Strana 1 z 1

320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Piatok, 1. Mája 2009, 18:03
od bejbo20
Neviem ani kde zacat:(

Asi tyzden do zadu som zaregistroval ze moj milacik mi sem tam (najme rano a vecer) trosku viac dimel (bielsi dim). Takze zase som sa zlako, obvolal som par znamich a ty ma uistili ze to je normalka, cca po 20 000km turbo zacne trosku viac papkat oleja tak jemne dimi.

Ale vcera sa to zacalo, vsimol som si ze daco nieje ok, jednoducho dimelo, ale vravim si ze poprsalo, je chladnejsie vsak normalka..

No rano nastartujem auto a zase dimi, nechal som zohriat motor sadol a presiel som k bytovke cca200metrov, a dim neprestaval. Siel som zavies moju priatelku do roboty, asi tak 5 km, no ale co zamnou bolo dimu, hroooza. Biely husty dim, az taky husty ze bolo ho vydiet ase 150 metrou zamnou. Hned ma napadlo turbo KO ale ked som tomu dupol tah to malo (a kedze raz som nemal nerezove potrubie co ide do ARG ventilu a vobec to netahalo, takze som vedel ze tah to ma tak turbo asik nie). K tomu sa pridal olej, jednoducho asi vznikol predlak v olejevej skriny a olej sa tlacit cez kontrolku hladini oleja v motore?!?

Dalej ma napadlo ze upchaty palivovy filter (meneny cca v lete 2008), tak som ybehol s kamosom do shopu a siel som domou menit.

Vodu v nafte som nenasiel, iba trosku bordeliku na dne bolo (asi ulomky z nadrze a potrubia), dal som novy filter, no nic sa nezmenilo.

Dalsie ma napadlo, ze prasklo tesnenie a v oleji mam vodu, no po otvoreni uzaveru na dolievanie oleja, som nenasiel ziadny biely povlak, a z chladica som nezaregistroval ze by mi moc zmyzlo vody ( rano som presiel zhruba 10,5 km a to si myslim keby mi tiekla voda, tak v chladici nemam nic), a aj na kontrolke oleja ziaden povlak.

Rozobral som ARG ventil, v casty kde sa prikruca nerezove potrubie( na chaldenie splodin) na ARG ventil, som nasiel zavit s dakej matky, netusim ako sa to tam mohlo dostat??? ARG ventil, nerezove potrubie a chladic spolodin som vzcistil od karbonu, lebo bolo riadne zanese, miestami to vyzeralo ako drevene uhlie (no tiez my to nejde do hlavy, lebo asi pred 2 tyznami som ARGko cistil a vzstriekal sprejom na cistenie skrtiacich klapiek) pravdepodobne mi to papka olej, tak to rzchlo zanasa, co bz mohlo byt sposobene aj kruzkami na piestoch ( maju nabehane cca 160 000km, tak je mozne ze prepustaju)
Rozobral som aj pavuka ale v nom dake extrenme usadeniny neboli, vsetko som poskladal a skusil nastartovat, vobec nedimelo, tak som nechal nech sa zohreje. Ked sa zohrialo na 90stupnou, zase mi zacalo vytlacat olej cez kontrolku hladiny oleja:(
.....skusil som odpojit vzduchove potrubie (tu mensiu hadicku co je hned pod velkim vzduchovim potrubim zo sania a pred turbom sa spajaju a spolocne idu do turba) no ale olej tiekol dalej

..... potom som skusil otvorit viecko na dolievanie oleja do motora a olej prestal tiect z kontrolky?!?

napadlo ma ze mozno separator oleja zaneseny??? Ale pred 2 tyznami bol tiez cisteny! Rozobral som ale filter bol upne bielucky a ani stopi ze daky olej siel,co mi je dost divne?!?

Skusil som zalozit separator bez filtra a olej prestal tiect cez kontrolku hladiny, a to uz vobec nechapem??? Ako som neskor prisiel filter je stary 10 rokou (od vyroby) a nabehane 160000km, takze uz sa maldavno menit, ale dako my to nesedy , vsak som ho riadne vycistil v technickom benzine, riadne vyfukal, nechal vyparit benzi, krasny biely bol a aj je, ale zeby nechcelo cezen pretlacit vzduch a olej zachytit, nechapem jednoducho?????


