Strana 1 z 4

M51 Diesel...

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 08:42
od LuCKy
Prosím Vás aký je rozdiel (okrem výkonu) medzi motorom M51D25T (označuje sa TD, 115koní) a motorom M51D25S (označuje sa TDS, 143koní). Viem, že TD nemá intercooler a zaujíma ma, či to je jediná vec, čo robí rozdiel 28koní.



LuCKy

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 09:55
od LuCKy
Takže, našiel som ďalší rozdiel. Prepĺňanie turba je iné. TD (M51D25T) má 1,9bar, TDS (M51D25S) má 2,1bar.
Riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) je zhodná u oboch typov motora.
Takže predpokladám, že prítomnosť intercoolera a väčšieho prepĺňania turba o 0,2bar na rozdiel 28 koní postačuje. :smile:

Informácia pre majiteľov M41 Diesel (M41D17, E36 318TDS), riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) zhodná s motorom typu M51 Diesel, prepĺňanie turba 2,2bar (!).



LuCKy

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 10:22
od LuCKy
Ešte odkaz na zaujímavú a obsiahlu príručku (manuál) k motoru M51 diesel:
http://www.kassakaappi.net/leka/bmw/faq/M51D25/M51D25%20Engine.pdf



LuCKy[/url]

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 12:51
od TiTAN
TD = technicky dokonaly
TDS = technicky dokonaly stroj
:twisted: :twisted: :twisted:

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 13:12
od zednik
Lucky, ty si výnimočny, založíš tému, dáš otázku, sam si o nej pokecaš, a sam si aj odpovieš :D

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 14:28
od LuCKy
zednik38 napísal:
Lucky, ty si výnimočny, založíš tému, dáš otázku, sam si o nej pokecaš, a sam si aj odpovieš :D


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oops:



LuCKy

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 14:50
od Diablo
LuCKy napísal:
Takže, našiel som ďalší rozdiel. Prepĺňanie turba je iné. TD (M51D25T) má 1,9bar, TDS (M51D25S) má 2,1bar.
Riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) je zhodná u oboch typov motora.
Takže predpokladám, že prítomnosť intercoolera a väčšieho prepĺňania turba o 0,2bar na rozdiel 28 koní postačuje. :smile:

Informácia pre majiteľov M41 Diesel (M41D17, E36 318TDS), riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) zhodná s motorom typu M51 Diesel, prepĺňanie turba 2,2bar (!).



LuCKy

kde si sa dočítal o tých turbo tlakoch?

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 16:21
od LuCKy
Diablo napísal:
kde si sa dočítal o tých turbo tlakoch?


Vieš ako sa hovorí? Hovorí sa: "Kto hľadá ten nájde." :twisted:

A tak som hľadal a našiel, radšej som sa nespoliehal, že mi to niekto objasní. :D

A inak, skús pozrieť sem, je to síce vo fínštine ale keď som to pochopil ja. :D

http://www.bmwclub.fi/fi/engines/diesel/



LuCKy

Napísané: Utorok, 13. Februára 2007, 20:09
od Diablo
pre väčšinu sériovych túrb je pretlak 1,5 baru deštrukčný a myslím, že tdska takúto hodnotu nedosahuje ani pri overbooste

Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 08:39
od LuCKy
Diablo napísal:
pre väčšinu sériovych túrb je pretlak 1,5 baru deštrukčný a myslím, že tdska takúto hodnotu nedosahuje ani pri overbooste


Mne sa tá hodnota tiež zdala vysoká ale do týchto vecí sa moc nevyznám, takže neviem. To čo som pozeral o turbách tak som väčšinou videl pretlak 0,8bar až 1,0bar. Skúsim ešte čo to pozrieť na nete a možno nájdem aj iný zdroj informácií. :wink:



LuCKy

Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 13:23
od Diablo
LuCKy napísal:
Diablo napísal:
pre väčšinu sériovych túrb je pretlak 1,5 baru deštrukčný a myslím, že tdska takúto hodnotu nedosahuje ani pri overbooste


To čo som pozeral o turbách tak som väčšinou videl pretlak 0,8bar až 1,0bar.



LuCKy

tieto tlaky sú reálne.Na Alfe sme testovali vplyv turbotlaku na výkon a keď bude času tak sem hodím grafy z brzdy.Mimochodom pri tlaku 1,3bar sa turbo rozletelo a vydržalo to zhruba 300km. :D

Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 13:26
od LuCKy
Diablo napísal:
tieto tlaky sú reálne.Na Alfe sme testovali vplyv turbotlaku na výkon a keď bude času tak sem hodím grafy z brzdy.Mimochodom pri tlaku 1,3bar sa turbo rozletelo a vydržalo to zhruba 300km. :D


Huuups, no nič moc, keď cestou stratíš turbo. :lol:
Ty máš prístup ku brzde? Hmm, to by som bral na môjho tátoša, škoda, že ja takú možnosť nemám. :cry:



LuCKy

Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 13:31
od Diablo
Brzda je na Slownafte v Blave (meranie stojí zhruba liter), v Košiciach je dokonca štvorkolková a je aj na Žilinskej univerzite.Treba sa dohodnúť s niekym čo tam študuje a nemal by byť problém ju vybaviť.

Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 13:57
od MT-SPEEDY
Diablo napísal:
Brzda je na Slownafte v Blave (meranie stojí zhruba liter), v Košiciach je dokonca štvorkolková a je aj na Žilinskej univerzite.Treba sa dohodnúť s niekym čo tam študuje a nemal by byť problém ju vybaviť.

S tou zilinskou skusim nieco poriesit, ale zatial nic neslubujem...

Napísané: Streda, 14. Februára 2007, 14:56
od TiTAN
ja tu studujem :D ale informatiku :twisted: :twisted: :twisted: