Strana 1 z 1
Bypass
Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 22:12
od Mimo
Má niekto niečo takéto?
http://www.dmhperformance.com/ecutout.htm
[youtube]gg6ozmFX9Pk[/youtube]
[youtube]u6NmJETvnbs
[/youtube]
Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 23:18
od zdenko
noo, toto som uz niekde vydel. funguje to tak ze na vyfukovom potrubi este pred tlmicom je privarena este jedna kratka vetva ktora ma svoj ventil a ked ho otvoris tak to ma kurva ze ostryyy zvuk
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 10:10
od bober
Neviem, ale mne to nepripadá, že by to malo dobrý zvuk. Ten seat sa ešte dá, ale ta bawaria, to je boží šramot.
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 10:45
od Nitro
nad tymto som spekuloval aj ja len som to chcel dat pred kat.
urobis si to aj doma ....cca 1den prace
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 15:44
od BlackMW
Nitro napísal:nad tymto som spekuloval aj ja len som to chcel dat pred kat.
urobis si to aj doma ....cca 1den prace
no problem by som videl v praktickej realizacii toho ventilu..
ale inac to znje jak motorova pila, nevidim v tom ziadny uzitok
akurat ze znizis odpor vyfuku co ma za nasledok znizenie vykonu
a krutaku v nizsich otackach ak sa nemylim..
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 15:47
od Xader
Ved nieco podobne robi aj REMUS POWER SOUND ... mas klapku s ktorou si regulujes zvuk a priechod plynov von ...

Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 15:51
od BlackMW
Xader napísal:Ved nieco podobne robi aj REMUS POWER SOUND ... mas klapku s ktorou si regulujes zvuk a priechod plynov von ...
no zaujmave by to bolo len v pripade ze by to ovladal elektromagneticky
ventil podla otacok motora..
dat to na brzdu otvorene, zavrete a potom urcit hodnotu kedy sa to ma otvorit,
v strednych a vyssich otackach by to mohlo mat pozitivny efekt..
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 15:59
od Xader
BlackMW napísal:Xader napísal:Ved nieco podobne robi aj REMUS POWER SOUND ... mas klapku s ktorou si regulujes zvuk a priechod plynov von ...
no zaujmave by to bolo len v pripade ze by to ovladal elektromagneticky
ventil podla otacok motora..
dat to na brzdu otvorene, zavrete a potom urcit hodnotu kedy sa to ma otvorit,
v strednych a vyssich otackach by to mohlo mat pozitivny efekt..
ono sa to otvara same ? ja som myslel , ze si to kazdy moze regulovat podla seba ako uzna za vhodne

Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 16:07
od BlackMW
Xader napísal:ono sa to otvara same ? ja som myslel , ze si to kazdy moze regulovat podla seba ako uzna za vhodne

