Strana 1 z 2

Olej - čo je rozdiel medzi 0-30 al. napr. 10-40

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 14:26
od lajo
Možno blbá otázka, ale ja fakt neviem. Zaujíma ma to, že čo znamenajú tie čísla, a ktorí v čom je lepší

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 14:41
od vrtak316
0-30je plna syntetika,10-40je polo syntetika ak tam bola 10-40 nedavaj tam 0-30 v opacno pripade to tam mozes naliat

Re: Olej - čo je rozdiel medzi 0-30 al. napr. 10-40

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 14:46
od yfo
lajo napísal:
Možno blbá otázka, ale ja fakt neviem. Zaujíma ma to, že čo znamenajú tie čísla, a ktorí v čom je lepší


Cisla nepriamo hovoria o viskozite oleja v zavislosti od teploty (viskozitny index). Ak Ta to nezaujima az do fyzikalnych detailov, tak Ti staci vediet, ze nizsie cisla charakterizuju zimne oleje, vysie cisla letne. Ak je pri cisle W,olej je vhodny na pouzivanie pri zapornych teplotach.

Ked som rozmyslal nad vhodnym olejom, nikde som sa nedocital o nejakych podstatnych rozdieloch vlastnosti pri malych rozdieloch v tomto indexe. Dalo by sa povedat, ze jednotlive typy olejov su vhodne pre konkretne podnebie (tiez to samozrejme zavisi od toho, ci v zime auto garazujes alebo nie).

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 14:52
od lajo
Ja som v E46 320D mal 0-30, a teraz som dal 10-40, castrol, ževraj speciálne pre turbo diesel, takže tým som asi nič nepokazil, že. A čo to je vlastne viskozita?

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 14:53
od SPARROW
vrtak316 napísal:
-30je plna syntetika,10-40je polo syntetika ak tam bola 10-40 nedavaj tam 0-30
bo ti cely motor zasere (zakarbonuje) a to je potom velmo zle.

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 15:00
od yfo
lajo napísal:
Ja som v E46 320D mal 0-30, a teraz som dal 10-40, castrol, ževraj speciálne pre turbo diesel, takže tým som asi nič nepokazil, že. A čo to je vlastne viskozita?


Nevidim dovod pastovat Ti definicie, precitaj si sam :)

http://sk.wikipedia.org/wiki/Viskozita


Trosku fyzikalnejsi popis:

http://www.cfd.sk/cfd-book/node11.html

Ludovo povedane odpor voci liatiu :)

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 15:02
od yfo
lajo napísal:
Ja som v E46 320D mal 0-30, a teraz som dal 10-40, castrol, ževraj speciálne pre turbo diesel, takže tým som asi nič nepokazil, že. A čo to je vlastne viskozita?


Nevidim dovod pastovat Ti definicie, precitaj si sam :)

http://sk.wikipedia.org/wiki/Viskozita


Trosku fyzikalnejsi popis:

http://www.cfd.sk/cfd-book/node11.html

Ludovo povedane odpor voci liatiu :)

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 15:07
od lajo
Vďaka. To mi stačí, aby som nebol úplný manták.

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 15:09
od yfo
fok aj s double postingom, ako vymazem prispevok?

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 15:10
od yfo
yfo napísal:
fok aj s double postingom, ako vymazem prispevok?


aha, da sa iba ak je posledny. tak nist

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 15:10
od Mimo
vedla citovať je krížik

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 16:56
od slamec

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 20:39
od speedfred
vrtak316 napísal:
-30je plna syntetika,10-40je polo syntetika ak tam bola 10-40 nedavaj tam 0-30 v opacno pripade to tam mozes naliat


nie vzdy pravda,aj 10W 40 moze by plna syntetika.

Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 11:13
od MarkoZH
speedfred napísal:
vrtak316 napísal:
-30je plna syntetika,10-40je polo syntetika ak tam bola 10-40 nedavaj tam 0-30 v opacno pripade to tam mozes naliat


nie vzdy pravda,aj 10W 40 moze by plna syntetika.

tak taku som este nevidel ale moze byt nehadam sa....

Napísané: Štvrtok, 29. Novembra 2007, 13:31
od SPARROW
samizda ze CASTROl robi 10W-40 aj cistu sintetyku...