320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym
Napísané: Piatok, 1. Mája 2009, 18:03
Neviem ani kde zacat:(
Asi tyzden do zadu som zaregistroval ze moj milacik mi sem tam (najme rano a vecer) trosku viac dimel (bielsi dim). Takze zase som sa zlako, obvolal som par znamich a ty ma uistili ze to je normalka, cca po 20 000km turbo zacne trosku viac papkat oleja tak jemne dimi.
Ale vcera sa to zacalo, vsimol som si ze daco nieje ok, jednoducho dimelo, ale vravim si ze poprsalo, je chladnejsie vsak normalka..
No rano nastartujem auto a zase dimi, nechal som zohriat motor sadol a presiel som k bytovke cca200metrov, a dim neprestaval. Siel som zavies moju priatelku do roboty, asi tak 5 km, no ale co zamnou bolo dimu, hroooza. Biely husty dim, az taky husty ze bolo ho vydiet ase 150 metrou zamnou. Hned ma napadlo turbo KO ale ked som tomu dupol tah to malo (a kedze raz som nemal nerezove potrubie co ide do ARG ventilu a vobec to netahalo, takze som vedel ze tah to ma tak turbo asik nie). K tomu sa pridal olej, jednoducho asi vznikol predlak v olejevej skriny a olej sa tlacit cez kontrolku hladini oleja v motore?!?
Dalej ma napadlo ze upchaty palivovy filter (meneny cca v lete 2008), tak som ybehol s kamosom do shopu a siel som domou menit.
Vodu v nafte som nenasiel, iba trosku bordeliku na dne bolo (asi ulomky z nadrze a potrubia), dal som novy filter, no nic sa nezmenilo.
Dalsie ma napadlo, ze prasklo tesnenie a v oleji mam vodu, no po otvoreni uzaveru na dolievanie oleja, som nenasiel ziadny biely povlak, a z chladica som nezaregistroval ze by mi moc zmyzlo vody ( rano som presiel zhruba 10,5 km a to si myslim keby mi tiekla voda, tak v chladici nemam nic), a aj na kontrolke oleja ziaden povlak.
Rozobral som ARG ventil, v casty kde sa prikruca nerezove potrubie( na chaldenie splodin) na ARG ventil, som nasiel zavit s dakej matky, netusim ako sa to tam mohlo dostat??? ARG ventil, nerezove potrubie a chladic spolodin som vzcistil od karbonu, lebo bolo riadne zanese, miestami to vyzeralo ako drevene uhlie (no tiez my to nejde do hlavy, lebo asi pred 2 tyznami som ARGko cistil a vzstriekal sprejom na cistenie skrtiacich klapiek) pravdepodobne mi to papka olej, tak to rzchlo zanasa, co bz mohlo byt sposobene aj kruzkami na piestoch ( maju nabehane cca 160 000km, tak je mozne ze prepustaju)
Rozobral som aj pavuka ale v nom dake extrenme usadeniny neboli, vsetko som poskladal a skusil nastartovat, vobec nedimelo, tak som nechal nech sa zohreje. Ked sa zohrialo na 90stupnou, zase mi zacalo vytlacat olej cez kontrolku hladiny oleja:(
.....skusil som odpojit vzduchove potrubie (tu mensiu hadicku co je hned pod velkim vzduchovim potrubim zo sania a pred turbom sa spajaju a spolocne idu do turba) no ale olej tiekol dalej
..... potom som skusil otvorit viecko na dolievanie oleja do motora a olej prestal tiect z kontrolky?!?
napadlo ma ze mozno separator oleja zaneseny??? Ale pred 2 tyznami bol tiez cisteny! Rozobral som ale filter bol upne bielucky a ani stopi ze daky olej siel,co mi je dost divne?!?
Skusil som zalozit separator bez filtra a olej prestal tiect cez kontrolku hladiny, a to uz vobec nechapem??? Ako som neskor prisiel filter je stary 10 rokou (od vyroby) a nabehane 160000km, takze uz sa maldavno menit, ale dako my to nesedy , vsak som ho riadne vycistil v technickom benzine, riadne vyfukal, nechal vyparit benzi, krasny biely bol a aj je, ale zeby nechcelo cezen pretlacit vzduch a olej zachytit, nechapem jednoducho?????
Poskladal som vsetko a idem nechat zohriat, pri 90stupnoch olej netiekol a iba jemnulinko dimelo sivsim dimou.
Siel som sa previest na benzinku, jednota v pohode aj dvojka (nedimi, tah je) , kryzovatka , zastanem, jednotka, zdimelo riedkim bielim dimou a zacukalo s tahom, dvojka v pohode a pri trojke zase dim a cukanie, k tomu som zaregistroval divny zvuk (ako pri otoceny volantu ked bzuci posilovac riadenia) , zvuk zmyzol az ked som zabrzdil, no auto bolo na volnobehu, napadlo ma ze mozno cerpadlo alebo vstrik (3 mesiace dozadu bolo auto v dolnom kubine na diagnostike cerpadla a vstrikou a vsetko sedelo ako ma) no ale mohlo sa aj to poruchat
Naozaj nechapem co je stim. kde je vada???????????
