Strana 1 z 5
Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Pondelok, 20. Septembra 2010, 20:38
od voMacK
Nenasiel som podobnu temu, tak sa chcem opytat, ako to je s vychladnutim po jazde. Kamarat mi hovoril, ze turbo sa chladi omnoho lepsie kludnou jazdou [nizke otacky, primerana rychlost]; nez statim na mieste a spustenym motorom na neutrale. Je to pravda? A nechavate svoje auto este chvilku bezat, ked dorazite do ciela, alebo nie? Ak ano, tak kolko je primerana doba? Prilis vela otazok naraz?

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Pondelok, 20. Septembra 2010, 20:43
od BMino
zalezi od stylu jazdy, ked niekam doletim, tak bud chvilu pred koncom cesty zvolnim a idem kludne alebo to necham bezat nastartovane na mieste, ale ak ides kludne mozes to hned vypnut bez vycitiek
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Pondelok, 20. Septembra 2010, 22:00
od blesk
hej manzelku sa snazim ucit to nechavat na C-Maxe vychladnut aspon 30s az 1min - napr ked sa z dialnice zbehne na pumpu nemas moc kde zvolnit ked ides 2hodiny v 30st teple 170km/hod. ked s ada optimalna je kludna jazda. Okamzite vypnutie znamena ze horuca hriadel turba sa toci este ked uz olejove cerpadlo netlaci olej - vysledok zastane na sucho a po opatovnom nastartovani sa odlepi lebo sa pripiekla - vyraba to mikrokratery v loziskach turba a casom volu a odchod turba do vecnych lovist (predchadza to tlacenie oleja do IC a sania - priznakom su od oleja zasrate hadice v spojoch)
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Utorok, 21. Septembra 2010, 08:35
od ViktorDDD
keď sa nikde neplaším, otáčky okolo 1500 až 2000 tak po zaparkovaní nechám možno nejakých 10sekúnd a vypínam, keď tomu viac naložím, tak posledný kilometer sa snažím ísť pianko s otáčkami do tých 1500 a na mieste ešte nechám pobežať aspoň pol minúty, od výmeny oleja som nabehal už cez 10tis. a ubudlo asi 4deci podľa mňa na 18ročné TDsko celkom slušné, toľko zožerie aj atmosférický motor, tak dúfam že mi turbo nezačne prepúšťať
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Utorok, 21. Septembra 2010, 10:38
od durike
tiez radsej ked idem zastavit tak idem o dost kludnejsie, ale vzdy ho necham este par sekund povrcat a potom vypnem. ked napriklad schadzam z dialnice na pumpu, tak uz postupne spomalujem, brdzim stale motorom a tiez necham este na volnobehu tak zo pol minuty.
ale rovnako dolezite je myslim za studena tomu nenakladat ale jazdit kludne, aj ked je uz rucicka teploty chladiacej v polke tak olej nemusi mat este tu spravnu teplotu... ja tomu viac nakladam az po takych 15-20km jazdy.
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 10:34
od sir.andreas
co je pravdy na tom,ze nove dieslove motory to uz nepotrebuju?Vraj to bolo treba na starsich TDi,no na E91?Je tam predsta iny system vstrekovania,nie?....
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 10:48
od Lopo
aj x30d (od e46) maju common rail a nie pumpa-dyza system a plati to pre ne, takze si nemyslim, ze system vstrekovania ma nieco spolocne s tym ako sa spravat k turbu
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 19:32
od ViktorDDD
vstrekovanie to s tým nemá moc spoločné, ide o ložisko turba, ešte napr. pri TDskách môže byť problém s hlavami praskajú pri predkomorkách kvôli tepelnému namáhaniu preto je dobré nechať vychladnúť
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Streda, 22. Septembra 2010, 21:10
od doublevanos
Odvalovanie turba je dnes konstruovane niekolkymi sposobmi a to najcastejsie olejovym filmom, loziskom a posledne foil-air loziskom ktore sa pozvolne prebera z leteckej techniky, tak ako mnohe veci, ktore najefektivnejsie pracuje prave pri vysokych otackach.
Operacna teplota odvalovania loziska turba zavysi od jeho pouzitia. Pri beznych otackach nedochadza k takemu velkemu emitovaniu teploty ako pri vykone. Ak teda turbo nezapajas na hranicu jeho nominalneho vykonu teda radovo do 300 000 otacok (nevyuzivas maximalny celkovy vykon motora) nie je treba pri tvojom type auta ochladzovat turbo respektive casti turba volnobeznym chodom po skonceni jazdy, ak sa bavime o BMW 320d E91, ktory ma motor typu M47M2, tak ten je vybaveny vymennikom teploty oleja.
V tvojom pripade by som sa skor vyvaroval toceniu motora pri nizkych vonkasich teplotach do extremnych otacok od nastartovania, kedze viskozita oleja je stale nizka a nestihne sa vcas dostat v dostatocnom mnozstve k ulozeniu turba co sposobi prehriatie hriadela a jeho deformaciu.
