Strana 1 z 1

Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Utorok, 15. Júna 2010, 00:10
od airbone
Hrabal sa uz niekto v DDE 5.0 ? Mam problem s nestabilnym volnobehom (trosku poskakuju otacky, nie je to nic strasne, ale predsa) , hlavne ked je vonku vlhko, dokonca mi parkrat zdochlo auto na semafore (na cervenej :D ) a na "D".....
Samozrejme so najrpv myslel na vstreky, lenze vyzeraju byt v pohode.... Inac auto jazdi bez problemov.
Hodnoty korekcie vstrekov zmerane cez DIS v Smooth running control:

Cyl1 0.3
Cyl5 0.1
Cyl3 1.2
Cyl6 -0.2
Cyl2 -0.1
Cyl4 -1.1

Diagnostika hlasi celkom slusny rad zavad:

4061 - Ambient Pressure sensor (installed in DDE control module), signal
Open or short circuit to ground
Fault currently present, SAE DT code: P2228

4477 - Intelligent Battery Sensor
no communication via BSD interface

4203 - Glow Control Module
no communication via BSD interface

44E2 - Generator
no communication via BSD interface

44D3 - Generator
Mechanical fault

4293 - Control Module, internal 16
Recovery occured
Fault currently not present

4212,22,32,42,52,62 - Glow plug cylinder 1,2,3,4,5,6 - Open circuit

Prva chyba je nejaky senzor tlaku v ovzdusi, ktory je namontovany priamo v DDE. Podla WDS ak odide, je pouzity nahradny signal prepocitany zo snimaca tlaku turba. No myslim ze ten senzor suvisi s problemom nerovnomerneho chodu motora pri volnobehu.

Ostatne veci hlasia chybu komunikacie s BSD zbernicou. Tato prepaja DDE a alternator, senzor baterky a modul zhavenia.
Preto vsetky tieto ancable vypisuju chybu. Zhavenie, dobijanie a vsetko ostatne funguje bez problemov, len je nieco s komunikaciou.
S najvacsiou pravdepodobnostou sa dostala vlhkost do DDE, odsrala snimac tlakku vzduchu a aj obvod alebo prepojenie BSD zbernice.

Musim DDE vymontovat a pokukat do nej, co tam najdem, ale dufam ze len vodu. Chcem sa spytat ci uz niekto takuto "vodu" alebo vlhkost v RJ riesil, ake boli symptomy a ako dopadol.....

Re: Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Utorok, 15. Júna 2010, 10:17
od starML
Jo tak Ty jsi si pořídil novou káru =D> . Tak to se musíš pochlubit a ne jenom s problémy. :D V podstatě máš pravdu, do prostoru ŘJ se dostala vlhkost a proto to (taky) nekomunikuje po BSD. Takže to chce zkontrolovat odtoky vody z té schránky a prověřit zatěsnění, aby tam nešla voda z předního skla, tak jako to často bylo u e39.

Ten inteligentní senzor na baterce je taky součástí BMW EfficientDynamics, kdy to např. dobíjí jen při deceleraci a tím "úžasně zvyšuje dynamiku vozu a současně šetří životní prostředí" až do té doby, kdy se senzor nabití baterie posere a Ty zůstaneš stát s vybitou baterkou. Následuje odvoz auta do servisu, kde kvůli zelenému vynálezu zaplatíš několik tisíc ale ekonomika stoupá. Ale nesmí Tě odtáhnout Fero s traktorom, lebo celá ekológia by išla do <>. Takže ty dvě hlášky s tím alternátorem úzce souvisí.

Ale ten třetí vstřik vypadá slabší, uvidíš po měsíci, až to znova napíchneš. Kontrolní modul žhavení bych zatím neřešil, jedná se o častou sporadickou závadu, ale v BMW Ti ho ochotně vymění. Zatím vymaž, časem se uvidí. Klidně to může souviset s tím, že mu chybí info od toho čidla tlaku a chtěl si na semaforu přižhavit. Tyhle auta totiž nežhaví jen při startu, ale ještě dožhavují při volnoběhu cca do dosažení provozní teploty, aby to náhodou nečoudilo. Ale za nejbližší vesnicí to udělá regeneraci katalizátoru+DPF, kde se ten bordel vysype, aby si matka příroda užila. Pokud se někomu bude zdát, že jsem proti zeleným, tak pravdu nemá, v armádě jsem sloužil 23 let. Ale e39 si ještě nějakou dobu radši nechám.

