Strana 1 z 2
					
				Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Štvrtok, 11. Novembra 2010, 15:26
				od NOROV
				Vie niekto napisat aku ma viskozitu olej MTF-LT-1?prip. aka je komercna nahrada za tento olej.
Povodne sa uz tento olej nevyraba ale ma nahradu MTF-LT-2 a tam viem,ze ma specifikacie:Full syntetic  75W-80 API GL4.
V BMW NR vraj leju CASTROL Manual TAF-X  75W-90 API GL4+, len neviem aky je rozdiel medzi tymito olejmi a ako sa bude spravat prevodovka , obe oleje sy synteticke, co znamenaju tie cisla 80 a 90?
Pripadne aky olej davate do manualnej 5st. prevodovky?,mam tam zlty stitok MTF LT-1
Reakcie typu "pouzi Hadat" si odpustite,lebo som uz prebrazdil aj toto forum a aj ine fora, ale vsade len dohady a nikde ziadna konkretna odpoved.
Potesily by reakcie tych co uz menily olej v manual.prevodovke so zltym stitkom a hlavne ako sa spravala prevodovka po vymene oleja(zlepsenie,alebo zhorsenie) lebo na net-e su rozne nazory
Vopred dakujem  kazdemu za nazor aj postreh
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1
				Napísané: Štvrtok, 11. Novembra 2010, 18:01
				od skoki
				ja som menil olej, kupoval som priamo v BMW podla VIN, odliali mi do flaše. Po vymene som nepocitil žiadnu zmenu ale urcite som prevodovke neubližil 

 
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1 nahrada
				Napísané: Piatok, 19. Novembra 2010, 16:29
				od NOROV
				To tu este nikdo nemenil olej v prevodovke kde ma zlty stitok MTF-LT-1 vid obr.
Aky olej ste davali ako nahradu?
Väcsina mazacich planov mi vypisuje ATF Dexron II,ale to je cerveny olej/ alebo pise specialny olej BMW.
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1
				Napísané: Piatok, 19. Novembra 2010, 16:33
				od VLADKY242
				Ja som daval do e39 Castrol SMX-S a v pohode zmena skoro žiadna rovnako ide všetko  

 
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Piatok, 19. Novembra 2010, 20:58
				od darty
				Ja som dával MTF-LT-2 a mám tiež na prvodovke LT-1, no je to v pohode, menil som cca pred rokom...
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Sobota, 20. Novembra 2010, 09:58
				od pelo
				Nechapem, na co tu riesis nejake nahrady. Ides experimentovat s viskozitami, alebo co? Ked ani nevies, co znamenaju tie cisla 80 a 90, co sa pytas v prvom prispevku, tak asi nie... Chod do BMW, povedz im, co mas za auto, aky stitok na prevodovke a oni Ti predaju ten, co tam ma ist. Budto vo flasiach alebo Ti odleju do tvojej flase, podla toho, aky tam pojde. Ako sorry, ale vymyslat tu s nahradami, ked liter toho oleja Ta vyjde priamo v BMW mozno 11 EUR (za 1 liter vo flasi DII, pocitam, ze tento nebude drahsi)...
A nejaky velky rozdiel asi nepocitis, mne po vymene jemne stichla a lahsie sa da zaradit 1-ka. Vymena oleja jej urcite neuskodi...
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Nedeľa, 21. Novembra 2010, 15:34
				od matizek
				Ked zozenes za 11eur liter berem aj ja.Pretoze v BMW chceli odmna 150 eur za 5 litrov a menej u nich nekupim mi povedali...
http://www.damoslovakia.sk/sortiment/ol ... sx-75w-80/http://www.damoslovakia.sk/sortiment/ol ... 88-75w-80/Toto su adekvatne nahrady ktore som pouzil aj ja.
 
