Strana 1 z 1

Menit alebo nie?

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 02:48
od Voloda 325
Mam otazku na ktoru som pocul vsade dve verzie odpovedi.Tak sa opytam vas.Mam alebo nemam vymenit oleje v prevodovke a diferenciali?Mam e36 325 td.

Re: Menit alebo nie?

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 05:36
od balko
tak to je len na tebe,ja si vždy po kupe auta všetko povymienam a mam potom kludne spanie... O:)

Re: Menit alebo nie?

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 09:45
od BMino
ak mas prachy naviac vymen, ak nie tak to odloz

Re: Menit alebo nie?

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 19:50
od Slafino
Chlapy a treba kupi org. olej z BMW alebo podla viskozity, nakolko mne povedali ze len org. olej, lebo neorginalnym olejom sa moze nieco pokazit? Diki

Re: Menit alebo nie?

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 21:50
od Voloda 325
No v peniazoch problem nieje.len som počul že v starších autach je lepšie to nechat tak ak všetko funguje.ze sa može po výmenach olejov a uvolneni nečistot železných stružlin narobit viac škody tak neviem.

Re: Menit alebo nie?

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 22:10
od johnyfly1
tie zelezne "odpadky" by sa mali zachytavat na magnetickom srobe nie? teda aspon v diferaku :-k

Re: Menit alebo nie?

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 23:04
od Voloda 325
Ano zachytavaju s ale udajne urcite nie vsetko.Tak to je normalne dilema.
Asi budem menit tak poradte ake oleje teda znacku by ste mi odporucili.prevodovka a diferencial kolko a znacku alebo typ olejov.

Re: Menit alebo nie?

Napísané: Nedeľa, 31. Októbra 2010, 23:34
od nnoorrbbii
stale plati pravidlo co funguje dobre do toho je zbytocne babrat :)

Re: Menit alebo nie?

Napísané: Pondelok, 1. Novembra 2010, 10:44
od pelo
nnoorrbbii napísal:
stale plati pravidlo co funguje dobre do toho je zbytocne babrat :)


To je sice pravda, ale to by som potom nemenil ani olej v motore, lebo s tym starym to vie fungovat tiez dost dlho. Blbe je, ze ked uz ten motor prestane fungovat kvoli oleju, tak to je trochu horsie... :lol:
Olej v motore je klasika, pri starych motoroch treba dodrzat typ (mineral, polosyntetika, full-synt), viskozitu tiez prilis nemenit. Ked do vybehaneho, zakarbonovaneho motora, ktory celu dobu bezal na mineral v dobrej viere nalejes full-synt, tak ho sice pekne vycisti od karbonu, ale ten ti napr. moze upchat kanalik v hydrosteli, pripadne zrusit tesnost, ktoru predtym vymedzoval usadeny karbon. Takymto stylom stare modelarske motory stracali kompresny tlak, ked sa preslo z mineralu na syntetiku.

O olejoch do prevodovky a diferaku je tu uz na fore jeden topic, spolu s mnozstvami. Ked ho najdem, hodim sem link. Original, alebo iny olej, pokial viem, tak original je vo vacsine len "prezleceny" Castrol. Ked som menil olej v prevodovke, tak som na prevodovke nenasiel nalepku (na nej je napisane, aky olej tam mas dat), tak mi z toho vychadzalo, ze tam ma ist univerzal Castrol myslim 70W90, alebo nieco take, uz si presne nespominam (podla toho topicu, co som spominal). Najblizsie som mal Bawariu, tak som tam len tak zo srandy skocil, co maju a za kolko. Povedal som im, ze nemam na prevodovke nalepku. Cakal som asi 3/4 hodinu, kym sa technici medzi sebou dohodli, aky tam ma vlastne ist a dali mi myslim DII. Liter stal cca. 10 EUR, takze uplne v pohode cena, tolko by stal aj Castrol hocikde inde. Ake bolo moje prekvapenie, ked som po vymene oleja poutieral prevodovku a tu nalepku pri plniacom srobe nasiel :oops: . Bola tak zadrbana, ze uplne splynula s prevodovkou a cele to vyzeralo ako jedna hlinikova plocha, nebolo vidiet ani okraje nalepky... Najlepsie je, ze na tej nalepke bol napisany presne ten olej, ktory mi predali... Takze niekedy je vyhodne kupovat original, ked si si nie isty a ma ti kto poradit, aby si tam nenalial nieco, co tam ist nema...