Strana 1 z 1

E36 Viskospojka

Napísané: Štvrtok, 9. Júla 2009, 14:52
od R0nnIe
Chcem sa len opytat , ako sa da zistit ze ci je viskospojka KO. Mne motor drzi teplotu paradne, aj ked som mu niekedy dal fakt zabrat teplota nestupla. No len ma zaujma jedna vec. Pokial viem viskospojka funguje tak, ze cim vacsie teplota tim ma vacsiu svornost. No zaujmave je, ze ked som zastavil motor, a otvoril som kapotu a snazil sa vrtulu potocit , tak som ju mohol kludne rukov tocit, ma to tak byt? Robi tato spojka len svornost zo strani hriadela, nie vrtule? Ked nad tym tak uvazujem asi ano, lebo keby robila svornost aj opacne, tak by v momente po vypnuti motora stala, ale ona sa este toci svojou zotrvacnostou. Dufam ze som to napisal zrozumitelne

Re: E36 Viskospojka

Napísané: Sobota, 11. Júla 2009, 22:45
od SurrendeR
no zistis to tak, ze pojdes tomu nakladat a potom zastavis na mieste ostanes chvilku stat, nechas na volnobehu, po cca 3min pridas plyn a ak nebudes pocut ze ti ide aj ventilator na visko, tak sa jej svornost zhorsuje...

jasne ze svornost je obojstranna, cize ked mas 6000rpm na motori, ventilator sa toci pomaly ako na volnobehu ba este pomalsie...
ked zastavis motor vrtula by sa nemala dlho tocit, resp mala by zastat takmer spolu s motorom...
za vypnuteho motoru by malo ist ventilatorom toci pomerne lahko no nie tak ze ked ho roztocis ze spravi otocky, eventualne sa ma zastavit po 1/4 max 1/2 otocky.
takisto... skus jazdit, vytacat, zastavim na volnobehu, otvorit kufor a skus ci zastavis vrtulu rucne, ak nie, tak je uz zopnuta ;)
za studena by si mal vrtulu dokazat zatavit pomerne lahko (opatrne)

dufam ze som pomohol

Re: E36 Viskospojka

Napísané: Nedeľa, 12. Júla 2009, 09:04
od birki
no ja by som tu vrtulu urcite nezastavoval... rucne... ;) niekde je tu otom aj pisane ze zvazok novin to rozsalatilo

Re: E36 Viskospojka

Napísané: Nedeľa, 12. Júla 2009, 12:36
od SurrendeR
ja to zastavim aj rucne :P ale opatrne