Strana 1 z 9
Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 18:41
od airbone
Su nejake specialne pravidla pri nabijani bezudrzbovych (uzavretych) baterii? Mam 12V 90Ah 900A, origo BMW. Vcera som sa trochu hral s autom a uplne som ju vystavil. Potrebujem dobit, ale tak, aby som ju neodsral alebo nevyhodil dom do vzduchu. Dajte radu.
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 18:43
od Thorien
airbone napísal:Su nejake specialne pravidla pri nabijani bezudrzbovych (uzavretych) baterii? Mam 12V 90Ah 900A, origo BMW. Vcera som sa trochu hral s autom a uplne som ju vystavil. Potrebujem dobit, ale tak, aby som ju neodsral alebo nevyhodil dom do vzduchu. Dajte radu.
no ja ich nabijam ako kazdu inu bateriu .. este som taku nemal co by nemala hore otvory .. len su obvykle schovane pod nalepkou ...
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 18:46
od airbone
Thorien napísal:
no ja ich nabijam ako kazdu inu bateriu .. este som taku nemal co by nemala hore otvory .. len su obvykle schovane pod nalepkou ...
Pise na nej ze ju nemam otvarat, tak to asi nieco znamena... No to je vsak jedno, nabijat sa nejako musi dat, ne?
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 18:47
od Mimo
možno nižším prúdom?

lebo čo som čítal tak klasické odporúčajú nechať otvorené pri nabíjaní
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 18:54
od airbone
presne nato myslim, ale akym prudom a ako dlho, to neznam....
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 18:59
od johnyfly1
a nema ten vyrobca nejaku www stranku ze by to tam bolo napisane?

Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 18:59
od Mimo
ja mám 100ku baterku, ked bola úplne KO nabíjal som ju 6A nabíjačkou..ale trvalo to doosť dlho, ale vraj je to zas vraj pre baterku šetrnejšie.. podla toho kolko máš času :)
teraz v zime ked občas dobíjam preventívne.. tak 2A
na noc to úplne stačí
inak odporúčajú nabíjať prúdom max 1/10 kapacity batérie (pri 90Ah teda 9A)
ale nižším prúdom určite nič nepokazíš si myslím
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 19:11
od Thorien
ako pre mna znamena bezudrzbova ze do nej nic nenalievas ... na druhu stranu taketo baterky maju naboku taku jak hadicku obvykle .. odvetranie ..cize teoreticky by nemal byt problem s nabijanim ...
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 19:41
od jabmw
tie baterky sa nabíjajú uplne rovnako ako ostatné baterky....žiadne špecialne procedury su pri tom neni potrebné
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Štvrtok, 25. Februára 2010, 10:40
od TT-SIMIK
Aj keď je úplne vyšlahaná tak nič sa nedeje,teda pokial ti nezamrzla,ale to nepredpokladám,takže normálne nabíjanie, je to klasika baterka,len je bez udržbová,to znamená nedolievaš vodu....
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Štvrtok, 25. Februára 2010, 20:43
od VT-535BH
Ja svoju nabijam napojenu priamo v aute. Na jar uz musim kupit bezpodmienecne novu lebo auto uz toho bez nastartovania nevydrzi vela. Same svetlo, radio, tv a iní zraci a tato baterka to utiahne tak 3minutky a uz to system odpoji aby som potom bezpecne nastartoval
Takto som to dobijal asi 3x a bezproblemovo.
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Štvrtok, 25. Februára 2010, 21:58
od 323/525
Ahoj Martin,
nabijaj ako obycajnu baterku, ako ti radili vyssie.
Mam v E21 taku, Bosch, uplne uzavretu, len s vetracimi otvormi na boku, do ktorych sa u E39 dava hadicka, ktora je vyvedena pod zadnym blatnikom. Dierka na druhej strane pri kontakte "minus" ma byt upchata, aby vypary z baterky nesli do priestoru baterky.
