Strana 1 z 2

E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 11:46
od kreveta
Zvazujem kupu E60 535D alebo 530i po 4/2007 (LCI). Su to vykonovo asi najpodobnejsie motory v tomto rade. 540i ma uz o liter vacsi obsah, o 2 valce viac, a pritom len o 25 kW vyssi vykon.

3L L6, 535d 210kW
3L V6, 530i 200kW
4L V8, 540i 225kW (fail?)

Taktiez 535d ma dve turba (male + velke), takze nema lag, a v akceleracii je aj napriek o 200 kg vyssej hmotnosti rychlejsi o 0,3 sek z 0 na 100 ako 530i.

Cena pohonnych hmot, spotreba ani ine klasicke detaily ma teraz nezaujimaju, chcel by som len vediet vas nazor na spravanie tychto aut a motorov v akceleracii ci uz 0-100 alebo 70-150. Diesel ma totiz o 260nM vacsi krutiaci moment. Lenze co z toho ma vodic, hlavne na automate, a este ked jazdi s (prazdnym) nenalozenym autom? Ako sa sprava benzinak? Nema tu taznu silu diesela?

Vdaka.

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 13:10
od Patricius
myslím, že benzín budeš musieť podržať v otáčkach a dosiahnuť ten krúťak...nafta ide odspodu, krútiaci moment je tam skoro hneď.

Toľko k zrýchleniu, ale to hádam vieš :wink:

Brat má deduška 525tds a Audi A6 2,6i má s ním veľký problém...

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 13:16
od kreveta
No takto, co ale znamena podrzat v otackach? Ako som pisal, zaujima ma automat, takze je to diskutabilne. Ten si aj tak vytahuje otacky ako sa mu hodi.

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 13:28
od Patricius
Držať v otáčkach znamená, opozrieť výkonové krivky a podľa toho "sekvenčne" radiť...pretože automat ti optimalizuje spotrebu, otáčky, opotrebenie motora, jazdný komfort...
V samotnom D režime človek veľa vody nenamúti, aj keď sa dá ovplyvniť akcelerácia intenzitou "dupania" na plyn a aj s kick down..

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 13:38
od depressman
Isiel som v obidvoch tychto autach, okrem E60 540i, pocitovo je 535d podla mna sialene auto ale keby som si mal vybrat medzi 530i a 535d tak si urcite vyberiem 530i je to jeden z najlepsich benzinovych motorov na trhu, zataz a zvuk ma velmi krasny a ten pocit ked to clovek rozmasti nad 4000Ot/min proste parada. Diesel je podla mna narocny na udrzbu, je to proste ropak, potrebuje kvalitnu naftu a starostlivost a vaha na predok 200Kg je tiez celkom dost. Spotreba bude v benzinovej verzii rovnaka ked nie nizsia ako u diesla. Inak najlepsia moznost je kupit rovno 540i a mas vystarane a po problemoch....) V8 je proste V8 a je jedno aky tam mas kvalt, taha ako diesel neustale.

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 13:42
od kreveta
Chapem - tak aby som to finalne upresnil, jazdim prave vzdy v klasickom D rezime. Nemam rad agresivne spravenie prevodovky v SD a tiez som lenivy na to, aby som sam sekvencne radil. Vsetko "riesim" kick-downom. A tym sa asi rozdiely trochu minimalizuju. Len hlavne nechcem stratit tu taznu silu, ktora od zadnej napravy vytvara na cloveka okamzite pretazenie. Benzin sa mi zda v tomto nejaky makky kvoli inej krivke.

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 13:45
od depressman
ano, mas pravu Diesel je co sa tyka pocitovej jazdy urcite pruznejsi z nizsich otacok. Takze pocitovo ta aj viacej zatlaci do sedacky, kdezto u benzinu sa to stupnuje a preto to az tak nepocitis, minule som sa ale nahanal s jednou 535d a bud tam sedela LAMA alebo mala podochnute kone, pretoze sa ma nevedela zbavit hodnych 70km az kym neodbocila na pumpu so zapnutymi vystraznymi :mrgreen:

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 13:53
od kreveta
depressman - vdaka za zaujimavy postreh. To je prave to, ze ten trojlitrovy benzin sa roztahuje rovnomerne, zatialco u diesla ta 270 koni taha takmer okamzite. Zaujal ma postreh k V8, lebo tak som sa nad tym nezamyslel. Tie dva valce naviac to riesia? Stale to ma totiz daleko nizsi krutak ako V6 diesel :shock:

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 14:02
od depressman
tie dve Valce tam robia krutiaci momentv tvojej verzii je to o 25kw viac, ale krutiaci moment je vyrazne vacsi, ako u trojlitra :mrgreen: neviem 540i treba zazit, ale ako vravim zatah ako diesel, zvuk ako benzin a ten usmev pri akceleracii ti neda nikdy ziadny diesel :mrgreen:

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 14:32
od kreveta
Tabulka pre zaujimavost... Ani M5 nema taky krutiaci moment.