A uz po tolkych infarktoch za 5 mesiacou ma ide uz slahnut a mam to chut ist rovno s autom napikovat do
Ak viete ale si myslite kde by mohol byt problem, budem rad za kazdu radu

Asi tyzden do zadu som zaregistroval ze moj milacik mi sem tam (najme rano a vecer) trosku viac dimel (bielsi dim). Takze zase som sa zlako, obvolal som par znamich a ty ma uistili ze to je normalka, cca po 20 000km turbo zacne trosku viac papkat oleja tak jemne dimi.
Ale vcera sa to zacalo, vsimol som si ze daco nieje ok, jednoducho dimelo, ale vravim si ze poprsalo, je chladnejsie vsak normalka..
No rano nastartujem auto a zase dimi, nechal som zohriat motor sadol a presiel som k bytovke cca200metrov, a dim neprestaval. Siel som zavies moju priatelku do roboty, asi tak 5 km, no ale co zamnou bolo dimu, hroooza. Biely husty dim, az taky husty ze bolo ho vydiet ase 150 metrou zamnou. Hned ma napadlo turbo KO ale ked som tomu dupol tah to malo (a kedze raz som nemal nerezove potrubie co ide do ARG ventilu a vobec to netahalo, takze som vedel ze tah to ma tak turbo asik nie). K tomu sa pridal olej, jednoducho asi vznikol predlak v olejevej skriny a olej sa tlacit cez kontrolku hladini oleja v motore?!?
Dalej ma napadlo ze upchaty palivovy filter (meneny cca v lete 2008), tak som ybehol s kamosom do shopu a siel som domou menit.
Vodu v nafte som nenasiel, iba trosku bordeliku na dne bolo (asi ulomky z nadrze a potrubia), dal som novy filter, no nic sa nezmenilo.
Dalsie ma napadlo, ze prasklo tesnenie a v oleji mam vodu, no po otvoreni uzaveru na dolievanie oleja, som nenasiel ziadny biely povlak, a z chladica som nezaregistroval ze by mi moc zmyzlo vody ( rano som presiel zhruba 10,5 km a to si myslim keby mi tiekla voda, tak v chladici nemam nic), a aj na kontrolke oleja ziaden povlak.
Rozobral som ARG ventil, v casty kde sa prikruca nerezove potrubie( na chaldenie splodin) na ARG ventil, som nasiel zavit s dakej matky, netusim ako sa to tam mohlo dostat??? ARG ventil, nerezove potrubie a chladic spolodin som vzcistil od karbonu, lebo bolo riadne zanese, miestami to vyzeralo ako drevene uhlie (no tiez my to nejde do hlavy, lebo asi pred 2 tyznami som ARGko cistil a vzstriekal sprejom na cistenie skrtiacich klapiek) pravdepodobne mi to papka olej, tak to rzchlo zanasa, co bz mohlo byt sposobene aj kruzkami na piestoch ( maju nabehane cca 160 000km, tak je mozne ze prepustaju)
Rozobral som aj pavuka ale v nom dake extrenme usadeniny neboli, vsetko som poskladal a skusil nastartovat, vobec nedimelo, tak som nechal nech sa zohreje. Ked sa zohrialo na 90stupnou, zase mi zacalo vytlacat olej cez kontrolku hladiny oleja:(
.....skusil som odpojit vzduchove potrubie (tu mensiu hadicku co je hned pod velkim vzduchovim potrubim zo sania a pred turbom sa spajaju a spolocne idu do turba) no ale olej tiekol dalej
..... potom som skusil otvorit viecko na dolievanie oleja do motora a olej prestal tiect z kontrolky?!?
napadlo ma ze mozno separator oleja zaneseny??? Ale pred 2 tyznami bol tiez cisteny! Rozobral som ale filter bol upne bielucky a ani stopi ze daky olej siel,co mi je dost divne?!?
Skusil som zalozit separator bez filtra a olej prestal tiect cez kontrolku hladiny, a to uz vobec nechapem??? Ako som neskor prisiel filter je stary 10 rokou (od vyroby) a nabehane 160000km, takze uz sa maldavno menit, ale dako my to nesedy , vsak som ho riadne vycistil v technickom benzine, riadne vyfukal, nechal vyparit benzi, krasny biely bol a aj je, ale zeby nechcelo cezen pretlacit vzduch a olej zachytit, nechapem jednoducho?????
Poskladal som vsetko a idem nechat zohriat, pri 90stupnoch olej netiekol a iba jemnulinko dimelo sivsim dimou.
Siel som sa previest na benzinku, jednota v pohode aj dvojka (nedimi, tah je) , kryzovatka , zastanem, jednotka, zdimelo riedkim bielim dimou a zacukalo s tahom, dvojka v pohode a pri trojke zase dim a cukanie, k tomu som zaregistroval divny zvuk (ako pri otoceny volantu ked bzuci posilovac riadenia) , zvuk zmyzol az ked som zabrzdil, no auto bolo na volnobehu, napadlo ma ze mozno cerpadlo alebo vstrik (3 mesiace dozadu bolo auto v dolnom kubine na diagnostike cerpadla a vstrikou a vsetko sedelo ako ma) no ale mohlo sa aj to poruchat
Naozaj nechapem co je stim. kde je vada???????????





A uz po tolkych infarktoch za 5 mesiacou ma ide uz slahnut a mam to chut ist rovno s autom napikovat do
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
Ak viete ale si myslite kde by mohol byt problem, budem rad za kazdu radu