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Nedeľa, 21. Novembra 2010, 15:40
				od NOROV
				pelo napísal:Nechapem, na co tu riesis nejake nahrady. Ides experimentovat s viskozitami, alebo co? Ked ani nevies, co znamenaju tie cisla 80 a 90, co sa pytas v prvom prispevku, tak asi nie... Chod do BMW, povedz im, co mas za auto, aky stitok na prevodovke a oni Ti predaju ten, co tam ma ist. Budto vo flasiach alebo Ti odleju do tvojej flase, podla toho, aky tam pojde. Ako sorry, ale vymyslat tu s nahradami, ked liter toho oleja Ta vyjde priamo v BMW mozno 11 EUR (za 1 liter vo flasi DII, pocitam, ze tento nebude drahsi)...
A nejaky velky rozdiel asi nepocitis, mne po vymene jemne stichla a lahsie sa da zaradit 1-ka. Vymena oleja jej urcite neuskodi...
Taaak, aby som to uviedol na spravnu mieru. Ide mi prave o to ,ze nechcem experimentovat s viskozitami.Ak si cital prvy prispevok tak tam pisem,ze v autorizovanych BMW servisoch leju do prevodoviek rozlicne oleje a to v BA - MTF-LT-2 kde 1lit.-29.89€ a nie 11€, v NR - CASTROL Manual TAF-X a v tretom nemenovanom mi povedali len tolko,ze mozem dat akykolvek prevod olej synteticky(viskozitu nespecifikovali)
Tym padom ako som zistoval specifikacie olejov(uvedene v prvom prispevku) tak v tom mam akosi chaos.
Preto som uviedol len tieto servisne strediska lebo ich mam najbizsie a to v okruhu 100km a koli 1 litru oleja sa mi neoplati chodit tam a s5 200kilakov
 
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Nedeľa, 21. Novembra 2010, 15:46
				od NOROV
				matizek napísal:Ked zozenes za 11eur liter berem aj ja.Pretoze v BMW chceli odmna 150 eur za 5 litrov a menej u nich nekupim mi povedali...
Tak-tak ako pises.
 
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 07:34
				od pelo
				Tak skus napisat priamo do Castrol-u. Tie "original" oleje su vo vacsine aj tak prezleceny Castrol, tak by mali vediet, co sa teraz pouziva namiesto LT-1. Tie cisla 80 a 90, co si sa pytal v prvom prispevku, suvisia s viskozitou oleja podla SAE, prve cislo s W je "zimna trieda" a to druhe je letna trieda. V kazdom pripade treba dodrzat typ (synteticky), viskozitu (80 a 90 nebude taky rozdiel) ale hlavne API GL cislo. To suvisi s vykonnostnou triedou a mierou a typom aditivacie. Pri pouziti ineho GL dost trpia synchrony a mozes sa dopracovat az k repasu prevodovky... Najistejsie bude napisat priamo do Castrolu, ale pre istotu bud do Ceskeho, prip. nemeckeho zastupenia, so Slovenskymi nemam moc dobre skusenosti...
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 01:22
				od NOROV
				pelo napísal:Tak skus napisat priamo do Castrol-u. Tie "original" oleje su vo vacsine aj tak prezleceny Castrol, tak by mali vediet, co sa teraz pouziva namiesto LT-1. Tie cisla 80 a 90, co si sa pytal v prvom prispevku, suvisia s viskozitou oleja podla SAE, prve cislo s W je "zimna trieda" a to druhe je letna trieda. V kazdom pripade treba dodrzat typ (synteticky), viskozitu (80 a 90 nebude taky rozdiel) ale hlavne API GL cislo. To suvisi s vykonnostnou triedou a mierou a typom aditivacie. Pri pouziti ineho GL dost trpia synchrony a mozes sa dopracovat az k repasu prevodovky... Najistejsie bude napisat priamo do Castrolu, ale pre istotu bud do Ceskeho, prip. nemeckeho zastupenia, so Slovenskymi nemam moc dobre skusenosti...
Ok, dik za objasnenie tych cisiel.
T.z.: ze mozem tam v klude liat 75W-80,alebo 75W-90 len aby to bolo API GL 4
Pochopil som to spravne?
 
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 15:17
				od ThePuk
				spravne  

  podstatna je specifikacia API nie viskozita ktora je aj tak az na letne cislo totozna..
 
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 15:33
				od blesk
				u prevodoviek je vhodne dodrzat aj viskozitnu triedu kedze ide o pomerne nizky rozsah medzi dolym indexom a  hornym
TAF-X 75W-90 leju snad vsade, len na priklad (aj v Seate aj Nissane ho davaju do kadecoho) - kludne ho tam daj. ale jeden poznatok po zmene na Motul Gear 300 ide prevodovka este hladsie a mam istotu ze je to olej ktory znesie aj dost vysoke teploty.
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 18:51
				od dasto
				castrol dextron a nema problem
			 
			
					
				Re: Prevod.olej MTF-LT-1-nahrada
				Napísané: Piatok, 26. Októbra 2012, 11:37
				od pelo
				Ozivim temu.
Prave som pisal s technikom z AWT Bavaria Bratislava. Liter oleja BMW MTF-LT-2 stoji 30,15 EUR s DPH, maju ho v 20l bandaskach a rozlievaju ho po litroch do flase, ktoru si donesies. Takze asi tak. Za tych par usetrenych EUR sa podla mna neoplati hladat nahrady...