Strana 1 z 2
diferencial vs samosvor
Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 10:34
od Robertino

vedel by mi niekto jednoducho vysvetlit jaky je medzitym rozdiel?

Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 10:44
od GOOSE
Diferencial (klasicky) rozdeluje tocivy moment medzi pohanane kolesa rozdielne, resp. podla potreby a Samosvorny diferencial toci oboma kolesami rovnako za akychkolvek podmienok. Samosvor je lepsi na drift a v zime :)
BlackMW ti to urcite vysvetli lepsie

Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 10:48
od Robertino
a pre klasicku jazdu bez nejakeho extra blbnutia je co lepsie?
Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 10:52
od Peppo
na klasicku jazdu bez blbnutia si kup nejaku eMBečku - najlepsie Fóbiu alebo Koktáviu...
Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 10:53
od GOOSE
Zrejme klasicky diferak, ale ja by som zvolil samosvor. Zalezi na to co tam mas. Ak nechces blbnut a len normalne jazdit nechaj si tam to co tam mas nech je to cokolvek

. V tedy je to myslim jedno.
Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 10:54
od GOOSE
Peppo napísal:na klasicku jazdu bez blbnutia si kup nejaku eMBečku - najlepsie Fóbiu alebo Koktáviu...
fobia ani koktavia nieje dobra ani na bezne jazdenie. Niesu dobre na nic
Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 11:05
od Robertino
Peppo napísal:na klasicku jazdu bez blbnutia si kup nejaku eMBečku - najlepsie Fóbiu alebo Koktáviu...
nechapem naco tu davas take dementne prispevky...inteligent
Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 11:19
od svisto
S bežným difom prenesieš na vozovku len taký moment , ktorý prenesie jedno koleso , kým začne šmýkať.
Čiže v zime keď sa rozbiehaš alebo zapadneš , proste keď nemáš trakciu , tak jedno koleso prešmykuje a druhé stojí.
Samosvor je tiež diferenciál , ale s určitou "samosvornosťou" . Je viac druhov samosvorov. Každý je vhodný na niečo iné. TORSEN , lamelový a pod...
Čiže nešmýka jedno koleso , ale určitý moment vie preniesť aj to koleso , ktoré by bez samosvoru stálo.
Lamelák je good , veľa možností prevedenia , treba údržbu.
TORSEN je good , nie moc na zimu , lebo vie preniesť len tolko momentu , kolko udrží koleso s najhoršou trakciou.
Bežný dif , žiadna údržba , iba jazdíš.
Je viacero variantov jednotlivých difov a tiež som nemusel všetko správne vysvetliť.
Viac o samosvorných difoch možno nájdeš na
www.racealtered.sk alebo ešte ujo "gogoľ "
Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 11:30
od GOOSE
PEPO: Hlavne si to neber k srdcu co napisal

Inac to ja som ta minule zdravil ak si este pametas

Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 13:13
od Peppo
Goose - pamatam... na ivanskej pri avione.... ale nesedeli s v BMW, ci hej?? Moje vidiny??
Neboj k srdcu si to neberiem, ale ucenie o samosvoroch je v baworackej biblii na prvom mieste, cize kazdy spravny bawodriver by to mal mat v malicku...
inak ked sme uz pri tom, je tu niekto kto ma znacku
BA-WORAX ?? minule som to videl v BA skoro som sa pocikal... cierna E39
Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 13:18
od GOOSE
Nie nie bavoracik mam nepojazdny teraz. S hondou som bol. Tak aj ja som zacinal a tiez ked som mal cerstvo svoju prvu 36ku som nevedel vela veci...vlastne skoro nic o autach :)
Hmm ta znacka mi nic nehovori

Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2007, 19:37
od Tubular
Ako to bolo pisane, samosvor je dobry na drifty a na zimu, plati ze ak ma samosvorny diferencial svornost povedzme 25 %, tak na zatazene koleso sa prenasa 25 % tociveho momentu.
Napísané: Piatok, 28. Septembra 2007, 00:27
od BlackMW
Tubular napísal:Ako to bolo pisane, samosvor je dobry na drifty a na zimu, plati ze ak ma samosvorny diferencial svornost povedzme 25 %, tak na zatazene koleso sa prenasa 25 % tociveho momentu.
nechcel si napisat 'na nezatazene' ?

Napísané: Piatok, 28. Septembra 2007, 13:54
od svisto
BlackMW napísal:Tubular napísal:Ako to bolo pisane, samosvor je dobry na drifty a na zimu, plati ze ak ma samosvorny diferencial svornost povedzme 25 %, tak na zatazene koleso sa prenasa 25 % tociveho momentu.
nechcel si napisat 'na nezatazene' ?

tubular asi myslel koleso s lepšou trakciou a to asi myslíš aj ty :-)
Napísané: Piatok, 28. Septembra 2007, 15:29
od BlackMW
svisto napísal:BlackMW napísal:Tubular napísal:Ako to bolo pisane, samosvor je dobry na drifty a na zimu, plati ze ak ma samosvorny diferencial svornost povedzme 25 %, tak na zatazene koleso sa prenasa 25 % tociveho momentu.
nechcel si napisat 'na nezatazene' ?

tubular asi myslel koleso s lepšou trakciou a to asi myslíš aj ty :-)
mas pravdu, trepem, sa mi to doplietlo, dobre to on napisal..
ked nemas samosvor tak sa ti nezatazene koleso toci 100% a zatazene stoji.
Samosvor toci aj tym zatazenejsim kolesom, ak tomu dobre rozumiem tak 3 krat pomalsie
(lebo 75% tym co sa mu toci lahsie a 25% tym co tazsie)..
hovoris co ja chapem ?