Strana 1 z 1
Emisna kontrola
Napísané: Utorok, 30. Októbra 2007, 21:09
od bagrista
Dnes ma vykopli z emisnej, že mám vysoké otáčky na voľnobeh. 1000 ot.min. Neviete náhodou kde sa to nastavuje alebo v čom je chyba? Spomínali že to môže byť lambda sonda a že vraj otáčky sa nastaviť na tom aute nedajú. E30 320i R-kat . Rok výroby 1990.
Napísané: Utorok, 30. Októbra 2007, 22:25
od VLADKY242
Otáčky nastavuje počitač.

Niečo nemaš v poriadku lanko je moc našponovane alebo nastavovač je pootvorený, klapka zadrháva a pod... Takto ťažko písať

Napísané: Utorok, 30. Októbra 2007, 23:23
od Helldiver
1. Odmontuj vahu vzduchu, precisti od hocijakeho bordelu, nech ma hladky nezadrhavajuci chod, potom z nej srobovakom odlupni viecko a priatiahnu pruzinku tak o 2-3 zuby, lebo ta pruzinka byva uz po tolko rokoch natiahnutia viac ako by mala
2. Odmontuj volnobezny ventil, vycisti, vystriehaj brzdovkou, takisto musi chodit hladko
3. Skontroluj tesnost vsetkych podtlakovych hadic, teda z ventildeklu ku skrtiacej klapke, hadice k volnobeznaku, k brzdovemu posilovacu a k regulatoru paliva + samotne koleno od vahy vzduchu - dobra metoda na kontrolovanie je striekat pocas behu motora na podozrive miesta technicky lieh, pokial streknes a zvysi sa volnobeh, mas odhalene netesne miesto, pokial netesni len spoj, mozes si pomoct vazelinou a teflonovou tesniacou paskou + dotiahnut svorku, pokial je prasknuta alebo roztrhnuta hadica, tak provizorne vulkanizacna paska, ale inak samozrejme vymenit hadicu
4. Skontroluj spinac skrtiacej klapky a chod samotnej klapky, ci neostava pootvorena kvoli nejaku bordelu v nej
Toto by malo pomoct, ak to vsetko spravis dokladne, inak este pre kludnejsi volnobeh a trosku ostrejsi charakter motoru pomoze nastavit volu ventilov na 0,30-0,35mm namiesto 0,25mm ako predpisuje BMW (studeny motor), takto to robila aj alpina na svojich motoroch, mozno bude trosku viac pocut klepanie ventilov za studena, ale to je zanedbatelne, ja som tak spravil a nestazujem sa, hlavne zmizlo tak to monotonne kolisanie, ktore si na otackomeri skoro ani nezaznamenal ale ked si otvoril kapotu a zapocuval sa, tak si jasne pocul ze motor akokeby v pravidelnych intervaloch strieda dva rezimy otacok, ktore sa sice lisia minimalne, ale ajtak...
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 09:08
od Peppo
zasada cislo jedna: na emisku sa nechodi, emiska sa kupuje
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 09:17
od palo
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 09:55
od Helldiver
No to som nechcel takto verejne pisat, ale nerobim to tiez inak:lol: .
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 09:55
od GOOSE
Peppo napísal:zasada cislo jedna: na emisku sa nechodi, emiska sa kupuje
tak tak. Ja som bol raz na emiske...ale s kamaratovim fejvritom

Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 10:02
od balino
Peppo napísal:zasada cislo jedna: na emisku sa nechodi, emiska sa kupuje
konecne prva vec co si napisal spravne

Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 10:17
od Peppo
balino napísal:Peppo napísal:zasada cislo jedna: na emisku sa nechodi, emiska sa kupuje
konecne prva vec co si napisal spravne

mal som svetlu chvilku....
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 12:43
od bagrista
helldiver dakujem za rady pokusim sa to urobit, emisnu uz mam dnes sa my uz nejako... podarila urobit

diki vsetkym!!!
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 12:45
od Peppo
bagrista napísal:helldiver dakujem za rady pokusim sa to urobit, emisnu uz mam dnes sa my uz nejako... podarila urobit

diki vsetkym!!!
dufam ze ti vela "hlinkov" nepomahalo.....
Napísané: Streda, 31. Októbra 2007, 23:38
od bagrista
Hlinkovia nie!! Zatial mam dost znamych ktory este žiju!!?