som s minimalnymi skusenostami co sa tyka zadnokolky na snehu. Jazdim desiatym rokom, najazdenych tisice km...ale vsetko na FWD. Preto potrebujem par rad aby som sa rychlo vzil s RWD na snehu. Otazka ide ohladom DTC v zime, ci ho pouzivate stale pri rozjazdoch a na zasnezenych, neupravenych vozovkach. Lebo dnes nasnezilo dost snehu, cesty boli neupravene...a skoro som zapadol v miernom kopceku. Bolo to z aktivnymi vsetkymi stabilizacnymi systemami...Nenapadlo ma aktivovat DTC, preto sa pytam ci s nim oplati viac jazdit na tychto zasnezenych vozovkach, kedze zarucuje maximalnu hnaciu silu. Dik
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 28. Novembra 2010, 10:45
od Kallon
duotone28 napísal:Zdravim chalani...nedavno kupil e90 a dnesnym dnom napadol prvy sneh, cize zatial som s minimalnymi skusenostami co sa tyka zadnokolky na snehu. Jazdim desiatym rokom, najazdenych tisice km...ale vsetko na FWD. Preto potrebujem par rad aby som sa rychlo vzil s RWD na snehu. Otazka ide ohladom DTC v zime, ci ho pouzivate stale pri rozjazdoch a na zasnezenych, neupravenych vozovkach. Lebo dnes nasnezilo dost snehu, cesty boli neupravene...a skoro som zapadol v miernom kopceku. Bolo to z aktivnymi vsetkymi stabilizacnymi systemami...Nenapadlo ma aktivovat DTC, preto sa pytam ci s nim oplati viac jazdit na tychto zasnezenych vozovkach, kedze zarucuje maximalnu hnaciu silu. Dik
DTC umoznuje vacsiu mieru kontrolovaneho preklzu kolies, co je v istých situaciach v podstate vyhodou. DTC je doplnok systemu stability DSC optimalizuje vyuzitie tahu motora. Tym, ze umoznuje vacsi preklz kolies zlepsuje uvodnu fazu akceleracie na klzkych povrchoch, napr. na piesku, strku alebo snehu. DSC pri tom odpociva a zasiahne iba vtedy, ked je to nevyhnutne.
Ale ak chces, mozes vypnut aj DSC.
Takze zapnut DTC ci nechat komplet elektroniku je to individualne. Priklad: ja byvam v polovici mierneho kopceka, vcera som sa skusal pohnut do kopca s DTC a vysledok je ze som zapadol

a s DSC+DTC som sa pohol

. je to individualne od situacie

Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 28. Novembra 2010, 12:29
od duotone28
Treba sa s tym pohrat teda...len casom teda asi naberiem v tom prax co kedy a kde lepsie. Do toho kopca si sa teda pohol s komplet vypnutou elektronikou (bez dsc+dtc)???
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 28. Novembra 2010, 13:19
od Kallon
duotone28 napísal:Treba sa s tym pohrat teda...len casom teda asi naberiem v tom prax co kedy a kde lepsie. Do toho kopca si sa teda pohol s komplet vypnutou elektronikou (bez dsc+dtc)???
do kopca som sa pohol s full elektronikou.

ak mas moznost vybehnut na nejaky plac, mensie letisko pre cmeliaky napr. tak vybehni teraz este ked je sneh a skus sa s tym pohrat. tam to zistis hned rozdiel ci ides s full elektronikou alebo DTC

alebo bez elektroniky
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 28. Novembra 2010, 13:23
od KONNI
tak tak skus si vybehnut na nake prazdne parkovisko a troska si zisti ako sa to sprava.potom ti to moze dost pomoct.
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 28. Novembra 2010, 22:06
od JozefSvob
Hlupa otazka,ale predsa len - DTC je zapnute automaticky alebo az ked stlacim dtc a svieti mi na palubovke ? Predpokladam automaticky ale nikdy ma to nenapadlo a neskusal som to.
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Pondelok, 29. Novembra 2010, 21:23
od duotone28
JozefSvob napísal:Hlupa otazka,ale predsa len - DTC je zapnute automaticky alebo az ked stlacim dtc a svieti mi na palubovke ? Predpokladam automaticky ale nikdy ma to nenapadlo a neskusal som to.
Ne...ak tomu dobre chápem, dtc je za normalnych okolnosti a pri kazdom starte auta vypnute...v pozadi pracuje traction control auta. Az po jeho zatlaceni sa aktivuje DTC, co znamena dynamic traction control. Cize lajcky povedane - dynamicka trakcia, ktora ta necha do toho zasahovat. Ak sa mylim tak ma opravte...
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Pondelok, 29. Novembra 2010, 22:12
od Rony
citujem z BMW:
"jazda v teréne si žiada citlivý prístup: umožnenie mierneho kontrolovaného preklzu kolies a driftov je v istých situáciách v podstate výhodou. To je možné vďaka Dynamickej kontrole trakcie (DTC): tento doplnok systému Dynamickej kontroly stability DSC optimalizuje využitie ťahu motora s cieľom dosiahnuť športovejší pocit z bezpečnej jazdy. Pomocou zvýšenej tolerancie preklzu kolies zároveň zlepšuje úvodnú fázu akcelerácie na klzkých povrchoch, napríklad na piesku, štrku či snehu. DSC pri tom odpočíva a zasiahne iba vtedy, keď je to absolútne nevyhnutné. Navyše, ak si to želáte, dokážete ho aj úplne vypnúť."
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Utorok, 30. Novembra 2010, 07:33
od voMacK
Rony napísal:citujem z BMW:
"jazda v teréne si žiada citlivý prístup: umožnenie mierneho kontrolovaného preklzu kolies a driftov je v istých situáciách v podstate výhodou. To je možné vďaka Dynamickej kontrole trakcie (DTC): tento doplnok systému Dynamickej kontroly stability DSC optimalizuje využitie ťahu motora s cieľom dosiahnuť športovejší pocit z bezpečnej jazdy. Pomocou zvýšenej tolerancie preklzu kolies zároveň zlepšuje úvodnú fázu akcelerácie na klzkých povrchoch, napríklad na piesku, štrku či snehu. DSC pri tom odpočíva a zasiahne iba vtedy, keď je to absolútne nevyhnutné. Navyše, ak si to želáte, dokážete ho aj úplne vypnúť."
tak tak..
DTC je standardne vypnute, zapina sa stlacenim tlacitka DTC....jeho dlhsim podrzanim sa vypne DSC aj DTC
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Utorok, 30. Novembra 2010, 22:24
od JozefSvob
Takze napriklad : Ak pojdem po ladovej ceste mam si zapnut dtc aby som mal vacsiu sancnu nerozbit auto ?

Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Utorok, 30. Novembra 2010, 23:04
od Kallon
JozefSvob napísal:Takze napriklad : Ak pojdem po ladovej ceste mam si zapnut dtc aby som mal vacsiu sancnu nerozbit auto ?

nie, auto nerozbijes ani s full elektronikou DSC a ani s DTC.
rozdiel bude:
1. ak mas full DSC a klzne ta na lade tak ti pridusi motor a pribrzdi kolesa
2. ak mas DTC tak ti dovoli preklz kolies a zasiahne az ked by ti auto chcelo ist zadkom dopredu
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 5. Decembra 2010, 19:43
od Zemo
Dneska som si bol trosku zaspasovat na lade a podla mojho pozorovania tie dve mysteriozne skratky robia cca toto:
DCS - klasicke ESP, neda sa s tym spravit skoro nic... pokym clovek neni ober magor tak sa s tym neda vysypat... ja som to do smyku nedostal nijako
DTC - nekontroluje stabilitu auta, ale preklz kolies... da sa s tym pekne driftovat, rozdiel oproti komplet vypnutej elektronike je ze dovoli len urcite preklzovanie, pridusi motor ked uz preklzuju kolesa moc... je to velmi dobre napr. v tom ze ked v ramci driftu sa clovek na chvilu pozabudne s plynom tak DTC motor mierne pridusi
dost casto citam ze DTC dovoli "kontrolovany drift" a zasiahne ked uz sa to prezenie, ale mne to tak neprislo, podla mna v tomto mode sa stabilita auta nekontroluje a nekoriguje vobec...
inac nema niekto tip na prazdne a najme rovne parkovisko v BA?

Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 5. Decembra 2010, 20:12
od Kallon
Zemo napísal:Dneska som si bol trosku zaspasovat na lade a podla mojho pozorovania tie dve mysteriozne skratky robia cca toto:
DCS - klasicke ESP, neda sa s tym spravit skoro nic... pokym clovek neni ober magor tak sa s tym neda vysypat... ja som to do smyku nedostal nijako
DTC - nekontroluje stabilitu auta, ale preklz kolies... da sa s tym pekne driftovat, rozdiel oproti komplet vypnutej elektronike je ze dovoli len urcite preklzovanie, pridusi motor ked uz preklzuju kolesa moc... je to velmi dobre napr. v tom ze ked v ramci driftu sa clovek na chvilu pozabudne s plynom tak DTC motor mierne pridusi
dost casto citam ze DTC dovoli "kontrolovany drift" a zasiahne ked uz sa to prezenie, ale mne to tak neprislo, podla mna v tomto mode sa stabilita auta nekontroluje a nekoriguje vobec...
inac nema niekto tip na prazdne a najme rovne parkovisko v BA?

ak by si mal pravdu, ze DTC nekontroluje stabilitu tak by si spravil minimalne hodinky alebo by si sa vysekal

DTC ti dovoli vacsi preklz kolies a ked uz ti uletuje aj bok tak zasiahne aj stabilizacny system

Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 5. Decembra 2010, 22:37
od Zemo
ak by si mal pravdu, ze DTC nekontroluje stabilitu tak by si spravil minimalne hodinky alebo by si sa vysekal

DTC ti dovoli vacsi preklz kolies a ked uz ti uletuje aj bok tak zasiahne aj stabilizacny system

[/quote]
skusal som to aj s uplne vypnutou elektronikou a nieje to zase take divoke ako sa to prezentuje... staci spravne tocit volantom, a ked uz to vyzera na pretocenie tak pustit nohu z plynu a auto sa hned zrovna... jedine ze s uplne vypnutou elektronikou mi otacky vystrelili skoro do cerveneho ako som sa smykal, s DTC to pekne pridusi na optimalne otacky.
ale to som neskusal ziadne vysoke rychlosti, tak mozno potom tam bude citit rozdiel.
Re: DTC - rada ohladom zimy
Napísané: Nedeľa, 5. Decembra 2010, 22:37
od Zemo
ak by si mal pravdu, ze DTC nekontroluje stabilitu tak by si spravil minimalne hodinky alebo by si sa vysekal

DTC ti dovoli vacsi preklz kolies a ked uz ti uletuje aj bok tak zasiahne aj stabilizacny system

skusal som to aj s uplne vypnutou elektronikou a nieje to zase take divoke ako sa to prezentuje... staci spravne tocit volantom, a ked uz to vyzera na pretocenie tak pustit nohu z plynu a auto sa hned zrovna... jedine ze s uplne vypnutou elektronikou mi otacky vystrelili skoro do cerveneho ako som sa smykal, s DTC to pekne pridusi na optimalne otacky.
ale to som neskusal ziadne vysoke rychlosti, tak mozno potom tam bude citit rozdiel.