Strana 1 z 2
Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2009, 17:30
od R0nnIe
Chcel by som zalozit temu ohladom upravi tohto motoru v prospech vykonu. Chcel by som vedie ake mate vy skusenosti s jeho upravov a co ste na svojom motore upravovali.
Ja ma v plane na mojom TDcku urobit nasledovne:
-pridat ic
-upravit vyfuk
-vymenit riadiacu jednotku za TDS
-nacipovat, alebo pouzit niejaky power box
-upravit sanie
-a rozmyslal som aj nad chladicom paliva, ale ci to ma niejaky vyznam, ked sa aj tak zohreje v cerpadle neviem. Mozno to bude len v prospech cerpadla.
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2009, 18:14
od Nicen
dám ty otázku čo je podla teba čip tuning??? čo ty na aute spravia????
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2009, 18:30
od slamec
už nechceš vodík?
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2009, 18:34
od Nicen
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2009, 18:58
od R0nnIe
Normalne rozmyslam ci to ma niekedy zmysel tu na forum aj nieco pisat
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2009, 19:49
od Nicen
jj máš pravdu diesel si uprav takto- daj si načipovat motor šport filtrer a ak máš éčka tak zvody a výkon si zvýšiš až budeš na mieru spokojný ak chceš cip tuning ty mozem vybaviť aj to ostatné
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 07:08
od iste
ja som moje tdsko upravil takto: zvysenie tlaku wastegate+velky intercooler.chip v rj a sportova vlozka. na brzde 163ps ..krutak uz si ani nepamatam..islo to velmi dobre:) az nato, ze ked som mu dal trebars na dvojke plny plyn, vyprdol obrovsky kudol cierneho dymu

ako tie americke fara
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 08:31
od R0nnIe
iste napísal:ja som moje tdsko upravil takto: zvysenie tlaku wastegate+velky intercooler.chip v rj a sportova vlozka. na brzde 163ps ..krutak uz si ani nepamatam..islo to velmi dobre:) az nato, ze ked som mu dal trebars na dvojke plny plyn, vyprdol obrovsky kudol cierneho dymu

ako tie americke fara
No zaujmalo by ma ako si zvysoval tlak na wastegate vsak pri tds turbo nieje ovladane len je tam nieco ako wastegate ktory az pri vysokom tlaku pusti spaliny mimo lopatiek. Nieje to tak ako pri turbach riadenych napriklad podtlakom kde staci upravit tento podtlak niejakym kontrolerom a tlak turba sa ta zvysovat. A ic si pouzil s coho?
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 11:42
od iste
iste

ale starsi model garrettu sa dal nastavovat.10kluc a ides.nastavis si regulator a pohoda.ty uz mas asi ten novsi a tam nemozes nic.starsi model sa uz bohuzuial nevyraba,treba kuknut z nejakeho e34 alebo mitsubishi galant td..
http://www.norik.sk//images/gallery/640 ... 6b6d17.jpgcooler som nasiel na vrakaci,za 1500sk to bolo v pohode.bol z nejakeho "tuningoveho" diesla,tusim ford..bolo to prevratene na strechu,takze chladic ok:)este aj super pristup:)
uz ked som isiel nad kilo bol citit:)ale bez zmeny tlaku je to nanic,vtedy staci ten co tam je. moj motor bol ok,aj vydrzal dost..ale kamarat po takej istej uprave prisiel o piest cislo 4 a v nom iba diera:) formula to ale zdaleka neni:)
http://www.autotuning.on-line-obchod.cz ... ovani.html
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 13:16
od R0nnIe
iste napísal:iste