K tomu senzoru tlaku :
Ve WDS to najdeš jako Ambient-pressure sensor, ta pomlčka je tam důležitá (nebo taky Atmospheric pressure sensor DDE 5.0) a tam se píše, že to slouží ke kompenzaci nadmořské výšky and is integrated in the DDE control unit and cannot be replaced separately. A to asi bude ten problém, proč to původní majitel prodal. Mě by se nová DDE taky nechtěla kupovat, i když by to ekonomice zase pomohlo !! Ten senzor tlaku vypadá asi takto :
Obrázok
i když tento je 17-bitový, tady předpokládám něco jednoduššího. Ta hláška ukazuje na zkrat nebo otevřený obvod, takže ani kočka, ani pes. Takže něco na vyčištění plošného spoje ale nefoukej tam tlakový vzduch, aby neodešlo to čidlo, pokud už není KO. Pokud to nepomůže, zkusit přeletovat čidlo z jiné DDE, jsou všude stejné. Další možnosti jsou nahradit čidlo odporem a nejezdit do Alp nebo jinou řídící jednotku. Ale to si umíš sám představit, co to je přeflaschovat DDE.

Re: Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Utorok, 15. Júna 2010, 18:33
od 323/525
Ahoj, dufam, ze sa ti to podari vyriesit "bez uhony".
Suhlasim so starML, ked hovori, ze si nejaky cas ponecha este E39...
A pozdravujem ta.

Re: Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Utorok, 15. Júna 2010, 21:05
od airbone
Dufam ze sa mi naskytne cas nato kuknut do konca tyzdna... Majitel mi to nepredal kvoli tomu, auto mam od znameho za velmi dobru cenu (za cenu lepsiej e39) a na zavadu s behom motora pri volnobehu ma upozornil - aj ked myslel ze to bude chyba vstreku. Inac auto jazdi fajn, takze problem neni a to kolisanie otacok je len velmi male. No to ze mi auto uz trikrat zdochlo na svetlach ked bolo chladnejsie a vlhko (a motor studeny) ma sere, takze musim to poriesit.
Ten modul zhavenia je ok, pretoze auto v zime vraj normalne zhavi. Ide len o to, ze nekomunikuje po BSD.

E39 je E39... to je fakt.

Re: Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Streda, 16. Júna 2010, 11:39
od profor
no snad nebudeš mať vlhko v konektore, a zaoxidované. Ak je ten senzor v RJ tak musí byť otvorená, čo je asi obstarané nejakým goratex filtrom, ale môže sa tam dostať vlhkosť. asi. no musíš otvoriť

Re: Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Piatok, 18. Júna 2010, 00:22
od airbone
tak som dde vybral. Asi sa v nej uz niekto hrabal, bola uz otvarana. No ziadna vlhkost ani voda, alebo nejake viditelne poskodenie, konektory tiez vyzeraju ok. Ale ani bohovi neviem lokalizovat ten snimac tlaku vzduchu.
Co ten treti obrazok?

Re: Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Piatok, 18. Júna 2010, 10:57
od starML
Na té 3. fotce je oxidace značně patrná, takže vlhkost tam byla, jsou to ty šedá místa. Vedle té bílé kostky vlevo je něco shořelého. Poslal jsem dotaz kolegovi, vydržať.

Re: Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Piatok, 18. Júna 2010, 11:27
od profor
ten tretí by to čisto teoreticky mohol byť.
a je ten housing s vetraním?

inak je to pekne pooblievané tým lakom. vyzerá to otrasne :D

Re: Problem pri volnobehu DDE 5.0 E60 / Oprava RJ

Napísané: Sobota, 19. Júna 2010, 08:27
od airbone
navyse som zistil, ze jednotka bola asi menena pravdepodobne. Na krabici je cislo dielu 7793210 , zatial co diagnostika vypisuje 7811896. Zrejme bola menena doska z ineho auta. To by mohlo davat odpoved nato, preco nefunguje ako ma. Aj ked nakodovana/naprogramovana musi byt spravne kedze auto funguje a startuje. Preco nefunguje ako ma, no zatial sa budem snazit ju dat opravit. Ako hovorim, pri jazde ani najmensi problem, akurat ked je vlhko a chladnejsie, tak na volnobehu trosku poskakuje. Musim zistit to ohladne snimacu a skusit ho zohnat/vymenit, alebo to skusit s inou DDE, co bude dost problem. Posledna moznost je objednat ju novu z BMW.... TO si nechavam az nakoniec, kedze to neni surne... lebo auto normalne chodi.