No nic, budem nad tym hlboko uvazovat. Mozno pojdem do 540i. Vdaka za rady.

530i 2996 cm³ 200 kW (272 PS) 320 Nm 250 km/h* 7,7 l/100 km
540i 4000 cm³ 225 kW (306 PS) 390 Nm 250 km/h* 10,5 l/100 km
550i 4799 cm³ 270 kW (367 PS) 490 Nm 250 km/h* 10,9 l/100 km
M5 4999 cm³ 373 kW (507 PS) 520 Nm 250 km/h* 14,8 l/100 km
530d 2993 cm³ 173 kW (235 PS) 500 Nm 250 km/h* 6,4 l/100 km
535d 2993 cm³ 210 kW (286 PS) 580 Nm 250 km/h* 6,7 l/100 km

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 15:06
od chefino
V8 si treba zažiť. Žiadny diesel ti nevyčaruje ten priblblý úsmev na tvári ako silná V8...
540i je hlavne o priebehu kruťáku a výkonu. Hocičo tam zakvaltíš, furt ide a nikdy neprestáva, o tom to je, že nemusíš špekulovať či tam máš správnu rýchlosť alebo otáčky. Ten motor pozná len dva stavy v rozsahu svojho otáčkomeru, ide riadne alebo ide jak jebnutý.

Diesel má oveľa nižší rozsah otáčok, tým pádom aj oveľa dlhšie sprevodovanie a teda porovnávanie kruťáku s benzínom je mimo misu, nakoľko sa uvádza vždy kruťák na kľuke motora, ale na kolesách sú úplne iné čísla Nm.-1, v podstate pri zhodnom výkone +- rovnaké pri benzíne aj diesli. Diesel má ostrejší nábeh na špičku kruťáku, preto ten pocit tlačenia do sedačky. So zrýchlením to ale nemá takmer nič spoločné. Ako píše Depressman, na hladkom benzíne Ti výkon a kruťák nabieha plynulejšie, preto to necítiť tak ostro ako na diesli.

Suma sumárum, vyskúšaj 530i, 540i a 535d, pochopíš a rozhodneš sa sám :bmwball:
U mňa by srdce vyberalo 540i, rozum a peňaženka 530i.

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 21:59
od kreveta
Vdaka.

Prehovorili ste ma. Pozeram uz po 540-550tkach. :smile:

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2010, 12:16
od hyde21
tiez som jednoznacne za 540/545/550, N62 je vdaka valvetronicu dobry nastupca M62ky hlavne co sa tyka spotreby
skoda ze 545ka sa robila iba do roku 2005, bol by to taky idealny kompromis, 550tiek je dost malo a nie su prave lacne
mna osobne by po kupe E60ky 540i pravdepodobne coskoro zacala hlodat myslienka ake to mohlo byt keby som zobral radsej 550i :mrgreen: rozdiel 60PS a 100Nm musi byt riadne citit
nieco podobne ako pri E39 535 vs 540

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2010, 16:08
od kreveta
hyde21: Pozeram prave preto uz aj 550tky. Pri tej zabave je uz spotreba asi nepodstatna, ale ked uz spominas, pre zaujimavost, mesto sa uvadza na 550i okolo 15 L. Myslim, ze realne tolko nezje. Kolko chce tvoja E39 540i?

Re: E60 535d vs. 530i krutiaci moment

Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2010, 17:34
od hyde21
Nooo, nie je mesto ako mesto. Ja si pod cistym mestom predstavim rannu alebo poobednajsiu kolonu v BA na obchvate ked sa clovek 30minut presuva po pristavnom moste. Potom prijde do mesta a dalsich 30minut mu trva kym sa dostane cez 3 semafory. Vtedy si veru 15 / 100 zapyta aj kdejaky 6valec. Ja sa mestu snazim vyhybat aj ked nie vzdy sa to da a zatial mam kombinovany priemer cca 13L / 100. Snazim sa ale sem tam ist aj dlhsiu trasu, lebo ak chodim stale len kratke trasy so studenym motorom, dostal som sa na jednej nadrzi aj nad 14 / 100.
Pri kombinovanej prevadzke ta 550i zozere podla mna menej ako stare E39 540, ten valvetronic robi vela a krutiaci moment tam je podstatne skor dostupny. Chces verziu s automatom alebo manualom ? Tie automaty su sice uz v tych E60 na takej urovni ze nie je o com, ale pozeral som ze v Nemecku je na predaj predsa len par kuskov E60 550 aj s manualom, to musi byt potom solidna raketa [-o< napr TOTO je paradny kusok