Strana 1 z 1

ovzdušnenie chladiaceho okruhu

Napísané: Štvrtok, 12. Augusta 2010, 07:46
od Marty-N
...chllapi pravdepodobne tato ot. tu už bola nei raz riešena a nechcem to tu zasierat ale mam otazočku...pred par dnami mi asi po 5-10 minutach klepania motora vyvrela voda.. :-k ...dovod to sam neviem...auto sa ovzdušnilo,doliala sa voda,ale pritom sme zistili že hore ako je spojena nadoba na vodu s chladičom sa tvori pena,tak som kupil ten hlilikovy prešok na ucpanie netesnosti v chladiči,nasypal,nechal prebehnut cez cely system ale auto sa mi zacalo prehrievat zasa.Hlavne počas jazdy po meste,v kolonach a na križovatkach.Dieru ten prašok ucpal,už netečie.
Tak vas prosim o radu ako poriadne ovzdušnit cely system,pretože stale mi ide vzduch,možem to ovzdušnovat neviem ako dlho,stale ide vzduch...už sme to ovdušnovali niekolko krát,aj u mechanika...je nejaka zaručena finta/rada/ ako to ovzdušnit poriadne?Mam benzinovu E39ku ale to je asi jedno....
vopred vam dakujem za kazdy dotaz a radu...

Re: ovzdušnenie chladiaceho okruhu

Napísané: Štvrtok, 12. Augusta 2010, 16:17
od Milosss
ja som to robil 2 krat takto: Vypusteny cely okruh, povolit odvzdusnovak, nalievat vodu dokym ide, potom odvzdusnovak zavriet, prebehnut ked sa teplota priblize respektive kusocek prelezie cez stred zastavit skontrolovat stav, popripade otvorit nadrzku voda vytecie trocha von ale po vypnuti motora okamzite padne dole a treba rychlo dolievat. Pokial ti ale vodu bude stale tlacit a hadice budes mat navrete, moze byt problem s tesnenim alebo hlavou.

Re: ovzdušnenie chladiaceho okruhu

Napísané: Utorok, 24. Augusta 2010, 20:21
od PetiE34
ten hliníkový prášok u BMW niekedy viac škodí ako pomáha, lebo upchá dierku v nádobke kde vteká voda resp. vzduch z odvzdušnenia chladiča

u iných automobiliek to pomáha lebo napr u VW je tam asi 6mm dierka kým u BMW asi 1mm mal som podobný problém s td-čkom nedal sa odvzdušniť, síce ja mám nádobku mimo chladiča a ty máš na chladiči ale ako nápad to dúfam poslúži