Poskladal som vsetko a idem nechat zohriat, pri 90stupnoch olej netiekol a iba jemnulinko dimelo sivsim dimou.

Siel som sa previest na benzinku, jednota v pohode aj dvojka (nedimi, tah je) , kryzovatka , zastanem, jednotka, zdimelo riedkim bielim dimou a zacukalo s tahom, dvojka v pohode a pri trojke zase dim a cukanie, k tomu som zaregistroval divny zvuk (ako pri otoceny volantu ked bzuci posilovac riadenia) , zvuk zmyzol az ked som zabrzdil, no auto bolo na volnobehu, napadlo ma ze mozno cerpadlo alebo vstrik (3 mesiace dozadu bolo auto v dolnom kubine na diagnostike cerpadla a vstrikou a vsetko sedelo ako ma) no ale mohlo sa aj to poruchat


Naozaj nechapem co je stim. kde je vada??????????? :( :( :( :( :(
A uz po tolkych infarktoch za 5 mesiacou ma ide uz slahnut a mam to chut ist rovno s autom napikovat do ](*,) ](*,) ](*,)

Ak viete ale si myslite kde by mohol byt problem, budem rad za kazdu radu [-o< [-o< [-o<

Re: 320dti E46 ,,PUPU´´ ............pomoooc hneva motor

Napísané: Piatok, 1. Mája 2009, 20:17
od alfi666
...si si isty, ze to turbo mas v poriadku? skus rozobrat hadice od intercooleru a pozriet ci vnom nieje nejak extra vela oleja :roll:

Re: 320dti E46 ,,PUPU´´ ............pomoooc hneva motor

Napísané: Piatok, 1. Mája 2009, 21:22
od bejbo20
alfi666 napísal:
...si si isty, ze to turbo mas v poriadku? skus rozobrat hadice od intercooleru a pozriet ci vnom nieje nejak extra vela oleja :roll:



No este niesom daky odbornik na turbo takye niesom si isty kolko je vela oleja v , hadicu som mal dole a ako trosku oleja bolo na vrtulke, ale turbo je funkcne, tach ma, keby bolo KO tak mam riaden hladky disel a keby nahodou odchadzalo, tak by podla mojho nazoru dymelo len v tedy keby som pridal, ale toto dymelo aj na volnobehu pri volnobeznych otackach.......neviem ale biely dym by som daval za vynu vode (bud som naozaj natankoval naftu s vodou alebo to dakde tecie, proste aj z vyfuku mi kvapka vodicka ) a ten pretlak v klukovej vani asi davam za vynu staremu a neprevzdusnemu filtru separatora........

asi to si myslim ked nad tym stale rozmyslam ale neviem to s istotou

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 08:41
od bejbo20
Dnes idem skusit vytiahnut naftu a uvydi sa,ci to je tim alebo nie....

..no ale predpokladam pri mojom stasty s autom bude to zavaznejsie a najme nakladovejsie....normalne mam take svrbenie v noho, po tolkych opravach tochto bavoraka :( :( :(

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 11:44
od Martin46
mylis sa s tym turbom, moze byt zle a ide stale... ak je tam netesnot tak do nasavaneho vzduchu ide olej, to by si mal nasavacie potrubie zadrbane od oleja. Na vykone to nemusis pocitit

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 14:53
od starML
bejbo20 napísal:
Skusil som zalozit separator bez filtra a olej prestal tiect cez kontrolku hladiny, a to uz vobec nechapem??? Ako som neskor prisiel filter je stary 10 rokou (od vyroby) a nabehane 160000km, takze uz sa maldavno menit, ale dako my to nesedy , vsak som ho riadne vycistil v technickom benzine, riadne vyfukal, nechal vyparit benzi, krasny biely bol a aj je, ale zeby nechcelo cezen pretlacit vzduch a olej zachytit, nechapem jednoducho?????
Podívej se na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 posice 8, tam je ten separátor oleje pro odvzdušnění klikové skříně. Skládá se z toho válečku (=navinutý provázek+např. molitanový přetah) a potom ještě v druhé části je ventil, gumová membrána. Předpokládám, že ta membrána bude ucpaná nebo prasklá. Bohužel nemám fotku separátoru z motoru M47 320d, tak dávám M57 330d, je to podobné - tam uvidíš jak ten váleček (=filtr), tak ve druhé části ten ventil - membránu. Pokud bude odtah ucpaný, bude v klikové skříni vznikat přetlak s následky, které popisuješ.

