Strana 1 z 1

Veľká spotreba oleja

Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 09:40
od Kopac
Nazdar, moja stará chuderka E39 528i začala papať olej - a to tak že dosť. Na jednu výmenu asi 5 - 6 litríkov. Zašalo sa to diať dosť prudko, naskôr bola spotreba v norme, takmer som nemusel dolievať, no asi pošas 20 tis. posledných km narástla na uvádzanú spotrebu. Chcem sa spýtať či nemá niektor skúsenosť s podobnou spotrebou. Môžu to byť iba tesnenia na ventiloch alebo to bude prasknutý krúžok ? Auto má asi 350 000 km motor je stále pružný. Dík za názor skúsenejších ...

Re: Veľká spotreba oleja

Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 10:54
od MattyX
zmer tlaky na motoru pak budes moudrejsi ;) takhle po netu ti kazdej poradi dvacet milion veci kterejma by to mohlo byt a moudrejsi z toho nebudes... tlakama zjistis alespon jestli muzes mit podezreni na kouzky ;) a jinak jinej prusak trebas z tesneni okolo vany nebo tak jsi nezaznamenal ?!

Re: Veľká spotreba oleja

Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 12:04
od jararak
popozeraj hadicky - mne napriklad presakuje ta svina od vanosu, neviem ci ide aj nieco ine este co ma nieco docinenia s olejom ale je to mozne, taktiez skus ocistit motor, a potom hladaj nove moznosti, mozno ti to preteka cez vanu, inac nemas dymostroj?

Re: Veľká spotreba oleja

Napísané: Streda, 24. Februára 2010, 12:57
od 323/525
5 - 6 litrov ? No to vlastne ani nemusis menit olej, lebo tam mas furt cerstvy...
Teraz vazne, moja laicka rada (nepovazujem sa za odbornika a nie som automechanik):
1. Skontroluj, ci niekde na vrchu motora nie je netesnost - unik oleja. Tu mozes zistit vanos, viko ventilov atd. Je nutne mat k tomu dobre svietidlo a pripadne zrkadlo na tycke.
2. Auto na zdvihak, alebo jamu, spodne plastove kryty dolu a uvidis, ak je tam unik oleja. Kryty zachytavaju olej a tak zistis, ze pod autom je mlacka az po dlhsej dobe. Moze to byt olejova vana, simering pod remenicou, zadny simering atd.
3. Skontroluj dymivost, ako radi Jararak - po chvili na volnobehu pridaj aspon na 4000-4500 ot. a sleduj farbu dymu. Ak bude svetlo (jemne) modrasty, tak to signalizuje spaleny olej.
3. SKontroluj si tlaky vo valcoch - ako radi MattyX. Motor musi byt ZOHRIATY na 80°C. Tlak by mal dosahovat cca 10 bar (atm). Nemal by byt medzi valcami vacsi rozdiel ako 1,5 baru (atm).
4. Ak tlaky budu OK, asi pojde o netesnost simeringov na driekoch ventilov.
5. Ak tlaky nebudu OK, potom treba asi repasiu hlavy - sediel ventilov. Zabrusit, alebo vymenit. Dalsia moznost su piestne kruzky...
Ale to uz musi nastupit profik, to nie je pre laikov...

Re: Veľká spotreba oleja

Napísané: Štvrtok, 25. Februára 2010, 10:40
od Kopac
Ďakujem za reakcie, bude sa dať podľa toho niečo zistiť.