ale starsi model garrettu sa dal nastavovat.10kluc a ides.nastavis si regulator a pohoda.ty uz mas asi ten novsi a tam nemozes nic.starsi model sa uz bohuzuial nevyraba,treba kuknut z nejakeho e34 alebo mitsubishi galant td..
http://www.norik.sk//images/gallery/640 ... 6b6d17.jpgcooler som nasiel na vrakaci,za 1500sk to bolo v pohode.bol z nejakeho "tuningoveho" diesla,tusim ford..bolo to prevratene na strechu,takze chladic ok:)este aj super pristup:)
uz ked som isiel nad kilo bol citit:)ale bez zmeny tlaku je to nanic,vtedy staci ten co tam je. moj motor bol ok,aj vydrzal dost..ale kamarat po takej istej uprave prisiel o piest cislo 4 a v nom iba diera:) formula to ale zdaleka neni:)
http://www.autotuning.on-line-obchod.cz ... ovani.html
No myslim ze moje turbo by sa teda tak nastavit ako ty pises dalo, ale s tym nejdem spekulovat. Intercooler chcem namontovat, a verim ze mi spravi coto aj bez zmeny tlaku. Ja mam TD a tam ked sa turbo a motor riadne zohreju, je strara vykonu sposobena zvysenim teploty vyrazna. Auto zacne hucat, ako kamion a nic netaha. Myslim ze ICcko ma neda nic pokazit. Cital som ze zmena teploty vzduch o 10 stupnov sposoby zmenu vykonu a 5percent. Vies si asi predstavit aky je pokles vykonu ked ti take horuce turbo fuka do motora vzduch s teplotou napriklad 90stupnov. Ak predpokladam ze normalna teplota je 50 stupnov moze to byt pokles vykonu aj o 20percent
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 14:08
od iste
tak to ano, daj ten ic.to bude ovela lepsejsie tahat.a hlavne ked budes mat zohriaty motor a pojdes uz cca 120km/h..to bude luxus ten zatah.ides aj chipnut?
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 16:34
od R0nnIe
iste napísal:tak to ano, daj ten ic.to bude ovela lepsejsie tahat.a hlavne ked budes mat zohriaty motor a pojdes uz cca 120km/h..to bude luxus ten zatah.ides aj chipnut?
No asi by som najskor dal RJ z TDSka, a az potom by som riesil cipovanie. Ako motor mam fakt v dobrom stave klop klop klop. Auto ma na tachaci 185000KM a podla toho ako vyzera motor (je tam original) a aku ma kompresiu a rozvody to mozno bude aj pravda. Nerad by som ho odjebal koli cipu a par KW naviac. Preto si to este dobrre rozmyslim ale v prvom rade IC ten mu v kazdom pripade len prospeje.
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 16:43
od R0nnIe
iste napísal:iste

ale starsi model garrettu sa dal nastavovat.10kluc a ides.nastavis si regulator a pohoda.ty uz mas asi ten novsi a tam nemozes nic.starsi model sa uz bohuzuial nevyraba,treba kuknut z nejakeho e34 alebo mitsubishi galant td..
http://www.norik.sk//images/gallery/640 ... 6b6d17.jpgcooler som nasiel na vrakaci,za 1500sk to bolo v pohode.bol z nejakeho "tuningoveho" diesla,tusim ford..bolo to prevratene na strechu,takze chladic ok:)este aj super pristup:)
uz ked som isiel nad kilo bol citit:)ale bez zmeny tlaku je to nanic,vtedy staci ten co tam je. moj motor bol ok,aj vydrzal dost..ale kamarat po takej istej uprave prisiel o piest cislo 4 a v nom iba diera:) formula to ale zdaleka neni:)
http://www.autotuning.on-line-obchod.cz ... ovani.html
A ten tvoj kamarat daval aj niejaky cip? Nemyslim si ze zmena tlaku turba moze spalit piest, pokial tam nieje aj viac paliva. Je jasne ze cim viac zvduchu tym extremnejsie horenie a vyssia teplota (pre toto by som TD bez IC neupravoval) ale to musel teda tomu turbu riadne pridat. To by som sa skor bal ze to turbo to nevydrzi dlho, a nie ze prepali piest. Inak to tvoj TDS malo stoho niejake nasledky? preco mas teraz is?
Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 16:44
od Peped
Moja rada. Nevymýšlaj s prkotinami, prerob to riadne na tds a tých 30koní navyše ti bude určite stacit a potom uvidís. Je to najlepsia volba, popripade ak ta to zase, omrzi tak potom cip a si na 170konoch!

Re: Uprava motoru M51 TD/TDS
Napísané: Utorok, 16. Júna 2009, 16:50
od R0nnIe
Peped napísal:Moja rada. Nevymýšlaj s prkotinami, prerob to riadne na tds a tých 30koní navyše ti bude určite stacit a potom uvidís. Je to najlepsia volba, popripade ak ta to zase, omrzi tak potom cip a si na 170konoch!

Vsak presne to som pisal, ze ci by som robil niejake upravy software by som si rozmyslel
Inak na nete som raz vydel TDS ktore malo 190koni, udajne to bola driftcar no chcel by som to vidiet za jazdy