Hawe fun

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 16:02
od bejbo20
Martin46 napísal:
mylis sa s tym turbom, moze byt zle a ide stale... ak je tam netesnot tak do nasavaneho vzduchu ide olej, to by si mal nasavacie potrubie zadrbane od oleja. Na vykone to nemusis pocitit



Aha to mas pravdu s turbom a dnes som kukal nasavacie potrubie a bolo kusok zadrbkane a aj potrubie co ide do ARG ventilu (ta vecia gumova hadica) bola zadrbkana hnedkavou kvapalinou...

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 16:06
od bejbo20
starML napísal:
Podívej se na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 posice 8, tam je ten separátor oleje pro odvzdušnění klikové skříně. Skládá se z toho válečku (=navinutý provázek+např. molitanový přetah) a potom ještě v druhé části je ventil, gumová membrána. Předpokládám, že ta membrána bude ucpaná nebo prasklá. Bohužel nemám fotku separátoru z motoru M47 320d, tak dávám M57 330d, je to podobné - tam uvidíš jak ten váleček (=filtr), tak ve druhé části ten ventil - membránu. Pokud bude odtah ucpaný, bude v klikové skříni vznikat přetlak s následky, které popisuješ.

Hawe fun



Ano vcera som to mal totalne rozobrane i filter von aj membranu. Filter bol celkovo cistucky (umyval som ho 2krat v technickom benzine) a memrana nema nikde prasklinku, lebo som ju zvrchu(cez tu malu dierku) prefukol vzduchom a pracoval, pekne sa uzavrala....takze ja neviem proste, kupim ak tak novy separator a uvydi sa...tento ma uz 10 rockou

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 16:10
od bejbo20
dnes som zase porozoberal, i cidielka som pokukal ci su ciste ale dobre zacvaknute a nakoniec som vytiahol vsetku naftu z nadrze (ci nahodou to nieje nakoniec naftou), nadrz som vzutieral do sucha a pekne som nalial 10litrikou cistuckej nafticky, no ziadne zmeny....... olej zase zacalo tlacit cez kontrolku a mna uz nacisto j....o

Takze idem ju predat, com uz unaveny z toho

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 16:14
od bejbo20
par dnesnzch foto..

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 17:50
od darty
Radšej vymeň ten separátor za nový typ. Neviem, ale ak máš pretlak v kľukovej skrini
a to máš ak ti vytláča olej cez mierku, tak to môže byť prekážkou pre vracajúci sa olej z turba,
následkom čoho môže v turbe rapídne stúpnuť tlak oleja a cez netesnoť v turbe unikať vo
veľkom množstve do sania a dymiť.

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. dym

Napísané: Sobota, 2. Mája 2009, 19:40
od bejbo20
darty napísal:
Radšej vymeň ten separátor za nový typ. Neviem, ale ak máš pretlak v kľukovej skrini
a to máš ak ti vytláča olej cez mierku, tak to môže byť prekážkou pre vracajúci sa olej z turba,
následkom čoho môže v turbe rapídne stúpnuť tlak oleja a cez netesnoť v turbe unikať vo
veľkom množstve do sania a dymiť.



Aha takze myslis ze to bude len v tom separatore....no vyskusat vyskusam a uvydime, ci to zmyne

Re: 320dti E46(100kW)...pomoooc pretlak v klu. skriny a b. d

Napísané: Štvrtok, 19. Mája 2011, 20:41
od dizelTDI
ahoj...prosim ta ako to dopadlo stym tvoji bmw opravil si mam taky isty problem a idema stoho roztrhat. dakujem