Strana 1 z 2

e38 - chladic

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 21:22
od Xader
No dnes sa nam stal taky maly vianocny darcek ... praskla hadica co ide od motora k chladicu a chladic komplet vytiekol... otca som na lane odtiahol :?

vo stvrtok chcem ist kupovat tu hadicu/potrubie alebo co to je co ide k chladicu od motora ... uplna blbost. len neviem ktory to je presne diel ?
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=17&fg=05
neviete mi poradit ? a potom ako dalej postupovat ? nahodit tu hadicu a treba chladic znovu napostit a odvzdusnit ? alebo to treba dat do servisu kde na to maju masinku ? ci ... da sa to zvladnut aj svojpomocne ? :roll:

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 21:26
od Xader

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 21:35
od Xader

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 21:37
od Diablo
praskla ti hadica alebo niaka plastová príruba?

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 21:39
od Xader
ta hadica co ide od chladica smerom k motoru ... presne v strede tak cca 10cm trhlina tam je.

tu hadicu by som nemal mat snad problem kupit v BMW aj vo stvrtok ... ide len o ten chladic ci ho treba nejako tlakovat ? alebo to ide spravit aj normalne a netrepat auto do servisu ? :?

na jednom

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 21:45
od Diablo
na jednom obrázku máš chladiaci systém do roku výroby 98 a na druhom od 98 najlepšie bude keď si to pozreš na http://www.bmwfans.info, tam zadaj posledných sedem znakov z VIN čísla a presne ti ukáže aký máš rok aj mesiac výroby. A podla toho budeš vedieť akú potrebuješ.

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 21:48
od Diablo
urobíš si to aj sám . Len keď budeš v BMW spýtaj sa kolko ide náplne do chladiaceho systému. A rovno si tam kúp aj nemrzku a zried v patričnom pomere s destilkou.

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 21:52
od Xader
To som uz nasiel a pozrel ... je to 12/1996 740iL ... presne ta hadica co ide od praveho horneho rohu smerom k motoru(ked stojis celom k predku auta) - takze len zriedit a naliat do neho ? alebo aj nejako odvzdusnovat , tlakovat ? alebo nieco tak ?

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 22:02
od Helldiver
Nalejes nemrzku zriedenu s destilkou, autom postavis mierne cumakom hore kopcom, otvoris expanznu nadrzku, nastarstujes, zvysis otacky na 2000 a sledujes ako idu z expanzky bublinky, pripadne dolievas zmes ak si to cucne este nieco, potom by si este mal odvzdusnit aj srobom na termosate alebo chladici, treba pozret manual ako je to na E38 riesene, tie srobiky len povolis a ked prestane stadial bublinkovat a bude tiect len cista kvapalina, tak zavres, vsetko pri zhruba 2000ot, ked si hotovy s odzvdusnovanym tak len dolejes zmes az po rysku a zavres viecko expanzky, hotovo, nic zlozite to nie je...

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 22:04
od Xader
ok, dakujem za pomoc [-o< vo stvrtok ideme na to , snad len tu hadicu budu mat v bmw :-s

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 22:06
od Diablo
neviem presne kde má E38 odvzdušnovák, toto by ti skôr vedel presnejšie povedať Maroš. keď to budeš robiť kludne zavolaj

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 22:07
od Xader
na presne druhej strane by mal byt taky ventil na odvzdusnenie mi teraz otec hovoril ...
ja som na to necumel , len tak letmo som na to pozrel ... zajtra na to pozrem, popripade spravim nejaku fotos , lebo ta hadica je luxusne prasknuta :lol:

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 22:13
od Diablo
na toto má BMWMANIAC (Palo) jednu zásadu: keď kúpi auto prvé čo na ňom urobí vymení: vodnú pumpu , visco spojku a hadice a po novom dokonca aj chladič.
Je to dobré to tak spraviť pokial kúpiš jazdené auto a chodíš s ním do zahraničia alebo na dlhšie trasy. Je lepŠie to doma vymeniť pekne v teplúčku za pár penazí, ako keď sa ti to posere niekde vonku a narobí ti to kopec nepríjemností a stojí ťa to majland a kopu času.
Z vlastnej skúsenosti to tak robím tiež.

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 22:35
od Xader
Tak je to najlepsie , len niekedy na to nie je casu :( vid mna ... 2-3 tyzdne mi robil nervy ten motor a nakoniec to boli blbe sviecky. A stale to nie je ono...treba vymenit olej a olejovy filter... vodnu pumpu ... a snad to potom bude uz OK :smile:

Napísané: Pondelok, 24. Decembra 2007, 22:43
od crumar
Ja som na vymenu vodnej pumpy kaslal, a odnieslo si to tesnenie pod hlavou.