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2010, 15:37
od mareko258
doublevanos napísal:Odvalovanie turba je dnes konstruovane niekolkymi sposobmi a to najcastejsie olejovym filmom, loziskom a posledne foil-air loziskom ktore sa pozvolne prebera z leteckej techniky, tak ako mnohe veci, ktore najefektivnejsie pracuje prave pri vysokych otackach.
Operacna teplota odvalovania loziska turba zavysi od jeho pouzitia. Pri beznych otackach nedochadza k takemu velkemu emitovaniu teploty ako pri vykone. Ak teda turbo nezapajas na hranicu jeho nominalneho vykonu teda radovo do 300 000 otacok (nevyuzivas maximalny celkovy vykon motora) nie je treba pri tvojom type auta ochladzovat turbo respektive casti turba volnobeznym chodom po skonceni jazdy, ak sa bavime o BMW 320d E91, ktory ma motor typu M47M2, tak ten je vybaveny vymennikom teploty oleja na okruhu turba, to znamena, ze neustale dochadza k ochladzovaniu olejovej cirkulacie turba v sucinnosti s hlavnym okruhom chladenia motora.
V tvojom pripade by som sa skor vyvaroval toceniu motora pri nizkych vonkasich teplotach do extremnych otacok od nastartovania, kedze viskozita oleja je stale nizka a nestihne sa vcas dostat v dostatocnom mnozstve k ulozeniu turba co sposobi prehriatie hriadela a jeho deformaciu.
a ako to je na 525d E61????dikes moc vopred....
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Piatok, 24. Septembra 2010, 07:05
od voMacK
doublevanos napísal:Odvalovanie turba je dnes konstruovane niekolkymi sposobmi a to najcastejsie olejovym filmom, loziskom a posledne foil-air loziskom ktore sa pozvolne prebera z leteckej techniky, tak ako mnohe veci, ktore najefektivnejsie pracuje prave pri vysokych otackach.
Operacna teplota odvalovania loziska turba zavysi od jeho pouzitia. Pri beznych otackach nedochadza k takemu velkemu emitovaniu teploty ako pri vykone. Ak teda turbo nezapajas na hranicu jeho nominalneho vykonu teda radovo do 300 000 otacok (nevyuzivas maximalny celkovy vykon motora) nie je treba pri tvojom type auta ochladzovat turbo respektive casti turba volnobeznym chodom po skonceni jazdy, ak sa bavime o BMW 320d E91, ktory ma motor typu M47M2, tak ten je vybaveny vymennikom teploty oleja na okruhu turba, to znamena, ze neustale dochadza k ochladzovaniu olejovej cirkulacie turba v sucinnosti s hlavnym okruhom chladenia motora.
V tvojom pripade by som sa skor vyvaroval toceniu motora pri nizkych vonkasich teplotach do extremnych otacok od nastartovania, kedze viskozita oleja je stale nizka a nestihne sa vcas dostat v dostatocnom mnozstve k ulozeniu turba co sposobi prehriatie hriadela a jeho deformaciu.
dakujem :)
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Pondelok, 27. Septembra 2010, 16:13
od doublevanos
525d E61 datum vyroby januar 2004 teda kratko po typovom zaciatku vyroby ma motor typu M57N a ten tiez ma (vacsi ako u trojkovej rady) vymennik teploty oleja na hlavnom chladiacom okruhu motora. Myslim ze vsetky typove rady ktore nastupili rokom 2004 respektive 2003 by mali mat vymennik teploty oleja na turbo. Nemyslim si ze je to dane zvolenym typom motora ale podla koncoveho serioveho cisla by sa to dalo urcit presne.
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Pondelok, 27. Septembra 2010, 16:59
od mareko258
doublevanos napísal:525d E61 datum vyroby januar 2004 teda kratko po typovom zaciatku vyroby ma motor typu M57N a ten tiez ma (vacsi ako u trojkovej rady) vymennik teploty oleja na hlavnom chladiacom okruhu motora. Myslim ze vsetky typove rady ktore nastupili rokom 2004 respektive 2003 by mali mat vymennik teploty oleja na turbo. Nemyslim si ze je to dane zvolenym typom motora ale podla koncoveho seriove cisla by sa to dalo urcit presne.
to znamena konkretne.....???
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Pondelok, 27. Septembra 2010, 21:41
od doublevanos
No mal som na mysli poslednych sedem cislic a znakov VIN cisla auta. Podla toho sa da urcit presne aky typ motora tam je v zavyslosti na datume vyroby. Vyvojovo sa to meni. Napriklad ja mam model ktory spada do tej istej serie ale je prelomovy co sa tyka motora aj ked je uz davno po facelifte...
Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?
Napísané: Utorok, 28. Septembra 2010, 06:28
od MuadDeeb
A ked ti poslem moje posledne cisla vies mi povedat aky presny typ mam?