Strana 1 z 3
BRZDENIE MOTOROM
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:10
od GOOSE
1.) Setrí to benzín?
2.) Ničí to motor?
To su dve zakladné otázky co sa ma furt niekto pýta a nikdy neviem presne zdôvodnit svoje odpovede tak by som sa rád inspiroval tými vašimi :)
Dakujem ze nedávate OT
.......................................................................................................
Asi najkonkretnejsia odpoved:
-brzdenie motorom je len prinos a oplati sa z dlhodobeho hladiska viac ako s przdami,samo ze pod tych 1500 otacok sa musi normalne dobrzdit.
Pri vyhodenej rychlosti a lahkom brzdenim sa pohybuje aktualna spotreba tak okolo 1-2 litrikov a pri prudkom brzdeni sa aktualna spotreba zdviha az na 8-10 litrov !!! (tym myslene v tom momente).
-dalej,motor nezlenivie,hlavne pre tych,ktory jazdia iba v meste pri max. rychlosti 60km/h
-ako tu uz niekto spomenul,pomaha ochladzovat motor,hlavne pri vysokom napore
-akonahle sa brzdi motorom,v tom momente sa uzatvara privod benzinu/nafty do motora a aktualna spotreba = 0
-dalej velmi prospesne hlavne v zime,(przdenie motorom je asi vsetkym uz zname,hlavne pri polladovici) ale ma to este jeden dobry dovod,motor sa rychlejsie zohreje a dostane sa na normalnu prevadzkovu teplotu a tym padom je aj mensia spotreba,lebo cim studensi motor-tym vyssia spotreba.
Autor: ALU
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:13
od M3driver
dost to zalezi od stylu jazdy a konkretnej situacie. ale predpokladam ze to vies...
ja som mal asi vzdy vyssiu spotrebu. a ci som nicil motor?! hmm, tazko povedat. nieco znese, ak si vsak barbar a podradujes jak kkt tak mu to asi neprospieva.
hh, dost primitivna odpoved

Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:14
od Mimo
NO.. velmi zaujímavá téma. mne každý odporúča brzdiť motorom ale určite nie pod 1500 ot. Benzín tým myslím ušetríš trošku a brzdy tiež. tiež by ma zaujímalo ako je to s neutrálom. Ja zvyknem pre križovatkou hodiť neutrál a pribŕžďam dvojkou. a potom už len trochu brzdou. Na autách s priamym vstrekovaním sa vraj oplatí brzdiť motorom. Menej žerie ako na nautráli ale zas nedojdeš tak ďaleko.

Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:19
od GOOSE
Nikdy som totiz nebrzdieval motorom, potom mi to bolo poradené a tak ze teraz to skusim na mesiac. A mam pocit ze mi skor zere viac.
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:24
od Peppo
teraz to uplne zabijem !!!!!!!!!!!!
kto brzdi nevyhrava. Tak nebrzdite ani motorom ani brzdami....
ja tento problem nebudem musiet dlho riesit - budem mat automat
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:29
od BlackMW
brzdy su spotrebny material, takze ja racej spotrebuvam platnicky
ako motor, spojku, prevodovku a diferak..
okrem jedneho pripadu - shiftlock pri drifte co som omylom objavil v nedelu a hned sa mi to zapacilo
okrem toho pri neutrali to zere 1.4 - 2.4 litra na hodinu (podla klimy),
takze lahko si vyratas ze ked ti cesta 10 km trva 12 minut a z toho brzdis alebo spomalujes 3 minuty ze usetris cca 3 Sk
ak sa potrebujem dokotulat niekam tak vyradim..
ked idem brzdit, rychlost tam nechavam do 1500 otacok,
potom vyradim a uz len brzdim pedalom a nepodradujem..
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:39
od lajo
Ušetríš benzín. V meste ti môže klesnúť aj o liter, keď ideš do križovatky, a len pustíš plyn. Čím menej brzdíš brzdami, tým menej máš spotrebu. Že sa ti zdá, že je vyššia spotreba, to môže byť od zimy. V zime sa automaticky zvyšuje. A motor neničíš tým, jedine keby si podraďoval až tak, že sa ti moc pretáča motor. Jedine turbo to nemá rád, ale to len keď moc dusíš, že už skapíňa, napr. 500 otáčok. Robím aj to, že keď vchádzam do dediny, tak dobrý kus pred ňou vyhodím rýchlosť.
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:47
od Oldman
Ja podradujem a brzdim motorom odkedy jazdím na baworakoch.Podraďujem plynulo,postupne,brzdim len keď ide o život.Spotreba je určite nižšia,keď podraďuješ citom motor netrpí,viac dostane spojka,ale žiadnu som ešte neodpísal,ja len toĺkn.
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 09:52
od LuCKy
Tiež brzdím motorom a keď treba, tak dobrzďujem brzdami (čo často treba

).
LuCKy
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 10:11
od GOOSE
Zima je uz trosku dlhsie ako mesiac :)
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 10:15
od LuCKy
GUZINO528 napísal:Zima je uz trosku dlhsie ako mesiac :)
NJ, len pri tom brzdení nesmieš pridávať plyn...
LOL
LuCKy
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 10:30
od balino
tak tak ja som tiez zacal brzdit motorom odkedy jazdim na nakladaku v robote a chodim cez donovaly

a uz to pouzivam aj na bmw proste zvyk...a ked si vsimnes ekonometer tak ides z kopca a vyhodis len rychlost a ides na neutrali tak to zere 2litre ked zaradis trojku tak rucicka ide pod nulu....a hlavne sa mi paci ten efekt pred krizovatkou ked z 5ky preradim na 3ku otacky vybehnu na 3500 a zvuk koncoveho tlmica ukaze to co sa patri hehe
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 12:05
od lajo
Pod nulu? tak sa ti aj dopĺňa palivo?
Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 12:17
od balino
lajo napísal:Pod nulu? tak sa ti aj dopĺňa palivo?
jj ked na shellke tankujem

Napísané: Streda, 12. Decembra 2007, 12:23
od Pepe
Neviem, či je to normálne, ale mne bordak na 318 tds ukazuje priemer pod 5,5 litra nafty. Vyraďujem a jazdím mimo mesto 70%. Inak totálne ľahká noha. Cez obec 65-70 km/h na 5st a mimo niečo málo nad 100 a tak do 140. Diaľnica tak 5% a tam točievam 160km/h. Vravím, že brutálne ekonomická jazda. Pri štýle brzda-plyn ide spotreba tak o 3 litre hore. Možno skúsim premerať aj s brzdením motorom, ale to je na dlhšie. Podľa mňa by spotreba mala ostať zhruba rovnaká.