ne sak citaj ma poradne, pisem ze len vtedy by to bolo zaujmave..
keby sa to samo otvaralo podla otacok motora, iba tak by si z toho
mohol ziskat nejaky vykon alebo krutak alebo lepsiu kombinaciu..
inac ked uz sme pri tom, povodne som myslel ze znizenim odporu vyfuku
sa zvysuje vykon a znizuje krutak, resp. sa to prelieva medzi nimi,
ale teraz citam ze znizenim odporu klesne vykon aj krutak v nizsich otackach a stupne v strednych a vyssich..
vyzna sa v tom njekto ?
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 16:58
od Helldiver
Ohladom sania a vyfukov: V zasade plati ze cim hrubsi a kratsi vyfuk (sanie) tym viac vykonu vo vyssich otackach a cim tensi a dlhsi, tym viac krutaku a teda aj sily v nizssom a strednom pasme - pricinou je takzvane rezonancne plnenie a vyprazdnovanie, priklad sanie: v sani je isty stlpec vzduchu, ktory sa zacne hybat smerom k sacim ventilom pocas nasavacieho cyklu, lenze ten vzduch v sani proste nezastane ked sa tie ventily zatvoria - trocha sa stlaci a hlavne pri zavreni ventilov a stlaceni vzduchu vznikne zvukova vlna, ktora sa zacne sirit smerom od ventilov a v miestach ostrych zlomov sa zasa odraza a siri sa naspat smerom k ventilom, vtip je v tom aby sa zvukova rezonancna vlna dostala k ventilom prave v ten okamih ked sa zasa zacnu otvarat, lebo vtedy pomoze "natlacit" viac zmesi do valcov - vsimnite si napriklad rozdiel v sani motora M20B25 a M20B27 eta, prvy je robeny na silu vo vyssokych otackach (preto ma aj o dost vacsii absolutny vykon), druhy na silu a krutak v nizkych otackach, B25 ma pomerne siroke a kratke kanaliky v hlave (motory M20 maju navyse sanie usporiadane na rezonancne plnenie, ked jedna rada valcov pomaha plnit druhy, vsimnite si ako je skonstruovane sanie ked vlastne za skrtiaciu klapkou sacie trubice ustia proti sebe, v E34 M5 je toto dovedene do dokonalosti a je tam dokonca elektronicka klapka ktora spaja-rozpaja vyustenie trubic proti sebe) a B27 tenke a dlhe kanaliky - zjednodusene zvukova vlna v dlhsom sanii potrebuje dlshiu dobu aby urazila cestu od zaciatku po koniec sania (v skutocnosti niekolkokrat, inac by muselo byt sanie dlhe niekolko metrov) a teda dlhsia doba medzi dvoma otvoreniami ventilov, ktroa nastane v nizssich otackach (vsimnite si aj ze moderne auta maju variabilnu dlzku sania prave pre nutene plnenie v sirsom rozsahu otacok). Podobne to funguje aj na vyfuku, akurat tam zvukova vlna pomaha vyprazdnovat a nie naplnat, preto je konstrukcia vyfukovych kanalikov a nacasovanie rezonancie trocha ine - tu pomaha aj takzvany stepped header, teda postupne sa rozsirujuce sa zvody (najjednoduchsie sa spravi nahrada stepped headeru portovanym kanalikov v zvodoch na zaciatku aby mali trocha vacsii priemer ako vyfukove kanaliky v hlave), toto pomaha zabranovat spatnemu prudenia vyfukovych plynov do valcov (lebo ako iste viete sacia a vyfukova doba sa mierne prekryva). Snad to bolo aspon trocha zrozumitelne ak by toto cital nejaky profesor strojariny, tak ma asi zdrbe pod ciernu zem lebo som pouzil kopu nepresnych a obraznych vyrazov, ale tak nie som strojar...
Podrobne rozpisane sanie:
http://www.team-integra.net/sections/articles/showarticle.asp?ArticleID=466
vyfuk:
http://www.team-integra.net/sections/articles/showArticle.asp?ArticleID=2
taky sikovny programcek na hruby vypocet vyfuku:
http://www.kamware.com/vtr1000f/exhaust.htm
Inac jeden ladeny vyfuk zrejme budeme s kamosom zvarat nabuduci tyzden, matros nakupim asi v Bosal, som zvedavy ako to dopadne...
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 17:08
od Kraken
Helldiver napísal:Inac jeden ladeny vyfuk zrejme budeme s kamosom zvarat nabuduci tyzden, matros nakupim asi v Bosal, som zvedavy ako to dopadne...
od zvodov až po koniec alebo len určitú časť?
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 17:13
od Helldiver
Od zvodov po kat - v mojom pripade tam teda ziaden kat neni, ale rezonatory...
Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 17:16
od BlackMW
Helldiver napísal:Inac jeden ladeny vyfuk zrejme budeme s kamosom zvarat nabuduci tyzden, matros nakupim asi v Bosal, som zvedavy ako to dopadne...
ja tiez budem potrebovat nejaky ten vyfuk, bude treba prerabat zvody,
a od zvodov az dokonca to cele vyrobit, kat nebude, iba koncovy tlmic
a musi to byt co najtichsie..
ak budete uspesni tak mi rovno vypis zakazkovy list

Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 17:35
od balino
maros ja idem hned potebe zvody z 325ky

Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 21:13
od Helldiver
Bude to riadna fuserina to nase zvaranie, ale sak uvidime co z toho bude

.