A akym prudom ? Najlepsie je pouzit automaticku nabijacku (take su dnes v predaji skoro vsetky), ktora sama davkuje nabijaci prud v zavislosti na vybiti - ked je uplne vybita, tak tam dava tu 1/10 cisla kapacity a ako sa postupne nabija, nabijaci prud klesa. U tej mojej po cca 24 hod nabijania je prud 1,5 A. Necham ju este nabijat a ked je prud 1 A, tak s nabijanim kocim, lebo prud uz dalej neklesa. Je to cca 36 hodin.
Cim je nabijaci prud mensi, tym sa bateria kvalitnejsie nabije, ale trva to dlho. Plati tu matematika: ak ju budes nabijat 1/10 kapacity, bude nabita za 10 hodin atd.
Naraznik si uz namontoval ? Kedy sa zastavis ?
S pozdravom
323/525 - Milos, Zilina
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Piatok, 26. Februára 2010, 02:22
od airbone
Diky za rady, baterku som dal nabit maminemu bratovi s automatickou nabijackou. Nabijaci prud tam bol okolo 6A a postupne klesal. Navyse mi pozicial jednu taku istu baterku aby som mohol medzitym jazdit. Vcera ma vobec nenapadlo ist za nim, nakolko je to specialista na baterie. Zaobera sa obnovovanim starych olovenych baterii a to az na 120 - 140% povodnej kapacity. Nehovorim sice o autobateriach, ale o velkych bateriach s vysokym napatim pouzivanych ako zalozne, startovacie alebo v manipulacnej technike. No koho to mohlo vcera napadnut.....
Milos: naraznik som este nemontoval, nebolo casu ani umyt auto odvtedy. Chystam sa teraz na jar, kedy uz tie skurvene mrazy, sneh, dazd a cojaviem co este pojdu odomna prec....
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Sobota, 27. Februára 2010, 08:58
od SnipE_88
este taka mala rada lebo som si vsimol na tych obrazkoch ze ste pripajali nabijacku na baterku dozadu do kufra...
to nieje potrebne napriklad u E46 ktora ma kontakty s baterky vyvedene do motoroveho priestoru(originalne su urcene na start kable) ale normalne na ne pichnem nabiojacku a nemusim v kufry odoberat ten tapacir atd...
Re: Nabijanie bezudrzbovej (uzavretej) baterie
Napísané: Sobota, 27. Februára 2010, 11:26
od starML
Neříkám, že to nejde, ale je to jako bych se díval na televizi v obýváku a elektriku dotáhnul prodlužkou ze sklepa. Potom ten nabíjecí proud, řádově jednotky ampér, teče od B+ FremdStart tím dvojmetrovým kabelem přes celé auto až do kufru. Ten kabel je dimenzován na stovky ampér, takže tomu to nevadí. Ale na každém kabelu průchodem proudu vzniká úbytek napětí, který může ovlivnit výsledné napětí, které automatická nabíječka vyhodnotí jako napětí baterie. Jedná se sice o desetiny Voltu, ale v konečném výsledku se může jednat o 5-10% náboje, které se do baterie nedostane, protože nabíječka vypne dříve.
Ten B+ (FremdStart) kontakt slouží hlavně pro start motoru z cizího zdroje (Fremd), kdy vzdálenost kontaktu je 10-20 cm od starteru. Takže starter a veškeré elektrika dostává plný příkon z cizího zdroje bez ohledu na kvalitu přívodu od baterie, její ukostření a stav svorek. Vím, že téma jsou bezúdržbové baterie, jejichž zastoupení v provozu je tak 30%, z toho baterií, které vůbec špunty nemají je tak 10-15%. Takže zbytek světa má baterie, které používají starší technologii, která počítá s větším vývojem plynů a kdy je naopak vhodné alespoň povolit nalévací víčka na baterii. Takže k té baterii se stejně musíš dostat.
Jinak dobrý článek o baterkách je na
http://www.battery.cz/baterie-info a jsou tam i dobré nabídky na baterky a nabíječky všeho druhu. Jenže je to Praha.