Strana 1 z 4
M51 Diesel...
Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 08:42
od LuCKy
Prosím Vás aký je rozdiel (okrem výkonu) medzi motorom M51D25T (označuje sa TD, 115koní) a motorom M51D25S (označuje sa TDS, 143koní). Viem, že TD nemá intercooler a zaujíma ma, či to je jediná vec, čo robí rozdiel 28koní.
LuCKy
Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 09:55
od LuCKy
Takže, našiel som ďalší rozdiel. Prepĺňanie turba je iné. TD (M51D25T) má 1,9bar, TDS (M51D25S) má 2,1bar.
Riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) je zhodná u oboch typov motora.
Takže predpokladám, že prítomnosť intercoolera a väčšieho prepĺňania turba o 0,2bar na rozdiel 28 koní postačuje.
Informácia pre majiteľov M41 Diesel (M41D17, E36 318TDS), riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) zhodná s motorom typu M51 Diesel, prepĺňanie turba 2,2bar (!).
LuCKy
Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 10:22
od LuCKy
Ešte odkaz na zaujímavú a obsiahlu príručku (manuál) k motoru M51 diesel:
http://www.kassakaappi.net/leka/bmw/faq/M51D25/M51D25%20Engine.pdf
LuCKy[/url]
Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 12:51
od TiTAN
TD = technicky dokonaly
TDS = technicky dokonaly stroj

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 13:12
od zednik
Lucky, ty si výnimočny, založíš tému, dáš otázku, sam si o nej pokecaš, a sam si aj odpovieš

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 14:28
od LuCKy
Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 14:50
od Diablo
LuCKy napísal:Takže, našiel som ďalší rozdiel. Prepĺňanie turba je iné. TD (M51D25T) má 1,9bar, TDS (M51D25S) má 2,1bar.
Riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) je zhodná u oboch typov motora.
Takže predpokladám, že prítomnosť intercoolera a väčšieho prepĺňania turba o 0,2bar na rozdiel 28 koní postačuje.

Informácia pre majiteľov M41 Diesel (M41D17, E36 318TDS), riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) zhodná s motorom typu M51 Diesel, prepĺňanie turba 2,2bar (!).
LuCKy
kde si sa dočítal o tých turbo tlakoch?
Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 16:21
od LuCKy
Diablo napísal:kde si sa dočítal o tých turbo tlakoch?
Vieš ako sa hovorí? Hovorí sa: "Kto hľadá ten nájde."
A tak som hľadal a našiel, radšej som sa nespoliehal, že mi to niekto objasní.
A inak, skús pozrieť sem, je to síce vo fínštine ale keď som to pochopil ja.
http://www.bmwclub.fi/fi/engines/diesel/
LuCKy
Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 20:09
od Diablo
pre väčšinu sériovych túrb je pretlak 1,5 baru deštrukčný a myslím, že tdska takúto hodnotu nedosahuje ani pri overbooste
Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 08:39
od LuCKy
Diablo napísal:pre väčšinu sériovych túrb je pretlak 1,5 baru deštrukčný a myslím, že tdska takúto hodnotu nedosahuje ani pri overbooste
Mne sa tá hodnota tiež zdala vysoká ale do týchto vecí sa moc nevyznám, takže neviem. To čo som pozeral o turbách tak som väčšinou videl pretlak 0,8bar až 1,0bar. Skúsim ešte čo to pozrieť na nete a možno nájdem aj iný zdroj informácií.
LuCKy
Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 13:23
od Diablo
LuCKy napísal:Diablo napísal:pre väčšinu sériovych túrb je pretlak 1,5 baru deštrukčný a myslím, že tdska takúto hodnotu nedosahuje ani pri overbooste
To čo som pozeral o turbách tak som väčšinou videl pretlak 0,8bar až 1,0bar.
LuCKy
tieto tlaky sú reálne.Na Alfe sme testovali vplyv turbotlaku na výkon a keď bude času tak sem hodím grafy z brzdy.Mimochodom pri tlaku 1,3bar sa turbo rozletelo a vydržalo to zhruba 300km.

Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 13:26
od LuCKy
Diablo napísal:tieto tlaky sú reálne.Na Alfe sme testovali vplyv turbotlaku na výkon a keď bude času tak sem hodím grafy z brzdy.Mimochodom pri tlaku 1,3bar sa turbo rozletelo a vydržalo to zhruba 300km.

Huuups, no nič moc, keď cestou stratíš turbo.
Ty máš prístup ku brzde? Hmm, to by som bral na môjho tátoša, škoda, že ja takú možnosť nemám.
LuCKy
Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 13:31
od Diablo
Brzda je na Slownafte v Blave (meranie stojí zhruba liter), v Košiciach je dokonca štvorkolková a je aj na Žilinskej univerzite.Treba sa dohodnúť s niekym čo tam študuje a nemal by byť problém ju vybaviť.
Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 13:57
od MT-SPEEDY
Diablo napísal:Brzda je na Slownafte v Blave (meranie stojí zhruba liter), v Košiciach je dokonca štvorkolková a je aj na Žilinskej univerzite.Treba sa dohodnúť s niekym čo tam študuje a nemal by byť problém ju vybaviť.
S tou zilinskou skusim nieco poriesit, ale zatial nic neslubujem...
Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 14:56
od TiTAN